۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۴۴۹۵۹۰
تولیت حوزه علمیه امام صادق محمودآباد:

اتصال به ولایت تنها راه جلوگیری از گمراهی است

تولیت حوزه علمیه امام صادق(ع) محمودآباد با بیان این‌که متصل شدن به ولایت موجب جلوگیری از گمراهی می‌شود، گفت: ائمه معصومین(ع) همانند ریسمانی هستند به هم پیوسته که اگر از یکی از ایشان فاصله بگیریم به گمراهی می کشیم و از معرفت و مسیر درست خارج می شویم.
دهه ولایت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی، تولیت حوزه علمیه امام صادق(ع) محمودآباد صبح امروز در درس اخلاق این مدرسه با تبریک فرا رسیدن امامت و غدیر، گفت: عید غدیر جان ما است و دنیا و آخرت ما به این عید بستگی دارد.

وی با بیان این‌که متصل شدن به ولایت موجب جلوگیری از گمراهی می‌شود، افزود: ائمه معصومین(ع) همانند ریسمانی هستند به هم پیوسته که اگر از یکی از ایشان فاصله بگیریم به گمراهی می کشیم و از معرفت و مسیر درست خارج می شویم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: عید غدیر زمان اوج گرفتن شیعه ناب است و ما باید از این فرصت استثنایی نهایت استفاده را انجام دهیم و موجب گسترش شیعه ناب در عالم شویم.

تولیت حوزه علمیه امام صادق(ع) محمود آباد، غدیر را مبنای تکامل مبعث و دوام آن بر شمرد و با اشاره به این که امروز همه ما در برابر مسأله مهم غدیر رسالت داریم، یادآور شد: در این راستا لازم است ضمن برنامه ریزی دقیق، اهداف غدیر را در امور جامعه نهادینه کرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران گفت: غدیر تفکر و فرهنگ جاودانه تشیع است و اختصاص به مقطع و زمان خاص ندارد و این تفکر باید همه جا وهمه وقت درجامعه متبلور باشد و این از مهم ترین وظایف مسؤولان به ویژه متولیان فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی احیای سنت ها و سیره معصومین(ع) در جامعه را در راستای فرهنگ غدیر برشمرد و خواستار مردمی شدن ویژه برنامه‌های ایام غدیر و دهه ولایت در مناطق مختلف شد.

وی با بیان این که اصل اهمیت غدیر بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: محتوای غدیر حقیقتی است که به آسانی نمی‌توان از آن گذشت، بر این اساس تلاش‌های بسیاری در طول تاریخ صورت گرفته تا غدیر و حقیقت و محتوای آن شناسانده شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان این که مهم ترین محصول غدیر، بحث امامت و ولایت است و به دلیل اهمیتی که غدیر دارد از جایگاه ویژه و مهمی برخوردار است، افزود: علامه امینی درباره جمع آوری و تدوین کتاب الغدیر زحمات فراوانی کشیده است و محققان، اندیشمندان و نویسندگان بهره برداری خوبی از آن داشته اند و به مستندات اسلام، ولایت و امامت کمک فراوانی کرده است.

وی با اشاره به این که همه تلاش و سرمایه گذاری دشمن این است که بین مردم و ولایت فاصله بیندازد، ولی به لطف الهی مردم ما با هوشیاری و بیداری هرگونه توطئه و دسیسه دشمن اعم از داخلی و خارجی را نقش برآب می کنند، افزود: نظام اسلامی حکومتی منحصر بفرد در دنیای امروز است که با الهام از سیره و سنت نبوی و مهر و عدالت علوی توانسته عزت انسانی را به جهان برگرداند.

تولیت حوزه علمیه امام صادق(ع) محمودآباد با بیان این که ترویج و تبیین شاکله غدیر در سطح جوامع موجب خواهد شد تا دستاوردهای بسیاری نصیب جامعه مسلمان شود که نباید از آن غافل شویم، افزود: غدیر یک جریان جاری و مستمر است که همه روزه و در همه مراحل زندگی ما باید نمود داشته باشد که فرهنگ و اندیشه ولایت فقیه محتوای اصلی غدیر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که طلب مغفرت از خداوند باید سرلوحه زندگی روزمره طلاب شود، گفت: اگر چیزی درباره شما گفتند که آن را داشتید، بدانید که شما به یقین این عیب را داشتید و استغفار کنید همانطور که پیامبر اکرم(ص) که یک معصوم است حداقل روری هفتادبار استغفار می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان این که طلاب علاوه بر ایمان باید دارای یک برتری و وجه تمایز نسبت به جامعه باشند، تصریح کرد: اخلاق و رفتار یک طلبه باید الگویی برای جامعه دینی باشد.

وی با اشاره به این‌که طلاب علوم دینی باید فعال و مثمر ثمر باشند، اظهار داشت: طلبه ها با عبا و عمامه خود را به جامعه نشان می دهند که آحاد مردم به ما رجوع کنند تا ما مشکل دینی آنها را برطرف کنیم که این ها وجه تمایز طلاب نسبت به پارسایان و متدینین جامعه است.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این‌که طلبگی نیازمند عاشقی است، گفت: طلبه اگر عاشق طلبگی و علوم دینی باشد، روزی به یک مقام متعالی رسید مطمئن باشد عنایت امام زمان(عج) شامل حال او شده است و غیر ان چیز دیگری دخیل در این امر نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: جای تعارف نیست، خداوند ما را آقا کرده و اگر ما عمر خود را به بطالت و گمراهی هدر دهیم از آن آتش خواهیم بود، چرا که از ما انتظار بیشتری می رود و ما در برابر دین و شریعت مسؤول هستیم.

تولیت حوزه علمیه امام صادق(ع) محمود آباد با تأکید بر این‌که تحصیل علوم دینی بهترین راه خدمت به دین اسلام است، گفت: هیچ جای عالم در دنیا بهتر از تحصیل در حوزه علمیه نیست، چرا که روایات متعددی داریم که بر بال ملائکه قدم بر می دارد و رفت و آمد طلاب عبادت است./950/202/ب2

ارسال نظرات