۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۴۴۱۹۶۴
امام جمعه رفسنجان:

دختران از ولایت‌‌مداری حضرت معصومه الگوبرداری کنند

امام جمعه رفسنجان گفت: اطاعت پذیری و فرمان بری از ولی و امام یکی از ویژگیهای خاص حضرت معصومه(س) بوده است و دختران ما هم باید از این ویژگی ایشان تبعیت کنند.
حضرت معصومه س

حجت الاسلام عباس رمضانی پور امام جمعه رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، ضمن تبریک میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و روز دختر، گفت: دختران شیعه پیرو مکتب اهل بیت هستند و احساس می کنند باید ویژگی خاصی را دارا باشند و از آن جایی که تمام افراد جامعه اسلامی نگاه به الگو دارند و الگو پذیری، الگوگیری در جامعه نوعا وجود دارد و بیشتر دختران ارزشمند در جامعه ما الگوهایی را برای خود قرار می دهند و چه خوب است که حضرت فاطمه معصومه را الگوی خود قرار دهند.

 

امام جمعه رفسنجان بیان داشت: حضرت فاطمه معصومه (س) بانويي بهشتي، غرق در عبادت و نيايش، پيراسته از زشتيها و شبنم معطر آفرينش است، يکي از دلايل «معصومه» ناميدن اين بانو، آن است که عصمت مادرش حضرت زهرا (س) در او تجلي يافته است، از این رو بر اساس پاره اي از روايات، اين لقب از سوي امام رضا (ع) به اين بانوي والامقام اسلام وارد شده است.

 

وی ادامه داد: اطاعت پذیری و فرمان بری از ولی و امام یکی از ویژگیهای خاص حضرت بوده است و دختران ما هم باید از این ویژگی ایشان تبعیت کنند.

 

حجت الاسلام رمضانی پور تصریح کرد: دختران ارزشمند جامعه ما باید به فکر آینده باشند و خود که مادر و مادربزرگان آینده جامعه هستند باید در این راستا اندیشه هایی داشته باشند و دانش و سطح آگاهی خود را در علوم مختلف بالا ببرند و آن را در جهت تربیت فرزندان جامعه به کار برند.

 

امام جمعه رفسنجان اظهار داشت: زن باید کانون گرم خانواده را حفظ کند و افزون بر وجهه انسانی خویش و نیز نقش اجتماعی‏ش در سطح جامعه کلان، در سطح خانواده نیز دارای نقش و مسؤولیت‏هایی است که تربیت صحیح فرزند و پاسداری از کیان انسانی و دینی خانواده، مهم‏ترین وظایف او، به عنوان مادر و همسر می‏ باشد.

 

وی در پایان گفت: در نظام ارزشی اسلام، خانواده از منزلت و قداست خاصی برخوردار است و در محیط خانواده، زنان مدیریت داخلی این واحد کوچک اجتماعی را به عهده دارند و در سایه تلاش آنان مشکلاتی همچون، احساس بی‏هویتی، احساس ناامنی اجتماعی، محرومیت از داشتن الگوی مناسب شخصیتی، ترس و اضطراب، بی‏هدفی، کمبودهای عاطفی رخت بر می‏ بندد و شخصیت و ساختمان روانی سایر اعضای خانواده شکل می ‏گیرد و روح آنها تلطیف می‏ شود، بنابراین مشعل‏دار عاطفه انسانی در محفل خانواده و در جامعه بزرگ بشری، وجود پاک و دل‏های بی‏ آلایش مادران است./302/866/ب1

ارسال نظرات