۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۴۴۷۱۳۵
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

نقش همسر شیخ زکزاکی در مقاومت وی غیرقابل انکار است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در نخستين دوره آیين اهداي «جايزه جهاني گوهرشاد»، گفت: رشادتهای زنان مسلمان تنها منحصر به ایران اسلامی نیست، بلکه نقش نمونه هایی چون همسر و خانواده شیخ زکزاکی در مقاومت و پایمردی این روحانی مجاهد غیر قابل انکار است.
تولیت استان قدس رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی امروز دهم شهریورماه در نخستين دوره آیين اهداي «جايزه جهاني گوهرشاد» در  تالار قدس حرم مطهر رضوی اظهار کرد: بانو گوهرشاد در پرتو نورانیت امام رضا(ع) اقداماتی ماندگار انجام داد که امروز برای همه زائران و مجاوران رضوی اسوه کارخیر و صدقه جاریه است.

وی تصریح کرد: گوهرشادخاتون این بانوی نیکوکار با توجه به اینکه اموال شخصی نداشت سبب شد تا همسر و پسرش در این مسیر گام بردارند و در ارتباط با این موضوع نقش زنان در جنگ تحمیلی است؛ مادران، همسران و خواهرانی که نه تنها مانع نمی شدند بلکه خود مشوق حضور آنها در جبهه بودند.

نقش زنان در تحولات انقلابی منحصر به ایران نیست 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نقش زنان در جهاد منحصر به کشور ما نیست، خاطرنشان کرد: رشادتهای زنان مسلمان تنها منحصر به ایران اسلامی نیست، بلکه نقش نمونه هایی چون همسر و خانواده شیخ زکزاکی در در مقاومت و پایمردی این روحانی مجاهد غیر قابل انکار است.

وی افزود: آنچه سبب تحول در بانو گوهرشاد شد وابستگی به خانواده متدین نبود بلکه تعالیم ارزشمند دینی منجر به تحول در او و خلق آثاری ماندگاری از وی شد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: کار او فقط ایجاد یک مسجد نبود بلکه بنایی در کنار مزار و محل زیارت امام رضا(ع) است که نکاتی قابل اهتمام در ارتباط بین معبد و محل زیارت دارد.

وی با اشاره به تضمین جریان مدیریت این موقوفه بیان کرد: بانو گوهرشاد سفارش کرده اند که این مسجد باید از سوی سادات رضوی اداره شود که نشان دهنده اندیشه، تفکر و اعتقادات ایشان است که پایگاهی برای دلدادگان به صاحت قدسی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ایجاد کنند.

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: نخستین مرد در صدر اسلام که عمل وقف را انجام داد امیرمؤمنان علی(ع) است و در بین زنان نیز حضرت زهرای مرضیه(س) است که نشان دادند وقف امری انسانی بوده و تفاوتی بین و زن مرد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دو عنصر تطهیر و تثبیت نتیجه وقف است، اظهار کرد: از منظر قرآن کریم تطهیر و تزکیه برای کسی است که عمل خیری انجام دهد و یکی از جلوه های تثبیت انسان نیز اعمال خیر و نیک است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تأکید کرد: با الگوگرفتن از زندگی بانو گوهرشاد می توان دریافت که تعالیم دینی و ارزشهای الهی منحصر به قشر خاصی نیست و فقیر، غنی، رعیت، حاکم، رنگ و نژاد نمی شناسد هرکس در هر جایگاه اجتماعی که باشد اگر دل دهد این ارزشها می تواند منشأ تحول او می شود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: تکامل و رشد به سوی خدای متعال در عرصه های بسیار ارزشمندی چون کرامت است و زن و مرد هردو می توانند کرامت نفسانی را از آن خود کنند که در هردو عالم جایگاه ممتازی است.

چرخه اقتصادی آستان قدس رضوی مبتنی بر وقف است 

وی با تأکید بر اهمیت وقف و توجه به نیازمندان خاطرنشان کرد: چرخه اقتصادی آستان قدس رضوی مبتنی بر وقف و نذر است و فعالیتهای اقتصادی آستان قدس در حاشیه قرار می گیرد، وقف مقوله ایست که از دیروز تا امروز ادامه داشته و دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: این جایزه بدون تردید حرکتی نمادین است و نمی‌تواند تمام بانوان فرهیخته، دانشمند و واقف جهان اسلام را پوشش دهد اما پیامش اینست که بانوان نیکوکار جهان با الگوگیری از گوهرشادخاتون که به امورخیرخواهانه، کمک و دستگیری از نیازمندان و جهاد فی سبیل الله با مال و جان تشویق شوند./201/1308/ب1

ارسال نظرات