۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۴۴۸۹۰۳
آیت الله مظاهری:

دولت آمریکا دست نشانده صهیونیسم جهانی است/ ترس از آمریکا اشتباه بزرگی است

رئیس حوزه علمیه اصفهان با تبیین مواضع و جایگاه های شر در جامعه، آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را از مصادیق بارز شر جهانی دانست و گفت: از آمریکا نترسید چرا که آمریکا نوکر بی جیره و مواجب صهیونیست جهانی است، فقط از شر چنین مخلوقات شروری به خداون پناه ببرید.
مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در سلسله جلسات تفسیر قرآن که هر روز صبح در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار می شود، گفت: انسانهای مؤمن باید برای دفع شر، هر روز چهار قل را بخوانند تا از شر مخلوقات شرور در امان بمانند.

وی در تفسیر آیات سوره مبارکه «فلق» افزود: در این سوره مبارکه انسان از چهار چیز بسیار مهم و حساس به خداوند پناه می برد، در مورد این که این چهار چیز چیست، احتمالات زیادی داده شده است ولی ما امروز احتمالاتی که در زمان فعلی از اهمیت بیشتری برخوردار است را بیان می کنیم.

حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به آیه دوم سوره فلق که می فرماید «مِن شَرِّ ما خَلَق» تشریح کرد: در این آیه شریفه پناه بردن به خداوند از شر مخلوقات مطرح است، پناه بردنی که فقط به خاطر مار و عقرب نیست، بلکه پناه بردن از شر انسانهای شرور که از هر جانور درنده ای بدتر هستند، منظور اصلی آیه است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان منافقان و داعشیها را از مصادیق انسانهای شرور برشمرد و اذعان کرد: منافقان، این داعشیهای نوظهور مصادیق بارز انسانهای شرور زمان ما هستند، حالا فکر می کنید این گروهکها را چه کسی درست کرده است؟ آمریکاییهایی که نوکران بی جیره و مواجب صهیونیست جهانی هستند، عامل اصلی ایجاد منافقان و داعشیها هستند.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: هر چند آمریکا قصد دارد خودش را به عنوان ابرقدرت معرفی کند ولی ابرقدرت نیست و ترس از آن اشتباه بزرگی است، پس نباید از دولت آمریکا ترسید، فقط باید از شر چنین مخلوقاتی به خداوند پناه برد.

وی زن و شوهرهای بی دین را از مصادیق دیگر مخلوقات شرور دانست و اظهار کرد: گاهی زن برای شوهر و گاهی شوهر برای زن ایجاد شر می کند، زن و شوهرهایی که دائماً درگیر برنامه های ماهواره و اینترنت شده اند در اصل دارند برای یکدیگر شر ایجاد می کنند.

حضرت آیت الله مظاهری به تربیت بدِ برخی از پدران و مادران اشاره کرد و گفت: پدران و مادرانی که در تربیت دینی فرزندانشان دقت کافی را مبذول نمی دارند، از مصادیق انسانهای شروری به شمار می روند که باید از وجود آنها به خداوند پناه برد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: یکی دیگر از مصادیق مخلوقات شر، برنامه های تلویزیونی و اینترنتی است، گاهی اوقات نمایش زنان و مردان بد حجاب در تلویزیون کشورهای اسلامی مثل کشور خودمان، منجر به بلوغ زودرس در دختران و پسران می شود، وضعیت دختر و پسری که به بلوغ زودرس می رسند بسیار وحشتناک است.

استاد اخلاق حوزه علمیه برخی از جلسات را به عنوان عامل ایجاد شر معرفی کرد و افزود: گاهی اوقات جلساتی برگزار می شود که محتوای آن لهو و لعب است، بدتر از آن جلساتی برگزار می شود که افراد دور هم می نشینند و چندین ساعت غیبت می کنند، واقعاً تأسف برانگیز است، مگر نشنیده اند که پیامبر(ص) می فرمایند گناه غیبت کردن از زنا شدیدتر است. 

وی زنان بدحجاب را یکی دیگر از مصادیق مخلوقات شرور معرفی کرد و گفت: در اوایل انقلاب وضع حجاب بهتر بود، حتی زنانی که دینشان اسلامی نبود با چادر از خانه بیرون می آمدند ولی الآن وضع بسیار بد شده است، اگر بخواهیم زنان چادری را بشماریم باید به مساجد برویم، جدیداً شنیده ام زنانی بدون چادر وارد مساجد می شوند و به صفوف نماز جماعت می روند که این واقعاً خطرناک است، چنین افرادی از سر تا پا شر هستند.

حضرت آیت الله مظاهری گناه را از عوامل اصلی ایجاد شر دانست و اذعان کرد: گاهی خودمان برای خودمان ایجاد شر می کنیم، نگاه به نامحرم، دروغ گفتن، خنده های حرام، همنشین شدن با نامحرم در این اداره ها و هزاران گناه دیگری که مرتکب می شویم، از عوامل ایجاد شر هستند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به آیه سی ام سوره شوری که می فرماید «وَمَا أَصَابَکُمْ مِنْ مُصِیبَةٍ فَبِمَا کَسَبَتْ أَیْدِیکُمْ وَیَعْفُو عَنْ کَثِیرٍ» تصریح کرد: گاهی افراد منفعت طلبی مردم را بازیچه دست خودشان می کنند و می گویند تو فلان کار را کردی و اجنّه از دست تو ناراحت شده اند، فلان مبلغ را پرداخت کن تا برایت دعا کنم که از این وضعیت خلاص شوی، مواظب باشید گول چنین افرادی را نخورید، مصائبی که به ما می رسد معمولاً به خاطر گناهانی است که مرتکب می شویم.

استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان اظهار کرد: سعی کنید هر روز چهار قل را با توجه به معنا بخوانید و خداوند را به چهارده معصوم قسم دهید تا از شر مخلوقات شرور در امان بمانید./201/867/ب1

ارسال نظرات