۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۴۴۷۵۹۸
مسؤول تبلیغات اسلامی شهرستان نیر:

زندگی ائمه اطهار بهترین الگو برای خانواده ها است

مسؤول تبلیغات اسلامی شهرستان نیر، زندگی ائمه اطهار(ع) را بهترین الگو برای خانواده ها دانست و گفت: ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین الگو برای جوانانی است که به خاطر ترس از هزینه های ازدواج این سنت الهی را ترک می کنند، سادگی مراسمات و جهیزیه این دو بزرگوار باید الگو و سرمشق خانواده های ایرانی و مسلمان قرار گیرد.
حجت الاسلام پاک منش، مسؤول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیر

به گزارش خبرگزاری رسا در اردبیل به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام شعبان پاک منش، مسؤول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیر، عصر امروز در ویژه برنامه ازدواج آسمانی، با تبریک فرا رسیدن اول ذی الحجه، سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س)، گفت: همتا بودن، تقسیم کار، همسرداری، تربیت فرزندان، مهریه سبک، جهیزیه به اندازه نیاز، دوری از گناه در جشن عروسی و پرهیز از تشریفات بیهوده از درس‌های ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) است.

 

وی افزود: نخستین روز از آخرین ماه قمری، سالروز ازدواج فرخنده حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) به‌عنوان روز ازدواج نامگذاری شده و روزی مبارک برای همه آنهایی است که به تازگی تشکیل خانواده داده اند و دل به زندگی فاطمی داده ‏اند تا شادی خود را با خاطره همیشه روشن آن روز مبارک، پیوند بزنند.

 

حجت الاسلام پاک منش، تصریح کرد: ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه (س) به فرمان خداوند، از امتیازاتی است که رسول اکرم (ص) بر آن مباهات می کردند و در این پیوند پر میمنت، فرشتگان آسمان در سرور و شادمانی و بهشتیان به زینت و زیور آراسته شده بودند.

 

مسؤول تبلیغات اسلامی شهرستان نیر، بیان داشت: از ماجرای ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) نکات بسیار جالبی را می آموزیم که اگر خواهان سعادتیم باید تلاش کنیم تا مراحل اول ازدواج بر مبنای صحیحی صورت گیرد.

 

وی ادامه داد: ساده زیستی در تمام شئون زندگی و به خصوص ازدواج باید مد نظر باشد و در غیر اینصورت قید و بندهای اجتماعی در امر ازدواج که بیشتر نشأت گرفته از فرهنگ غیر اسلامی و یا ساخته و پرداخته ذهن های کوتاه مادی و اشرافی است چون غل و زنجیر مانع شکل گیری یک زندگی پایدار است تا جایی که امکان هر نوع حرکت صحیحی را می گیرد و حیات جامعه را به سوی نابودی می کشاند و بر فساد و نابسامانی های روانی و مشکلات اخلاقی می افزاید.

 

حجت الاسلام پاک منش الگوپذیری از حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) را ضامن سلامت و پایداری زندگی دانست و تاکید کرد: جوانان می توانند از فرمایشات و راهنمایی های ائمه اطهار (ع) برای داشتن خانواده مناسب بهره مند شوند، بهترین الگو برای همسرداری نسل جوان زندگی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) است.

 

وی افزود: این ازدواج بهترین الگو برای جوانانی است که به خاطر ترس از هزینه های ازدواج این سنت الهی را ترک می کنند، سادگی مراسمات و جهیزیه این دو بزرگوار باید الگو و سرمشق خانواده های ایرانی و مسلمان قرار گیرد.

 

حجت الاسلام پاک منش، بیان داشت: سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی شایسته و کامل در ابعاد مختلف برای همه آحاد بشریت است، بزرگداشت این ایام، بزرگداشت ارزشها و الگوهای مناسب برای خانواده های اسلامی است.

 

وی افزود: پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) نمونه بسیار مناسب ازدواج آسان است که باید زوجهای جوان از آن الگو برداری کنند.

 

وی در ادامه گفت: خانواده یک نهاد اجتماعی و انسانی است که باید تلاش کرد تا روز به روز بر تحکیم، پایداری و استمرار آن افزوده شود.//102/ب/937

ارسال نظرات