۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۴۴۰۴۷۴
در نشست مسؤولان مواکب مردمی اربعین مازندران تأکید شد؛

ضرورت حفظ شکل مردمی رویداد بزرگ اربعین

در نشست هماهنگی مسؤولان مواکب اربعین حسینی مازندران بر لزوم حفظ مردمی بودن این رویداد مهم تأکید شد.
نشست تشکلهای مردمی اربعین حسینی مازندران نشست تشکلهای مردمی اربعین حسینی مازندران نشست تشکلهای مردمی اربعین حسینی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، نشست مشترک مسؤولان مواکب اربعین حسینی مازندران  امشب با حضور مسؤولان ستاد مردمی اربعین برگزار شد.

 

در این نشست محمد آهنگران، عضو شورای مرکزی قرارگاه بیعت حسینی استان مازندران با تشریح اقدامات انجام شده این مجموعه در سال های گذشته، گفت: اربعین حسینی یک رویداد بی نظیر برای همدلی و انجام کار خالصانه در راستای خدمت به زائران سیدالشهدا(ع) است.

 

وی با بیان این مطلب که مردم نقش محوری در برپایی موکب ها در ایام اربعین حسینی دارند، خاطرنشان کرد: تمام مواکب اربعین حسینی عراق از سوی مردم صورت می گیرد و دولت عراق نقشی در اجرا و برپایی آن ندارد.

 

این فعال فرهنگی کشور بر لزوم هماهنگی و همکاری مردمی بین مواکب مازندران در ایام اربعین تأکید کرد و افزود: مردم مازندران مردمی ولایتمدار هستند که عشق به سیدالشهدا(ع) در سراسر زندگی آنان نقش بسته است.

 

محمد حسین طبرستانی، مسؤول راهیان کربلای مازندران نیز در این نشست با بیان برخی مشکلات در سالهای گذشته درباره اعزام، سازماندهی و برپایی مواکب در ایام اربعین حسینی در عراق، اظهار داشت: شور و اشتیاق مردم برای حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی هر سال بیشتر می شود و لذا باید تمهیدات مناسب تری را برای این زائران فراهم کرد.

 

وی ادامه داد: در برپایی مواکب باید به گونه ای عمل شود که در کنار برادران عراقی و دیگر کشورها خدمت رسانی به زائران صورت گیرد و نباید آن را فقط در حوزه ملی تعریف کرد.

 

مسؤول راهیان کربلای مازندران با اشاره به برخی مشکلات زیرساختی در اعزام و تسهیلات برای زائران اربعین حسینی در سال گذشته، گفت: یکی از مشکلات زائران در سال گذشته به مشکلات زیرساختی و تدارکاتی برمی گشت که از جمله آن موضوع حمل و نقل هم در حوزه هوایی و هم در زمینی بود.

 

وی با تشریح برخی از ظرفیت های مردمی و تجارب ارزنده در این حوزه در بین فعالان فرهنگی استان، اظهار داشت: تجربه نشان داده است که هر گاه تشکل های مردمی در هر حوزه ای به ویژه در مسائل مذهبی و دینی وارد شدند، رغبت، اقبال و اعتماد عمومی دراین مسأله افزایش یافته است.

 

طبرستانی برگزاری نشست های مسؤولان مواکب مازندران را بسیار ارزنده دانست و گفت: در صورت هماهنگی و استفاده از ظرفیت های متقابل و انتقال تجربیات، یک ظرفیت بزرگ فرهنگی ایجاد خواهد شد.

 

در ادامه امين صادقي، مسؤول موكب علويون مازندران به شرح ديدگاه هاي اين مجموعه در حوزه رویداد بزرگ اربعین حسینی پرداخت و گفت: تمام ظرفیت های مردمی دینی شامل هیات ها و تشکلهای مردمی مذهبی در اربعین سیدالشهدا باید جلوه پیدا کند زیرا اربعین برگرفته از بتن مردم عراق هست و باید مردمی بودن اربعین حفظ شود.

 

وی حضور مستقیم دستگاه های دولتی کشور و کمرنگ شدن تشکل های مردمی را در حوزه اربعین را یک آسیب در این حوزه عنوان و تاکید کرد: دستگاه های حکومتی با تمام انرژی در امور زیرساختی تسهلات خود را به تشکلهای مردمی در برپایی موکب ها ارائه دهند  تا شاهد رضایت مردمی و نیز برپایی باشکوه تر این رویداد باشیم.

 

صادقی برگزاری این نشست ها را موجب همدلی و خدمات رسانی مناسب تر در حوزه اربعین حسینی دانست و ادامه داد: باید اهداف بلند مدت و کوتاه مدت گردهمایی بزرگ اربعین حسینی برای همه افراد تشریح شود تا پیام اربعین به صورت فرهنگی ماندگار در بطن جامعه اثر بگذارد.

 

طالبي مسؤول موکب قمر بنی هاشم دو دانگه ساری نیز استقبال مردم مازندران رابرای حضور در راهپیمایی اربعین مورد تمجید قرار داد و تصریح کرد: تقاضای ما از مسؤولین دولتی ایجاد بستری برای تسهیل سازی ارسال نذورات مردم برای مواکب در ایام اربعین حسینی است.

 

گفتنی است، این نشست با حضور مسؤولان مواکب بیعت حسینی، قمربنی هاشم، علويون  و راهیان کربلا در محل کانون اردویی راهیان کربلا مازندران در شهرستان بابل برگزار شد./1313/202/ب2

ارسال نظرات