۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۴۴۸۲۵۹
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی مطرح کرد؛

ضرورت تکریم هر چه بیشتر روز غدیر/ راه‌های تشخیص سلامت دین

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که روز غدیر، اوج وقایع و حوادث مهم جهان است بر تکریم هرچه بیشتر این روز بزرگ تأکید کرد و گفت: غدیر باید تجلیل شود چرا که تجلیل از غدیر، تجلیل از امامت است.
حجت ‌الاسلام ناصر رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی امشب در مراسم دعای توسل مسجد مقدس جمکران با اشاره به عظمت روز غدیر، گفت: غدیر اوج وقایع و حوادث مهم جهان است؛ بعد از 25 سال خانه نشینی امام علی(ع) زمانی که مردم از ایشان خواستند که خلافت را قبول کنند، مصادف با همان روز غدیر بود.

تأکید بر تکریم هر چه بیشتر روز غدیر

کارشناس دینی رسانه ملی اظهار داشت: این ها مناسبت هایی است که هر کس به اندازه خودش در آن سهیم است؛ جشن غدیر جشن دولتی و اداری نیست بلکه جشن مردمی است و هر کس باید آن را به ظاهر نشان دهد؛ در عید غدیر اداره جات دولتی به کارمندان عیدی دهند و مغازه داران حداقل پارچه ای بالای در مغازه خود نصب کنند.

وی ادامه داد: در روایتی بیان شده که هر کس در روز غدیر روزه بگیرد به اندازه کل دنیا روزه گرفته و هر کس یک درهم در راه غدیر خرج کند، یک میلیون برابر ثواب دارد؛ در این روز بزرگ به فرزندان خود هدیه دهیم و به خانواده های نیازمند کمک کنیم و لباس های نو را در روز غدیر بپوشیم.

سخنران مسجد مقدس جمکران ابراز داشت: غدیر باید تجلیل شود چرا که تجلیل از غدیر، تجلیل از امامت است و امروزه هجمه علیه غدیر از هر چیزی بیشتر است؛ روز بزرگ غدیر واقعا مظلوم واقع شده است، چرا که مسلمانان در اکرام جشن ها کم لطفی می کنند.

امروز باید بگوییم «من کنت مولاه فهذا امام زمان(عج) مولاه»

وی افزود: به جز شهادت امام محمد باقر(ع)، ماه ذی الحجه ماهی پر از جشن و شادی است؛ امروز باید بگوییم که «من کنت مولاه فهذا امام زمان(عج) مولاه»؛ در دعای ندبه 38 «أین» آمده است و همه ائمه(ع) و صالحان را قسم می دهیم که در آخر آن به حضرت حجت(ع) می رسیم که این یک سیر منظم را نشان می دهد.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: چهار مناسبت پیوسته به هم است که امکان جدایی در آن نیست و این حلقه وصل باید حفظ شود؛ نخستین آن بعثت پیامبر اکرم(ص) بوده و غدیر دومین مناسبت، که این بعثت با غدیر کامل می شود؛ سومین مناسبت عاشورا، که احیا کننده بوده و چهارم هم ظهور است که دین مبین اسلام را در جامعه عرضه می کند.

وی اظهار داشت: یکی از دغدغه های امام زمان(عج) دین داری است؛ دین شامل اعتقادات، احکام و اخلاق است؛ از این دین ائمه معصوم(ع) در آخرالزمان نگران بودند و می فرمودند که ای مردم دین نباید لقله زبان شود یا به چهره ها شناخته شود.

راه های تشخیص سلامت دین

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ابراز داشت: از کجا باید بفهمیم که دینمان سالم است؛ 5 شاخصه برای سلامت دین وجود دارد که هر کس این شاخصه ها را داشته باشد، دینش سالم است.

وی ادامه داد: نخست این که منبع دین باید سالم و درست باشد و هیچ خرافه ای در آن پذیرفته نیست؛ برخی کتاب ها با خرافات می خواهند دین مردم را حفظ کنند؛ دین اسلام، دین عقلانی است و هر که دینش را از قرآن بگیرد، اگر کوه از بین برود، دین او از بین نمی رود.

سخنران مسجد مقدس جمکران افزود: دین اگر دست دعا نویس و افراد سوفی گر و درویش مسلک افتاد، دین سالمی نخواهد بود؛ ساحران در مقابل حضرت موسی(ع) بلافاصله به ایشان ایمان آوردند چون می دانستند که این کار یک فرد ساحر نیست.

وزارت ارشاد از صدور مجوز برای کتاب های خرافه ای پرهیز کند

وی تأکید کرد: مداحان و سخنرانان از حرف هایی که اعتقادات مردم را سست می کند، پرهیز کنند؛ خداوند متعال سه بار می گوید وای بر کسی که دروغ به خدا و دین نسبت دهد؛ وزارت ارشاد اجازه نشر کتاب هایی که خرافات ترویج می کنند را صادر نکند.

کارشناس دینی رسانه ملی گفت: دومین نشانه سالم بودن دین، عرضه دین است؛ کسی که یک غسل خود را 20 دقیقه طول می دهد، مطمئن باشد که غسلش باطل و دینش سالم نیست؛ برای یک غسل سه لیتر آب باید مصرف شود نه این که به اسراف آب بپردازد.

وی اقامه، استمرار و ارتباط با مظاهر دین را از دیگر عوامل تشخیص سلامت دین دانست و اظهار داشت: کسانی که دین برایشان مهم است، حداقل یک بار نمازشان را در حضور یک عالم بخوانند تا مشکلات نمازشان برطرف شود؛ با اهل بیت(ع) و قرآن کریم که مظاهر دین هستند، ارتباط پیوسته باید وجود داشته باشد./840/پ202/ی

ارسال نظرات