۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۴۴۱۰۱۷

فعاليت ۱۳۰ مبلغ در سالروز شهادت امام صادق در آران و بيدگل

کارشناس فرهنگي اداره تبليغات اسلامي شهرستان آران و بيدگل، از فعاليت تبليغي 130 مبلغ و مبلغه ديني در سالروز شهادت رييس مذهب جعفري در اين شهرستان خبر داد.
سيد حسين سعيد زاده كارشناس فرهنگي اداره تبليغات اسلامي شهرستان آران و بيدگل روحانیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، سيد حسين سعيدزاده کارشناس فرهنگي اداره تبليغات اسلامي آران و بيدگل صبح امروز درگفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: در ايام تبليغي شهادت رييس مذهب جعفري 130 مبلغ و مبلغه ديني در اين شهرستان ضمن انجام فعاليت هاي تبليغي، هدايت و نظارت برنامه هاي مذهبي را عهده دار بودند.

 

وي با اشاره به فعاليت ۴ حوزه علميه در شهرستان آران و بيدگل خاطرنشان کرد: اين مبلغان ديني با هماهنگي حوزه هاي علميه شهرستان به هيئات مذهبي، مراکز ديني و مساجد اعزام شدند.

 

مسؤول امور سامانه هاي اداره تبليغات اسلامي آران و بيدگل تصريح کرد: 10 مبلغ ديني نيز از ساير شهرستان هاي کشور و بر اساس درخواست از طريق سامانه اينترنتي جامع اعزام مبلغ ‹‹سجام›› به مناطق محروم روستايي اعزام شدند.

 

سعيدزاده در ادامه اظهار داشت: ۲۰ روحاني طرح هجرت و مستقر اداره تبليغات اسلامي نيز در ايام شهادت امام جعفر صادق(ع) در روستاها به تبليغ و هدايت برنامه هاي ديني پرداختند.

 

به گفته وي، برپايي مجالس وعظ و تبيين سبک زندگي حضرت امام صادق (ع) و بيان شرايط سياسي و اجتماعي دوران زندگاني آن امام راستين، حضور در هيئات مذهبي و نظارت و هدايت عزاداري‌ها و تبليغ چهره به چهره از مهم ترين فعاليت‌هاي مبلغان ديني در مناطق تبليغي بوده است.

 

سعيدزاده با اعلام اينکه افزون بر مساجد، تکايا و هيئت‌ها، مجالس عزاداري در بقاع متبرکه شهرستان هم برگزار شد، تصريح کرد: در اين آيين ها، افزون بر سخنرانان بومي، برخي خطباي مشهور از جمله حجت‌الاسلام محمدکاظم راشد يزدي نيز به ايراد سخنراني پرداختند

 

کارشناس مسؤول اعزام مبلّغ اداره تبليغات اسلامي آران و بيدگل در ادامه پيرامون فضيلت و جايگاه مهم حضرت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: امام صادق(ع) با پرورش و تربيت انسان ها در مکتب اهل بيت، سهم بسيار بالايي در تعالي و رشد بشر ايفا کرده است و پيشرفت علمي امروز جامعه مرهون خدمات آن امام بزرگوار است.

 

سعيدزاده با اشاره به اينکه از منظر امام صادق عليه السلام صداقت و امانتداري از ضروري ترين صفات مبلغ است، خاطر نشان کرد: وظيفه تبليغ، خود امانتي بس گران بها در دست مبلّغ است که بايد با تمام وجود از آن پاسداري کند و نام خود و مبلغان گذشته و آينده را بلند و سرافراز نگه دارد.

 

وي اعزام مبلغ در مناسبت هاي مختلف را يکي از وظايف سازمان تبليغات اسلامي عنوان کرد و افزود: اقامه نماز جماعت و سخنراني، برگزاري مراسم قرائت ادعيه، پاسخ گويي به پرسش هاي شرعي، برگزاري کلاس هاي آموزش قرآن، احکام و اخلاق اسلامي، اجراي گفتمان هاي ديني و اجراي برنامه هاي اوقات فراغت از جمله فعاليت مبلغان اعزامي در مناسبت هاي مختلف است.

 

لازم به ذكر است، شهرستان آران و بيدگل در شمالي ترين نقطه استان اصفهان و يکصد کيلومتري شهر مقدس قم واقع شده است./203/1307/ب1

ارسال نظرات