۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۴۴۷۷۳۸
رییس مرکز قرآنی اوقاف:

قاریان قرآن باید بازیگر اصلی معرکه سیاسی و فرهنگی کشور باشند

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه مازندارن قطب قرانی کشور است ، گفت: ستاره های پرفروغی در حوزه قرآنی مازندران می درخشند که سبب پیشبرد جامعه به سوی رویکرد قرانی است.
حجت الاسلام مصطفی حسینی رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی صبح امروز در مراسم افتتاحیه مرحله استانی سی‌ونهمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم مازندران در مجتمع فرهنگی ورزشی برق ساری، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب حافظان و قاریان قرآن را پرچمداران جامعه اسلامی و جهانی دانستند.

وی با بیان اینکه هدف ما از برگزاری مسابقات قرآن کریم ایجاد یک فضای همراه با قرآن است، افزود: امروز شاهد برگزاری مسابقات هنری و ورزشی در سطح کشور هستیم که در برخی موارد بیش از مسابقات مذهبی به آن ارزش می‌دهند در صورتی که همین موارد و اهمیتها باید در برگزاری مسابقات قرآنی لحاظ شود.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه قاریان قرآن باید گامهای استوار خود را برای معرفی مبانی قرآنی در جامعه بکار بگیرند گفت: در جامعه دینی و قرآنی ایران، خواندن قرآن یک رویداد تشریفاتی نبوده و قرآنیان بازیگر اصلی معرکه سیاسی و اجتماعی و فرهنگی باید باشند، و تربیت 10 میلیون قاری قرآن نشان از این دارد که جامعه اسلامی در مسیر رو به رسد قرار دارد.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با ببا تاکید بر اینکه جامعه امروز ما همراه با قرآن و مفاهیم اسلامی است، خاطرنشان کرد: استعداد و ظرفیتهای قرآنی بالایی در استان پرافتخار مازندران وجود دارد که باید از آنها بیشترین بهره‌گیری شود.

این مسؤول با بیان اینکه باید قدم‌های موثری برای ترویج مفاهیم قرآنی برداریم، ادامه داد: اگر جشم مردم جامعه امروزما به خوراک و پوشاک نیاز دارند به همان نسبت و یا حتی بیشتر از آن به قرآن و مفاهیم قرآنی نیاز دارند و بایستی توجه بیشتری به این مهم کرد.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه در خانواده های امروزی بایستی یک قاری و یا حافظ قرآن حضور داشته باشد، بیان کرد: کسانی که با قرآن سر و کار دارند تمام روح و قلب آنها قرآنی است و رفتارهای خود را با امور قرآنی تنظیم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مناسب قرآنی در سطح سازمان اوقاف شکل گرفته و شاهد اثرات مثبت آن در سطح جامعه هستیم، افزود: مازندران قطب قرآنی کشور است و ظرفیت بالایی در این حوزه دارد، که سبب سوق دادن جامعه به سوی رویکرد قرآنی می‌شود.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مازندران در تربیت حافظان و قاریان و در رشته‌های مختلف قرآنی در سطح کشور پیشگام است، گفت: ستاره‌های پرفروغی در حوزه قرآنی در مازندران می‌درخشند، که علاوه بر ایران اسلامی در ممالک خارجی نیز به افتخار آفرینی میپردازند و پرچم ایران اسلامی را به اهتزاز در می اورند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه امیدواریم گامهای بهتری برای توسعه فعالیت قرآنی داشته باشیم، گفت: مسابقات قرآن کریم اوقاف سال به سال با کیفیت عالی و برتری برگزار می‌شود.

گفتنی است رقابتهای استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در 11 رشته برگزار می‌شود که که 9 رشته برای خواهران و 11 رشته برای برادران است و در مجموع این مسابقات 456 نفر شرکت کردند که از این تعداد 239 نفر برادر و 217 نفر از شرکت کنندگان را خواهران تشکیل دادند./950/202/ب3

ارسال نظرات