۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۴۴۹۰۴۷
امام جمعه قشم:

حادثه منا فرصتی برای روشنگری و بصیرت افزایی علیه آل سعود است

امام جمعه قشم گفت: ایران اسلامی هیچگاه نخواهد گذاشت حادثه منا به دست فراموشی سپرده شود و از این حادثه تلخ به عنوان فرصتی برای روشنگری و بصیرت افزایی علیه آل سعود بهره خواهد برد.
حجت الاسلام جوکار امام جمعه قشم

حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه قشم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، از رژیم آل سعود به‌عنوان رژیم خائن یاد کرد و گفت: عاملان فاجعه منا در دادگاه‌ های بین‌المللی محاکمه شوند.

وی با اشاره به اینکه حادثه سال گذشته منا یک حادثه تلخ و بسیار سنگین برای همه امت اسلام بود افزود: وقوع این حادثه دردناک و کشتار حجاج بیت ‌الله احرام از سوی رژیم آل سعود نشان ‌دهنده بی ‌کفایتی در اداره حج ابراهیمی است.

امام جمعه قشم از وهابیت به عنوان مصیبتی برای عالم اسلام یاد و تصریح کرد: وجود وهابیت یکی از مصیبت‌های عالم اسلام است؛ مسلمانان با توصیه قرآن و اهل بیت سعی در برقراری اتحاد داشتند اما دشمنان اسلام تلاش در ایجاد اختلاف کردند.

حجت الاسلام جوکار با اشاره به عید قربان سال گذشته و حادثه ناگوار منا بیان داشت: جمع زیادی از زائران بییت الله الحرام بر اثر بی لیاقتی و بی کفایتی و سو مدیریت آل سعود خبیث به شهادت رسیدند و عید جهان اسلام را به عزای عمومی تبدیل کردند.

وی با بیان اینکه آل سعود در حرم امن الهی، به جای تامین امنیت این زائران با سوء مدیریت موجبات شهادت عده کثیری از انان را فراهم آورد گفت: سکوت جوامع مدعی حقوق بشر در مورد فاجعه منا را مرگبار و ننگین است و مدعیان حقوق بشر که اعدام افراد شرور و  خائن و منافق را امری غیر حقوق بشری عنوان می کنند در برابر شهادت بیش از ۷ هزار زائر بیت الله الحرام سکوت پیشه کردند.

امام جمعه شهرستان قشم به واکنش مقام معظم رهبری پس از وقوع حادثه منا اشاره و آن را فریادی انقلابی و عاشورایی عنوان کرد و بیان داشت: مقام معظم رهبری هم در زمان وقوع حادثه منا و پس از آن و هم در پیامی که امسال به مناسبت حج ابراهیمی خطاب به مسلمانان جهان دادند نسبت به این حادثه موضع گیری حکیمانه فرمودند.

حجت الاسلام جوکار، پیام رهبر معظم انقلاب را حکیمانه، دلسوزانه، مدبرانه و عالمانه و سوزناک توصیف کرد و افزود: این پیام با ظرافت های خاص آبروی آل سعود را برد و آنان را درجهان مفتضح تر کرد.

وی به دیدار خانواده شهدای فاجعه منا و سقوط جرثقیل در مکه با رهبر انقلاب اسلامی اشاره و بیانات معظم له در این دیدار و فریاد ایشان علیه آل سعود را عالمانه عنوان کرد و افزود: باید برای آگاهی بخشی به مسلمانان جهان و معرفی چهره کریه و منفور آل سعود و ترد انان از جهان اسلام این  فریاد علیه آل سعود و هم دستان آنان به گفتمان غالب و رایج جهانی تبدیل شود.

امام جمعه قشم گفت: ایران اسلامی هیچگاه نخواهد گذاشت حادثه منا به دست فراموشی سپرده شود و از این حادثه تلخ به عنوان فرصتی برای روشنگری و بصیرت افزایی علیه آل سعود بهره خواهد برد.

وی به سخنان موهوم مفتی وهابی سعودی و تکفیر مسلمانان ایران از سوی وی اشاره کرد و گفت: اسلام ما با اسلام وهابیت تفاوت دارد چرا که اسلام سعودی اسلام خشونت، تکفیر، قتل و برادر کشی و پرورش تروریسم است در حالی که ما این اسلام را قبول نداریم و اسلام ما اسلام رافت و رحمت و مهربانی و استدلال و منطق و اسلام ناب محمدی است.

حجت الاسلام جوکار با تاکید بر اینکه خون شهدای منا رژیم آل سعود را سرنگون خواهد کرد، گفت: این رژیم از نسل‌کشی و آدم‌کشی ابایی ندارد و همین موارد موجب سرنگونی آنها خواهد شد.

وی افزود: آل سعود با بی تدبیر سبب به وجود آمدن فاجعه منا شد و به دنبال آن از حضور حجاج ایرانی در مناسک حج امسال نیز جلوگیری کرد که امیدواریم به یاری خداوند این سد از پیش روی حجاج ایرانی برداشته شود.

امام جمعه قشم در بخش پایانی سخنان خود گفت: عید قربان، عید بزرگ اسلامی، عید وحدت امت اسلام، عیدی است که همه مسلمانان باید با دلخوشی و حسن نیت نسبت به هم و رعایت حسن برادری و اخوت دوشادوش هم در کنار خانه خدا قرار بگیرند و در سرزمین منا حضور یابند و به مناسک و اعمال خود برسند اما متاسفانه امسال حاجیان ایرانی و بسیاری از کشورهای اسلامی به تبعیت از ایران اسلامی از به جا آوردن این اعمال محروم هستند./302/851/ب1

ارسال نظرات