۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۴۴۹۷۶۰
امام جمعه موقت سراب:

جامعه بدون مبلغان دینی کارایی ندارد

حجت الإسلام اکبری با بیان این که نسبت مبلغ به جامعه همچون نسبت مغز به بدن هست و همانطور که قلب بدون مغز کارایی ندارد، جامعه نیز بدون مبلغان دینی کارایی نخواهد داشت، گفت: هر دینی هر قدر هم پویا باشد بدون مبلغ پایدار نمی ماند و نمی تواند آنچه را در درون خود از معارف دارد را به جامعه عرضه کند.
حجت الاسلام اکبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی اکبری، امام جمعه موقت سراب عصر امروز در آیین افتتاحیه مدرسه علمیه خواهران سراب با اشاره به اهمیت جایگاه طلبگی، خاطرنشان کرد: به گفته آیت الله جوادی آملی اگر تبلیغ دین و مبلغان دینی نباشند مردم در مقابل کثرت هجمه ها و شبهات مرتد می شوند.

وی بر اهمیت تبلیغ دین تأکید کرد و ابراز داشت: کار اصلی طلاب دینی تبلیغ و ترویج دین است، طلاب خواهر بهترین گزینه برای تبلیغ دین در میان بانوان و بهترین برای مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن و القاء شبهات فراوان علیه دین و دیانت و در حوزه مسائل زنان و مسأله حجاب هستند.

امام جمعه موقت سراب با بیان این که نسبت مبلغ به جامعه همچون نسبت مغز به بدن هست و همانطور که قلب بدون مغز کارایی ندارد، جامعه نیز بدون مبلغان دینی کارایی نخواهد داشت، گفت:  هر دینی هر قدر هم پویا باشد بدون مبلغ پایدار نمی ماند و نمی تواند آنچه را در درون خود از معارف دارد را به جامعه عرضه کند.

وی جایگاه طلبگی را جایگاهی رفیع و ارزشمند عنوان کرد و ابراز داشت: نباید به طلبگی به عنوان یک شغل نگاه کرد، بلکه طلبگی یکی از شئونات انبیا است، بنابراین طلبه باید حب دنیا را از دل خارج کند و تنها به نیت الهی و برای ارزشهای دینی و تبلیغ معارف الهی در جایگاه طلبگی بماند.

حجت اسلام اکبری با بیان اینکه جایگاه طلبه به اعتقاد ما و مراجع بزرگوار جایگاه سربازی امام زمان است، افزود: این جایگاه به قدری رفیع و والا است که نباید آن را با موضوعاتی مانند حب دنیا و مال آلوده کرد، این جایگاه در حقیقت جایگاه سربازی امام زمان(عج) و کار آن از شئونات انبیا است.

وی با انتقاد از رواج برخی مسائل و شبهات دینی از سوی خانم های جلسه ای بی سواد در مراسمات، ادامه داد: این معزل ناشی از کمبود مبلغان بانو در جامعه است، از این رو مبلغات و طلاب خواهر به اهمیت جایگاه خود متوجه باشند و دین را به صورت عمیق و دقیق بیاموزند و برای جامعه عرضه کنند./۸۵۴/203/ب2

ارسال نظرات