۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۴۵۰۵۷۲
آیت الله مکارم شیرازی:

آثار شیعه امیرمؤمنان بودن باید در تمام زندگی نمایان باشد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که شیعه بودن کار آسانی نیست، گفت: اگر کسی می خواهد مصداق خیر البریه باشد باید شیعه محسوب شود، در زندگی باید آثار شیعه علی(ع) بودن نمایان باشد.
درس خارج آ‌یت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تبریک عید سعید غدیر، این عید را عید الله اکبر دانست و بر ضرورت بزرگداشت آن تأکید کرد.

وی افزود: در سوره بینه آیه هفت آمده کسانی که ایمان و عمل صالح داشته باشند بهترین مخلوقات عالم هستند، در ذیل این آیه از رسول اکرم(ص) روایات متعددی در کتب شیعه و سنی وجود دارد، وقتی این آیه نازل شد پیامبر خطاب به علی(ع) فرمود این آیه تو و شیعیانت هستید، تو و شیعیان روز قیامت در حالی وارد صحنه محشر می شوید که شما از خدا راضی و خداوند نیز از شما راضی است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از جابر بن عبدالله انصاری که در کتب  اهل سنت نیز وجود دارد، اظهار داشت: جابر می گوید در خدمت پیامبر و در کنار کعبه نشسته بودیم که علی(ع) از دور پیدا شد، وقتی چشم پیامبر به امیرمؤمنان افتاد فرمود برادرم آمد و سپس با اشاره به کعبه تأکید کردند قسم به خدای کعبه در روز قیامت علی(ع) و شیعیانش در روز قیامت از فائزون و پیروزان هستند.

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) فضائل بسیاری دارد اما فضیلت «خیرالبریه» بسیار خاص بوده و معنایش عام است، نه تنها امیرمؤمنان بلکه شیعیان آن حضرت هم مشمول این مورد هستند اما به شرط این که شیعه باشند، محب و علاقه مند مطلبی و شیعه بودن مطلبی دیگر است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که شیعه بودن کار آسانی نیست، ابراز داشت: اگر کسی می خواهد مصداق خیر البریه باشد باید شیعه محسوب شود، در زندگی باید آثار شیعه علی(ع) بودن نمایان باشد، امیرمؤمنان شجاع و آگاه بود و رعایت حقوق مظلومان می کرد.

وی عنوان کرد: علی(ع) قانع به زندگی ساده بود و نسبت به یتیمان محبت داشت، اگر آثار این شیعه بودن در زندگی نمایان باشد بزرگترین افتخار است، هنگامی که فضائل امیرمؤمنان در این ایام بیان می شود باید گفته شود این ها برای این است که شیعیان درس گرفته و خود را با علی(ع) هماهنگ کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: شیعه یعنی با مولا علی(ع) هماهنگی وجود داشته باشد، شیعیان امیرمؤمنان در امانت در بین مردم زبانزد بودند حال نگاه به وضع جامعه می کنیم که شرح ندهم بهتر است که چقدر فاصله گرفتیم، چه کسانی فاصله گرفتند و چرا بر نمی گردند.

وی اضافه کرد: امیدواریم که این ایام مولا نظر عنایت به همه کرده و تا زندگی خود را در همه ابعاد با حضرت هماهنگ کنیم، عید سعید غدیر از اعظم اعیاد است./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات