۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۴۵۰۶۸۹
آیت الله صافی گلپایگانی:

فضائل و امتیازات امیرمؤمنان قابل احصا نیست

حضرت آ‌یت الله صافی گلپایگانی با بیان این که انسان ها هرچه از امتیازات حضرت علی(ع) بگویند نمی توانند فضائل ایشان را احصا کنند، گفت: پیامبر اسلام خطاب به علی(ع) می فرماید اگر آن مقاماتی که برای تو هست می گفتم، در هیچ جا عبور نمی کردی، مگر اینکه خاک زیر پایت را تحت برکت می گرفتند.
آیت الله صافی گلپایگانی  حضرت آیت الله صافی گلپایگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید عصر امروز در آیین افتتاحیه مدرسه علمیه حاج ملاصادق که در سالن اجتماعات این مدرسیه علمیه برگزار شد، با تبریک عید سعید غدیر گفت: هرچه از فضائل حضرت علی(ع) بگوییم کم است و تمام نمی شود.

وی با اشاره به روایاتی در زمینه فضائل امیرمؤمنان افزود: پیامبر گرامی اسلام در روایت های متعددی امتیازات و فضائل حضرت علی(ع) را به مسلمانان گوشزد کردند، تعابیر بسیار بلندی از پیامبراسلام درباره امیرمؤمنان آمده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که در اشعار، روایات و متن های بسیاری فضائل امیرمؤمنان آمده است، اظهار داشت: خداوند کسی را برای ما بالاتر و بهتر از علی(ع) نداده است؛ از این جهت خداوند با لغت ایشان با پیامبر در معراج سخن می گوید.

وی ادامه داد: انسان ها هرچه از امتیازات حضرت علی(ع) بگویند نمی توانند فضائل ایشان را احصا کنند، پیامبر اسلام خطاب به علی(ع) می فرماید اگر آن مقاماتی که برای تو هست می گفتم، در هیچ جا عبور نمی کردی، مگر این که خاک زیر پایت را تحت برکت می گرفتند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با ابراز خرسندی از حضور در بین طلاب  ابراز داشت: امیدواریم که از باب عظمت اسلام، طلاب توفیق پیدا کنند تا رضای امام زمان(عج) را بیش از پیش در نظر بگیرند، فعالیت های اساتید و مسؤولان حوزوی نیز باید در همین راستا باشد.

وی عنوان کرد: خدا حاج ملا صادق را رحمت کند، باید توجه داشت که بزرگان حق بسیار بزرگی بر طلاب و حوزه دارند، امیدواریم طلاب در آینده در زمینه علم و عمل موفق باشند و زمینه خرسندی حضرت ولی عصر(عج) را فراهم کنند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات