۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۴۴۹۸۶۷
رییس سازمان حج و زیارت خبر داد؛

شرکت 2 میلیون زائر ایرانی در مراسم پیاده‌روی اربعین

رییس سازمان حج و زیارت کشور گفت: پیش بینی می شود مراسم پیاده روی اربعین امسال با شرکت دو میلیون زائر ایرانی برگزار شود.
سعید اوحدی- رییس سازمان حج و زیارت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، سعید اوحدی، در سفر به استان لرستان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران، گفت: از هفته آینده صدور ویزا در چهار نقطه کشور آغاز می شود.

وی با اشاره به نام‌نویسی ۱۵۰ هزار نفر برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در سال جاری، افزود: پیش بینی می شود اربعین امسال 2 میلیون زائر ایرانی در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت کنند.

رییس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به اینکه ویزا حق حاکمیت کشور عراق است، خاطرنشان کرد: مردم برای دریافت ویزا و نام‌نویسی می توانند به سایت ویژه پیاده‌روی اربعین مراجعه کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در اربعین امسال پنج موکب با نام شهدای منا در مسیر پیاده‌روی اربعین از ایران تا کربلا راه اندازی می شود.

اوحدی افزود: از این پنج موکب، دو موکب در کربلا و نجف و بقیه در مرزهای مهران و چذابه راه اندازی می شود.

وی در ادامه به نخستین سالگرد شهدای منا اشاره و عنوان کرد: با تشکیل ستادی با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران، مراسم بزرگداشت شهدای منا در شهرها و استان‌های کشور برگزار شد.

رییس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به مطالبات رهبری، یادآور شد: پیگیری امور شهدای منا، رسیدگی به خانواده شهدای منا و تشکیل کمیته حقیقت‌یاب و شورایی متشکل از کشورهای اسلامی برای اداره حج از جمله مطالبات رهبری است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عربستان از تشکیل کمیته حقیقت‌یاب واهمه دارد، افزود: حادثه منا نشانگر این است که حکام آل‌سعود لیاقت اداره حج را ندارند و ترس آنان از تشکیل کمیته حقیقت یاب به خاطر این است که در حادثه منا مقصر هستند.

اوحدی با اشاره به مطالبات مردم در سایر کشورهای خسارت دیده از حادثه منا، یادآور شد: با حضور علمای اهل سنت سمیناری برای اعلام انزجار از وهابیت در یکی از این کشورها تشکیل شده است./9459/203/ب2

ارسال نظرات