۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۴۴۷۶۸۳
با تجلیل از نفرات برتر؛

سی و نهمین مسابقات قرآن کریم استان قم به کار خود پایان داد

آیین اختتامیه سی و نهمین مسابقات استانی قرآن کریم با حضور جمعی از مسؤولان استانی و کشور در سالن همایش های امامزاده سید علی قم برگزار شد.
اختتامیه مسابقات قرآن کریم در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین اختتامیه سی و نهمین مسابقات استانی قرآن کریم شب گذشته با حضور جمعی از مسؤولان استانی و کشور در سالن همایش های امامزاده سید علی قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان، حجت الاسلام اسکندری مدیر سازمان تبلیغات استان قم، سید مهدی صادقی استاندار قم، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم و عضو هیأت رییسه مجلس، حجت الاسلام دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشتاد اسلامی قم و حجت الاسلام حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ضمن ارائه گزارشی از برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی، نفوذ قرآن کریم در دل و جان جامعه را به برکت انقلاب اسلامی ایران دانست.

وی همچنین با اشاره به اهتمام ویژه رهبر معظم انقلاب به برنامه ها و فعالیت های قرآنی، برگزاری جلسات تلاوت و قرائت قرآن در حضور ایشان را در جامعه بسیار تأثیرگذار عنوان کرد.

در ادامه آیت الله خاتمی با اشاره به برکات انقلاب گفت: انقلاب بزرگ اسلامی ایران در کنار برکات فراوانی که داشت قرآن را از انزوا خارج کرد و آن را به صحنه آورد.

وی افزود: ممکن است پرسیده شود که آیا قبل از انقلاب قرآن نبود که باید گفت جلد و چاپ قرآن وجود داشت اما روح و جان قرآن نبود، به برکت خون پاک شهیدان قرآن از انزوا خارج شد و همه شهیدان از پیش از انقلاب، تا دفاع مقدس و امروز نیز مدافعان حرم از قرآن و فرهنگ قرآنی پاسداری کردند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه به بررسی وضعیت فعالیت های قرآنی در قبل و بعد از انقلاب پرداخت و اظهار داشت: در زمینه روخوانی قرآن این فعالیت قبل از انقلاب روال نبود بلکه متدینین جلسه قرآنی داشتند و روخوانی در این حد بود که در درس ها آیاتی از قرآن می آمد.

وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش طاغوت در طول 13 سال یک بهایی بود که معلوم چنین وزیری برای قرآن دلسوزی ندارد، عرصه دیگر زیبا خوانی قرآن است که طاغوت برای هنرهای آئینی ارزشی قائل نبود بلکه هنر را در ابتذال می دانست، به برکت انقلاب هنر آئینی زنده شد.

در بخش دیگری از این مراسم با حضور مسؤولان استانی و کشوری از برگزیدگان بخش های گوناگون مسابقات قرآن تجلیل شد.

بر این اساس در بخش قرائت آقایان سید حمید رضا مقدسی نفر اول ، میثم حمیدی نیک، هادی خانی به صورت مشترک نفر دوم و محمدزاهدی نفر سوم شدند، در رشته حفظ کل قرآن کریم در بخش برادران حسن علیرضالو، محمد رضا احمدی و احمد معتمدی موفق به کسب رتبه های اول تا سوم شدند.

همچنین در بخش حفظ کل قرآن در بخش خواهران، خانم ها فاطمه عابدینی، زهرا ثقفی و فطامه زهدی علی پور رتبه های اول تا سوم را کسب کردند؛ در رشته قرائت خواهران نیز طیبه صبوری، نرگس عینی پور و سمیه عظیمی اول تا سوم شدند.

از آقایان محمد علی شریعتی، هادی تکیه، سید جمال الدین حسینی در رشته حفظ 20 جزء؛ میثم یوسفی، ابوالفضل محمدزاده و سید محمد حسین حسینی در رشته حفظ ده جزء؛ علی مؤمن پور، علی سعادتی و سید مصطفی داود زاده در رشته حفظ پنج جزء؛ حیدرکلیدساز، روح الله آقایی، محمد فرج زاده و محمد امر کسمائی در رشته ترتیل؛ حسین یزدان پناه، ایمان جعفری، ابوالفضل هراتیان و سعید شعبانی در رشته دعا خوانی؛ مسعود قیمی، محمدرضا تاج و  حمید رنگین پور در رشته مفاهیم؛ کریم بیانی، احمدشاهمرادی و حسن محمدعلی زابلی در رشته اذان تجلیل شد.

همچنین در بخش خواهران از خانم ها فائزه جعفری، زینب رجب نژاد و زهره خلیلی در رشته حفظ 20 جزء؛ فاطمه پیروی سنگری، زینب باقری نژاد صالحی و اعظم صادقی در رشته حفظ 10 جزء؛ سمیه رستمی، زهرا بخشی و مرضیه سلیمانی در رشته حفظ 5 جزء، نجمه رضانژاد، خدیجه بیدگلی و صدیقه باباخانلو در رشته ترتیل؛ فائزه دمقی، مدینه سادات طباطبایی و فاطمه احمدی در رشته دعاخوانی؛ زینب باقری نژاد صادقی، مجیدی، الهام رحمانیان، زهرا رستمی، حکیمه خزری، لیلا غلامی و مریم بهمن در رشته مفاهیم تقدیر به عمل آمد./1323/پ202/س

ارسال نظرات