۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۴۵۰۷۰۴
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه حمزه:

غدیر نجات‌بخش مسلمانان از یوغ مستکبران است

حجت الاسلام والمسلمین عابدی غدیر را نجات‌بخش مسلمانان از یوغ مستکبران دانست و گفت: غدیر تجلی گر حکومت اسلامی، ولایت فقیه و رهبری جامعه دینی است؛ غدیر بیانگر این نکته است که چه فردی صلاحیت و شایستگی حکومت اسلامی را دارد.
ویژه نامه اکمال دین

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین عابدی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه حمزه امروز در همایش بانوان ولایی که در آستان مقدس امامزاده سید محمد(ع) گنبد خشتی برگزار شد، گفت: با توجه به اوضاع و شرایط حاکم بر جهان، فلسفه غدیر بایستی بیش از هر زمان دیگری به مردم و آزادی خواهان سراسر دنیا تبیین شود.

وی افزود: بر اساس روایتهای معتبر اگر مردم دنیا بر ولایت امیرمؤمنان علی(ع) جمع می شدند خداوند جهنم را خلق نمی کرد چرا که جهنم برای دشمنان علی بن ابیطالب(ع) بوجود آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با بیان اینکه حضرت علی(ع) یک بسیجی به تمام معنا بود اما جز تعداد اندکی یار بسیجی نداشت، اضافه کرد: اگر 40 مرد حضرت علی (ع) را یاری می کردند اسلام جهانی می شد.

وی با اشاره به اینکه 300 آیه قرآن در خصوص فضائل و خصوصیات حضرت امیر(ع) نازل شده است  ظلم به آن حضرت را ظلم به بشریت، انسانیت و تاریخ  برشمرد.

مسؤول نماینده ولی فقیه در سپاه حمزه افزود: در اسناد و کتب اهل سنت آمده از جمله کسانی که با حضرت علی(ع) بیعت کردند خلیفه دوم بود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی اظهار کرد: وجود مقدس امام عصر ارواحنا فداه کار ناتمام علی(ع)  را که به خاطر غفلت مردم نسبت به جایگاه ولایت ایشان در 1400 سال پیش باید انجام می شد به سرانجام می رساند.

وی با بیان این‌که پیام و مفهوم غدیر، نجات‌بخش مسلمانان از یوغ مستکبران است، خاطرنشان کرد: غدیر تجلی گر حکومت اسلامی، ولایت فقیه و رهبری جامعه دینی است؛ غدیر بیانگر این نکته است که چه فردی صلاحیت و شایستگی حکومت اسلامی را دارد و این امر یکی از مهم ترین مسائل در جهان اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی افزود: منطق امامت و ولایت امیرمؤمنان علی(ع) امروز از حسینیه امام در تهران به تمام دنیا صادر می شود و انقلاب اسلامی ما امتداد واقعه غدیر است.

 ولایت مطلقه فقیه ادامه غدیر است

وی با بیان این‌که غدیر واقعه ای بزرگ و سرنوشت ساز در تاریخ اسلام است، گفت: غدیر برکه ای کوچک نیست  بلکه غدیر اقیانوسی عظیم و مواج است که همه باید از آن بهره مند شوند؛ در حقیقت اصل ولایت مطلقه فقیه ادامه مسأله غدیر و ولایت ائمه اطهار(ع) است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه حمزه  ادامه داد: در دوران حیات پیامبر گرامی اسلام(ص) رهبری جامعه اسلامی با آن حضرت بود و پس از ایشان نیز ائمه اطهار(ع) و در دوران غیبت کبری حضرت ولی‌عصر(عج) این وظیفه خطیر بر عهده فقیه عادل و مجتهد جامع الشرایط نهاده شده است، اما همواره و در تمامی دوره ها، عده ای با استقرار رهبری حکومت اسلامی مخالف بودند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با تأکید بر این‌که احیای اصل ولایت فقیه یکی از مهم‌ترین برکات پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است گفت: با تلاش بنیانگذار کبیر انقلاب، ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی جاری شد و ما باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم چرا که دشمن از راه‌های مختلف در صدد از بین بردن ولایت است./930/101/ب2

 

ارسال نظرات