۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۴۴۳۷۴۱
وزیر کشور:

ماهواره و شبکه های اجتماعی باید مدیریت و کنترل شوند

وزیر کشور با توجه به آسیب های ماهواره و شبکه های اجتماعی بر لزوم مدیریت و کنترل این شبکه ها تاکید کرد.
رحمانی فضلی وزیر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور امروز در نخستین گردهمایی روسای شورای امربه معروف و نهی از منکر وزارتخانه ها و دستگاه‌های اجرایی کشور که در وزارت کشور برگزار شد، گفت: اسلام دینی فطری است که قلب انسان‌ها تسخیر می‌کند اگر ما بر اساس فطرت انسان‌ها حرکت کنیم همه از آن استقبال می‌کنند.

وی افزود: موضوع امربه معروف و نهی از منکر یکی از مبانی اسلام است که مسؤولان در دستگاه‌های اجرایی و اداری کشور باید آن را اجرایی کنند در حالی که این امر هنوز رخ نداده است.

وزیر کشور با اشاره به این که برای اجرایی کردن امربه معروف و نهی‌از منکر نباید دنبال دلیل باشیم، عنوان کرد: موضوع امربه معروف و نهی از منکر از مبانی ایمانی و اعتقادی ما است که باید در دستور کار همه دستگاه‌ها قرار گیرد، افزون بر آن باید به شیوه و روش‌های اجرایی آن در مطابقت با عقل و فطرت توجه کرد.

رحمانی فضلی افزود: پیگیری بر اجرای امربه معروف و نهی از منکر اثر دارد اما تجربه نشان داده که روش‌هایی که تا امروز در پیش گرفته شده موفق نبوده است، اتفاقاتی که سبب شده برخی ضدارزش‌ها در طول 37 سال به ارزش تبدیل شود یک شبه رخ نداده است، ما باید با آسیب‌شناسی به طور جدی بر روی ضعف و کاستی‌های خود کار کنیم.

وی با اشاره به این که باید به همه ابعاد امربه معروف و نهی‌ازمنکر توجه کرد، اظهار داشت: اگر ما در طول این 37 سال موفق می‌شدیم که به چند منکر همچون دروغ و غیبت بپردازیم برخی گناهان دیگر نیز انجام نمی‌شد و وضعیت بهتری داشتیم.

وزیر کشور افزود: مردم باید بتوانند نارضایتی‌های خود را به مسئولان انتقال دهند چراکه ما در تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و اجرا نیازمند مشارکت مردم هستیم.

رحمانی فضلی با بیان این که دایره امر به معروف و نهی از منکر گسترده است و باید کارها براساس قانون باشد، ابراز کرد: در جامعه اسلامی هیچ کس حق ندارد سلیقه‌ای امربه معروف و نهی از منکر کند در حکومت اسلامی قانون فصل‌الخطاب است.

وی افزود: امروز ضعف در این است که حرف‌های خوب می‌زنیم، برنامه‌ریزی می‌کنیم اما پیگیری و سپس ارزیابی لازم را انجام نمی‌دهیم.

وزیر کشور با اشاره به این که وزارت کشور متولی هماهنگی بین بخش‌های مختلف است، بیان داشت: ما دو بخشنامه در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر صادر کرده و به دنبال آن پیگیری‌های لازم را انجام دادیم.

رحمانی فضلی افزود: امروز ماهواره و شبکه‌های اجتماعی بر مبنای منفعت‌طلبی و سودجویی تهدیدات فراوانی برای ما دارد که باید مدیریت و کنترل شود.

وی در پایان با اشاره به این که برخورد و تعهد گرفتن هزینه‌های اجتماعی فراوانی دارد، خاطرنشان کرد: برای مقابله با تهدیدات این معضل استفاده از قوه قهریه آخرین خط برخورد ما است چراکه ما نمی‌خواهیم در جوانان ایجاد یاس و ناامیدی کنیم بنابراین برخورد و تعهد گرفتن آخرین گام ما است./807/پ201/ج

 

ارسال نظرات