۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۴۴۱۷۱۳
امام جمعه آذرشهر:

وزارت فرهنگ به ارزشهای الهی و انقلابی بیشتر بها بدهد/ ترویج ضد ارزشها تا کجا

حجت الاسلام نورپور با انتقاد از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: از وزارتخانه ای که پسوند اسلامی را به دنبال خود دارد، انتظار می رفت به ارزشهای الهی و انقلابی بها بدهد، نه این که به ضدارزشها، اقدامات سخیف و دشمن شاد کن توجه کند.
حجت الاسلام محمود نورپور، امام جمعه آذرشهر

حجت الاسلام محمود نورپور، امام جمعه آذرشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با انتقاد از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: از وزارتخانه ای که پسوند اسلامی را به دنبال خود دارد؛ انتظار می رفت به ارزشهای الهی و انقلابی بها بدهد نه به ضدارزشها و اقدامات سخیف و دشمن شاد کن توجه کند.


وی با اشاره به سخنان هفته پیش جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد مبنی بر اینکه ائمه جمعه چه کار کرده اند و چرا بدون تحقیق وزات ارشاد را در خطبه ها می کوبند، گفت: علمای اسلام در طول تاریخ از دین و احکام الهی حفاظت کرده و در راه آرمان‌های اسلامی و بصیرت افزایی مردم بر سر دار رفته اند.


حجت الاسلام نورپور تصریح کرد: کسانی که امروز می گویند علما و ائمه جمعه چه کرده اند؛ از مبانی اسلام و انقلاب بی خبرند، چرا که با وجود فعالیت هزاران شبکه ماهواره ای ضداسلامی، جریان‌های لیبرال، وهابیت و ضدانقلاب، تنها متدینان، روحانیان و علما در صحنه اند و از دین و اعتقادات مردم دفاع می کنند.


امام جمعه آذرشهر افزود: ائمه جمعه به هیچ وجه قصد تخریب دولت و مچ گیری ندارند، اما دلشان به حال انقلاب می سوزد، چون در این سه سال شرایطی پیش آمده که به خون شهدا و آرمان های انقلاب بی توجهی شده است، آقای وزیر ارشاد شما که می گویید ۵۰ هزار عالم دینی و ۸۰۰ امام جمعه در کشور چه کار می کنند، بهتر نیست کلاس درس اخلاق برای علما و ائمه جمعه بگذارید!؟


وی افزود: مجوز دادن به نشریاتی که به نهادهای انقلابی نظیر شورای نگهبان توهین می کنند و شما حمایتشان می کنید، آیا جای سؤال ندارد؟ مجوز به برگزاری کنسرت‌های مبتذل، اهانت به حوزه های علمیه و علما، برخورد زشت مدیرکل ارشاد استان البرز با امام جمعه کرج، برگزاری تئاترهای مبتذل و ولنگاری فرهنگی تنها گوشه‌ای از اقدامات وزارت ارشاد است.


حجت الاسلام نورپور ادامه داد: من از این همه اقدامات ضدفرهنگی تان سخن نمی گویم؛ اما یک سؤال دارم و سؤال این است که در کلانشهری مثل تبریز مگر چند آموزشگاه آموزش موسیقی وجود دارد که در شهر مذهبی همچون آذرشهر که زادگاه شهید مدنی و شهید غفاری است مجوز دو مرکز آموزش آلات لهو و لعب و رقص صادر کرده اید؟


وی خاطرنشان کرد: مگر مشکل مردم آذرشهر فقط آموزش موسیقی است؟ پس مشکل بیکاری و رکود اقتصادی چه می شود؟ البته مردم آذرشهر هرگز فرزندانشان را به این مراکز لهو و لعب نمی فرستند اما نگرانی ما این است که شهر دانشگاهی آذرشهر شاهد دانشجویانی باشد که به جای علم آموزی و کسب تحصیلات عالی، آلات موسیقی حمل کنند و مطربی بیاموزند.


امام جمعه آذرشهر با تأکید بر حفظ هوشیاری و مقابله با انحرافات فرهنگی در جامعه، گفت: اگر هوشیار نباشیم مثل هفته گذشته چند مطرب و نوازنده و عاشق می آورند و در جوار مرقد مطهر شهدای گمنام و مصلای یوواداغی آذرشهر به نوازندگی و مطربی می پردازند؛ باید علما و ائمه جمعه، صدا و سیما، نهادهای فرهنگی و حوزه های علمیه و وزارت فرهنگ و ارشاد دست به دست هم دهند و فرهنگ مردم و اعتقادات اسلامی را حفظ کنند./935/302/ب2

 

ارسال نظرات