۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۴۴۶۳۴۵
دختر روس‌تبار مقیم باکو:

آشنایی با قرآن موجب علاقه‌ام به حجاب شد

دختر روس‌تبار مقیم باکوی آذربایجان با حضور در مسابقات قرآن کریم در تبریز گفت: آشنایی با قرآن موجب علاقه‌ام به حجاب شد.
 سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، کونول آهنی ینگچه، دختر روس‌تبار مقیم باکوی آذربایجان، امروز با حضور در سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن آذربایجان‌شرقی از علاقه و شوق خود به قرآن و محافل قرآنی سخن گفت.

کونول آهنی ینگچه امروز یکی از حاضرین در سی‌ و نهمین دوره مسابقات قرآنی استان بود که با اشاره به میزان علاقه خود به محافل قرآنی و ایران اسلامی، اظهار داشت: بعد از ازدواج با قرآن آشنا شدم و این آشنایی مقدمه‌ای برای رغبت هر چه بیشتر به قرآن و آموزه‌های آن شد.

وی با بیان این‌که قبل از ازدواج، بدون روسری بوده و در بانکی مشغول به کار بودم، گفت: بعد از انتخاب حجاب اجازه کار به من را نداده‌اند، زیرا به علت اسلام هراسی که گروهک تروریستی داعش ادر منطقه حاکم کرده است، هر فرد با حجاب را به عنوان یک داعشی می‌بینند.

این عروس تازه مسلمان شده با اشاره به این‌که از سوی مادر همسرم با جلسات قرآنی آشنا شدم و در خود ظرفیت یادگیری کلام وحی الهی را دیدم، گفت: در کشور ما چنین محافلی وجود ندارد و بیشترین محافل بر روی موسیقی و سایر امور غیردینی است.

وی ادامه داد: خواهر همسرم در رشته حفظ در این مسابقات شرکت کرده است که از طریق او توانستم در این رویداد بزرگ شرکت کنم و از حضورم در این مسابقات به عنوان یک تماشاگر بسیار خرسندم.

وی همچنین درباره اینکه بعد از مسلمان شدن چه چیزهایی در زندگی تغییر کرده، چنین گفت: در کشور ما اهمیتی به بهشت و جهنم، محرم و نامحرم، مشروبات الکلی و ... نمی‌دادند که بعد از روی آوردن به اسلام همه این نکات را مد نظر می‌گیرم و رعایت آن‌ها جزء الزامات زندگی من است تا جایی که به عروسی نزدیکترین اقوام هم اگر مختلط باشد نمی‌روم.

این مسلمان اهل آذربایجان خاطرنشان کرد: برخی مواقع در خواب خود را بدون روسری می‌بینم که بلافاصله با وحشت از خواب بیدار می‌شوم و همیشه خداوند باری تعالی را برای این توفیق بزرگ یعنی حجاب که شامل حالم شد شاکرم./935/202/ب2

ارسال نظرات