۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۴۴۹۳۲۱
نماینده خبرگان رهبری:

فاجعه منا اوج خباثت، بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی آل‌سعود را نشان داد

آیت الله شبستری گقت: بی کفایتی آل سعود در مدیریت حج ثابت شده و باید به همت و همراهی تمام مسلمانان مناسک حج از اسارت این خاندان بی کفایت خارج شود.
آیت الله شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز عید قربان در تبریز با اشاره به جنایات آل‌سعود در کشورهای اسلامی اظهار داشت: سران وابسته و مرتجع سعودی نوکر اربابان غربی خود در منطقه هستند.
وی با بیان این‌که فاجعه منا اوج خباثت، بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی آل‌سعود را نشان داد، خاطرنشان کرد: بی کفایتی آل سعود در مدیریت حج ثابت شده و باید به همت و همراهی تمام مسلمانان مناسک حج از اسارت این خاندان بی کفایت خارج شود، بایستی هیأتی از همه کشورهای اسلامی در مدیریت مناسک حج تشکیل شود.
آیت الله شبستری با اشاره به این‌که تشکیل کمیته حقیقت یاب به منظور پیگیری فاجعه منا در حج سال گذشته ضرورتی مهم و واجب است، گفت: هفت هزار نفر از مسلمانان دنیا جان خود را در اثر فاجعه منا از دست دادند، نباید نسبت به این مسأله بی‌تفاوت بود و سران این رژیم را در دادگاه های بین المللی محاکمه کرد.
نماینده خبرگان رهبری در ادامه با بیان این‌که آل‌سعود نتوانست تضمین‌های لازم برای تأمین امنیت حجاج ایرانی بیت الله الحرام را تأمین کند، اظهار داشت: کسانی که مانع از انجام مناسک حج شوند؛ مخالف دستورات الهی و اصحاب جهنم هستند، کعبه حرم امن الهی برای تمام مسلمانان است و کسی حق ممانعت از انجام فریضه الهی را ندارد.
امام جمعه تبریز با بیان این‌که آل سعود مسلمانان سه کشور ایران، یمن و سوریه را از حج امسال محروم کرد، خاطرنشان کرد: این ممانعت مصداق بارز آیه شریف قران کریم «صد عن سبیل الله» است. کعبه میراث فرهنگی و اثر تاریخی نیست که آل سعود آن را متعلق به خود بدانند و حق مالکیت و بهره برداری برای خود قائل شوند.
وی با تأکید بر این‌که همه مسلمانان جهان آگاه به جنایات آل‌سعود در عراق، سوریه، یمن، لبنان، بحرین و دیگر کشورهای جهان هستند، گفت: عربستان حامی اصلی گروهک‌های تروریستی و تکفیری در منطقه و جهان است و گسترش تروریسم با دستان آلوده به خون شیوخ مرتجع عربی سعودی بوده است.
آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود خود در خطبه‌های نماز عید سعید قربان اظهار داشت: فلسفه نماز عید قربان شکرگذاری در برابر خالق و تقویت وحدت مسلمانان است؛ سربلندی حضرت ابراهیم(ع) به واسطه ایثار و تسلیم به رضای الهی برای قربانی کردن فرزندش است.
وی با بیان این‌که ذبح قربانی در این روز برای کسانی که به حج مشرف شده اند واجب و برای دیگران مستحب است، تصریح کرد: امیدواریم با نابودی آل سعود توفیق زیارت خانه خدا برای تمام ملت ایران حاصل شود و اماکن متبرکه مکه و مدینه از لوث رژیم سعودی پاک شود./202/935/ب1

ارسال نظرات