۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۴۴۴۰۴۸
حجت الاسلام عباسی خراسانی مطرح کرد؛

زیارت‌نامه مأثور نماد برترین بانوان عالم است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های اساسی حضرت معصومه(س) عبادت و بندگی است، گفت: ورود زیارت‌نامه‌ای از سوي امامان معصوم(ع) درباره حضرت معصومه(س) نشان می‌دهد كه ایشان پس از حضرت فاطمه زهرا(س)تنها بانوي بزرگواري است كه زيارت مأثور دارد.
حجت الاسلام هادی عباسی خراسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام هادی عباسی خراسانی امروز در مراسم سخنرانی آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در محل شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به اینکه رسالت انبیاء و پیامبران الهی راهنمایی بشریت به‌سوی رستگاری حقیقی است، اظهار کرد: یکی از شاخص‌های انتخاب همسر در روایت شرافت و اصالت خانوادگی است؛ بر این اساس پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید«أَیها النّاسُ، إیاکمْ وَ خَضْراءَ الدَّمَنْ، قیلَ: یا رسول‌الله، وَ ما خضراءُ الدَّمَن قالَ أَلْمَرْأةُ الحَسْناءٍ فی مَنْبَتِ السُّوءٍ؛ یعنی  بپرهیزید از خضراء دمن سؤال شد خضراء دمن چیست فرمود زن زیبایی که در چمن‌زار و یا در گلستان بد، پرورش‌یافته باشد.»

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های اساسی حضرت معصومه(س) عبادت و بندگی است، گفت: قرآن کریم در آیه 56 سوره ذاریات فلسفه و اساس خلقت انسان را عبادت دانسته است چنانچه که در آیه مبارکه صراحتاً فرموده است«وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ».

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) به‌عنوان انسانی عابد و عالم در بین مردم مشهور بوده است، اظهار کرد: در یکی از اسناد تاریخی در بیان فضائل علمی حضرت معصومه(س) به صراحت آمده است«روزي جمعي از شيعيان به قصد ديدار حضرت موسي بن جعفر(ع) و پرسيدن پرسش‌هایی از ايشان، به مدينه منوره مشرف شدند چون امام كاظم(ع) در مسافرت بود پرسش‌های خود را به حضرت معصومه(س) كه در آن هنگام كودكي خردسال بيش نبود، تحويل دادند. فرداي آن روز براي بار ديگر به منزل امام رفتند، ولي هنوز ايشان از سفر برنگشته بود. پس به ناچار، پرسش‌های خود را بازخواستند تا در مسافرت بعدي به خدمت امام برسند، غافل از این‌که حضرت معصومه(س) جواب پرسش‌ها را نگاشته است. وقتي پاسخ ها را ملاحظه كردند، بسيار خوشحال شدند و پس از سپاسگزاري فراوان، شهر مدينه را ترك کردند.»

وی ادامه داد:«ازقضای روزگار در بين راه با امام موسي بن جعفر(ع) مواجه شده، ماجراي خويش را باز گفتند. وقتي امام پاسخ پرسش‌ها را مطالعه كردند، سه بار فرمود: پدرش فدايش.»

حجت‌الاسلام عباسی خراسانی سلام به حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را یک وظیفه شرعی برای تمام ایرانیان و شیعیان دانست و گفت: يكي از ویژگی‌های حضرت معصومه(س) ورود زیارت‌نامه‌ای از سوي امامان معصوم(ع) درباره ايشان است كه پس از حضرت فاطمه زهرا(س)ایشان تنها بانوي بزرگواري است كه زيارت مأثور دارد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) زیارت مأثور را زیارت‌نامه انشاء شده امام معصوم(ع) توصیف کرد و گفت: امام رضا (ع) فرمودند«هركس معصومه(س) را در قم زيارت كند، مانند كسي است كه مرا زيارت كرده است»./837/پ202/ی

ارسال نظرات