۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۴۴۴۱۲۰
مدیر کل اوقاف مازندران:

امامزادگان ظرفیتی عظیم در جهت تقویت فرهنگ دینی در جامعه هستند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این‌که امامزادگان در زمان حیات مروج معارف الهی و پشتوانه قرآن کریم و ارزشهای الهی بودند، اظهار داشت: امامزادگان حق حیات بر گردن ما دارند و باید قدردان حضور آنها باشیم.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمود آباد، حجت الاسلام ستار علیزاده ،مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان شهرستان نور گفت: وجود امامزادگان واجب التعظیم نماد دین داری، اخلاق مداری، ارزش گرایی و ولایتمداری مردم دیار علویان است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه امامزادگان در زمان حیات مروج معارف الهی و پشتوانه قرآن کریم و ارزش های الهی بودند، اظهار داشت: امامزادگان حق حیات بر گردن ما دارند و باید قدردان حضور آنها باشیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه الطاف خاندان اهل بیت(ع) به ملت ایران به برکت وجود با برکت امامزادگان است، افزود: امامزادگان پرچمدار اخلاق و معنویت در جامعه بودند و در هر جایی که زندگی می کردند، خیر و برکت به همه مردم می رساندند.

 

وی با اشاره به اینکه در هر زمانی جبهه حق و باطل وجود دارد و امامزادگان واجب التعظیم در جبهه حق علیه جبهه باطل مبارزه می کردند، تصریح کرد: جبهه حق جبهه خدا باوری است که امروز سردمدار آن در بین کشورهای اسلامی، نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خامنه ای است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه در جبهه باطل استکبارگران و ظالمان عالم قرار دارند، اضافه کرد: سران استکبار جهانی آمریکا و اسرائیل هستند که در تمامی جنایات جهان و کودک کشی دست دارند.

 

وی با بیان اینکه باید درس دینداری، ولایت پذیری، ولایتمداری و اخلاق مداری را از امامزادگان واجب التعظیم سرلوحه زندگی خود قرار دهیم، گفت: با تاسی از خاندان اهل بیت (ع) و پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری باید خداباور، خدامحور، اسلام مدار و اخلاق مدار باشیم و از ارزش های نظام و انقلاب مراقبت کنیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، ولایتمداری را نشانه حق و حقیقت دانست و افزود: ملت ایران اسلامی در طول تاریخ ولایتمداری را تجربه کردند و به منصه ظهور رساندند.

 

وی استکبارستیزی را شاخصه مهم یک مسلمان دانست و ادامه داد: امامزادگان واجب التعظیم استکبارستیز واقعی زمان خود بودند و در این راه توسط حاکمان ظالم به شهادت رسیدند.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه امامزادگان هرگز در مقابل استکبار و ظالمان کوتاهی و مماشات نکردند، عنوان کرد: مبارزه با استکبار در کارنامه پرافتخار همه امامزادگان واجب التعظیم وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه جهاد کبیر به معنای پیروی نکردن از استکبارگران و زورگویان است، گفت: در میدان فرهنگ، اقتصاد و سیاست نباید از استکبارگران پیروی کرد.

 

 علی اسماعیلی، نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: امامزادگان واجب التعظیم راهی برای رسیدن به خداوند متعال هستند و باید فعالیت های آنها را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

 

اسماعیلی با تاکید بر اینکه از ظرفیت عظیم فکری و فرهنگی امامزادگان و بقاع متبرکه باید بیشتر از گذشته بهره گیری کرد، ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری امامزادگان و بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند و در این راستا فضا برای کار وجود دارد و باید از طرفیت های موجود بهره گیری کرد.

 

نماینده مردم نور در مجلس، امامزادگان و اماکن متبرکه را ظرفیتی عظیم در جهت تقویت فرهنگ اسلامی دانست و بیان کرد: حضور ملت ایران اسلامی در اماکن متبرکه چشمگیر است و در تمامی مناسبت ها شاهد حضور مردم در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه ملت ایران اسلامی در تمامی دوران با حضور در صحنه های انقلاب تمامی توطئه های دشمنان را ناکام و آنها را مأیوس کردند، افزود: مسؤولان نظام در هر پست و مقامی که هستند باید از حقوق ملت ایران دفاع کنند./950/203/ب

ارسال نظرات