۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۳
کد خبر: ۴۴۳۴۹۲
آیت الله صفایی بوشهری مطرح کرد؛

صحیفه سجادیه شناسنامه احیای اسلام ناب

آیت الله صفایی بوشهری از صحیفه سجادیه به عنوان شناسنامه احیای اسلام ناب محمدی نام برد و گفت: حضرت امام سجاد(ع) تنها ولی خدایی که در تاریخ ادیان الهی با انشا و تدوین دعا، به ترویج معارف دین اسلام و انقلاب و مبارزه با دشمنان دین خدا پرداخته است.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماينده ولي فقيه در بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب در استان بوشهر، عصر پنجشنبه، در دومین همایش سید العابدین(ع) که در سالن همایش‌­های غدیر دفتر تلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: امیدوارم برگزاری چنین نشست هایی سبب ارتقای سطح معرفت و آگاهی مردم و ترویج معارف اهل­بیت(ع) در کشور شود.

آیت الله صفایی بوشهری به بررسی معنا و مفهوم دعا پرداخت و گفت: دعا، انسان زمینی را به اوج و عرش الهی می برد؛ انسان در واقع موجودی زمینی است که با دعای کردن به عرش سفر می کند.

وی اوج کمال و عروج انسان را هنگام دعای در درگاه الهی دانست و گفت: انسان زمینی با دعا کردن تا اوج سخن گفتن با خدا پیش می رود و بعد از دعای محیط پیرامون از نورانیت این انسان بهره خواهند برد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان بوشهر عنوان داشت: خداوند در قرآن کریم می فرماید که تنها به انسان های آسمانی توجه می کنم و به افرادی که با دعای کردن بیگانه هستند اعتنایی ندارم؛ بنابراین عنایت ویژه خداوند به انسان­هایی است که از زمین و محیط حیوانی خویش فاصله گرفته­ اند، اما افرادی که درگیر مادیات شده­‌اند، خدواند به اندازه حیوانات و ارتزاق مادی به آنها توجه می­‌کند و افرادی که از مادیات فاصله گرفته­‌اند از معنویت ویژه الهی بهره خواهند برد.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه تمام انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) اهل دعا و مناجات در درگاه الهی بودند، گفت: خدواند برای انسان ها فضا برای دعای کردن فراهم کرده است، بنابراین شرایط استجبات دعای را نیز به وجود آورده است.

در بخش دیگر از این جلسه آیت الله صفایی بوشهری به بررسی سیره امام سجاد(ع)در ترویج معارف اهل بیت(ع) در جامعه پرداخت و گفت: در تاریخ ادیان الهی تنها ولی خدایی که با انشا و تدوین دعا معارف دین اسلام و مبارزه و انقلاب با دشمنان داشته است، حضرت امام سجاد(ع) بوده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان بوشهر بیان کرد: بعد از وقایع کربلا شرایط برای مسلمانان و شیعیان به اندازه ای سخت شده بود که هیچ فردی جرأت ابراز مذهب خویش را نداشته است و اختناق وسیعی در سرزمین های اسلامی حاکم شده بود و یاران ائمه اطهار(ع) جرأت بیان و معاف اسلامی در جامعه نداشته بودند.

آیت الله صفایی بوشهری عنوان داشت: امام سید ساجدین(ع) معارف اسلامی را در جامعه گمراه آن روز احیا و تروج کرد و در معارف اهل بیت را در زمینه مختلفی همچون رفتارهای اجتماعی، اخلاقی و سیاسی در قالب دعا بیان کرده بودند و هیچ زمانداری نمی توانست با دعا و مناجات به مبارزه و مخالفت بپردازد.

وی کتاب صحیفه سجادیه را شناسنامه احیای اسلام ناب محمدی دانست و ابراز کرد: جامعه آن زمان یک اضطرار و بحران اجتماعی را سپری می کرد به گونه ای که امنیت در این جامعه کاهش یافته بود و هیچ زمانی مردم اطمینان به حفظ حریم خانواده خویش نداشتند؛ اما حضرت امام سجاد(ع) با ارائه دعا و مناجات آرامش و احساس امنیت را به مردم جامعه برگردانده بودند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان بوشهر ابراز کرد: سیره مبازراتی امام سجاد سبب شد که دستگاه اموی دچار رسوایی شوند و معاویه بن زید پس از سه حکمرانی حکومت اموی را رها کند و همچنین در این زمان اصحاب ائمه اطهار به ترویج معارف اسلامی یرداختند و این سیره سبب شد که حوزه­‌ معارف دینی در زمان امام باقر(ع) تشکیل شود.

آیت الله صفایی بوشهری در پایان سخنانش گفت: افتخاز استان هرمزگان این است که با نام امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه شناخته می شود و وحدت شیعه و سنی در این استان حکفرما است./998/پ202/ی

ارسال نظرات