۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۴۵۱۰۵۵
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

بیش از دو قدم تا فتح قدس شریف نمانده است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به دست درازی روز افزون غرب در عین عدم رفع تحریم ها، هدف آنان را مخالفت با رسالت شهدا یعنی تلاش برای استقلال کشور دانست.
جواد کریمی قدوسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی امشب در مسجد امام علی(ع) فرهنگ دفاع مقدس را ماندگار دانست و گفت: دفاع مقدس ما برای اعتلای جایگاه فرهنگی این ملت گنج و خزینه ارزشمندی آن هم نه فقط برای امروز و فردا بلکه همه قرون به حساب می آید.

وی فرهنگ دفاع مقدس را نشات گرفته از مکتب عاشورای ابا عبد الله دانست و با بیان این که مجاهدت شهدا هیچ گاه فراموش شدنی نیست، تصریح کرد: نگاه به دفاع مقدس و جنگ تحمیلی تنها از منظر خاطره گویی نیست بلکه در راستای شناخت تهدید های روز و یافتن راهبرد متعالی در از بین رفتن فقر و آسیب های اجتماعی است.

نگاه به عاشورا در راستای اعتلای ایران اسلامی است

کریمی قدوسی در بخش دیگری از سخنانش  نگاه به دفاع مقدس را نگاه به عاشورا در راستای رفع رنج و ارتقای جایگاه کشور اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: دفاع مقدس زمینی نه وارداتی است چرا که راه و رسم ماندگار دفاع مقدس به دستان مردم خلق شده و رزمندگان از میان همین مردم برخاسته اند. 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دفاع مقدس تنها یک جنگ، نبرد و عملیات نبود به آثار تربیتی عشق به مکتب اهل بیت اشاره کرد و افزود:  رزمندگان جنگ تحمیلی از درون خانواده های روستایی و شهری سر بر آوردند که تبلور آن خلق هشت سال دفاع مقدس و اشاعه اثرگذارترین فرهنگ به جهان بود.

دفاع مقدس تبلور فرهنگ ایثار و ازخود گذشتگی است

وی با بیان این که جهان امروز درصدد پرورش انسان هایی است که منافع ملی و جهانی را بر منافع فردی و شخصی ترجیح دهند، گفت: دفاع مقدس تبلور فرهنگ از خود گذشتگی در راستای صیانت از فضیلت های انسانی و امنیت کشور هاست.

کریمی قدوسی با تاکید بر مبارزه پیوسته رزمندگان در طول هشت سال جنگ تحمیلی تصریح کرد: پیروزی در جنگ تحمیلی حاصل پیوستگی رزمندگان با امام راحل(ره) بر پایه اسلام بود و بی شک شهدا را بدون امام و اسلام نمی شود تفسیر کرد.

مهمترین آرمان رزمندگان پیاده سازی احکام الهی در کشور بود

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی مهمترین آرمان رزمندگان دفاع مقدس را پیاده سازی احکام دین در کشور عنوان و خاطر نشان کرد: قیام ما به رهبری عالم دینی، مجتهد جامع الشرایط انقلابی و اسلام شناس بی بدیل که فرزند حوزه بود، صورت گرفت.

وی هدف از پیاده شدن احکام دین در کشور را اثبات کارآمدی اسلام دانست و به برتری ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

رزمندگان به امنیت و استقلال کشور می اندیشیدند

کریمی قدوسی با بیان این که حکومت دینی تابع فرهنگ غدیر بوده و به دنبال پیاده سازی ساختار رهبری در جهان اسلام است، گفت: وصیت نامه، شعار و بیان رزمندگان همه مدعی بر آن بود که مقصودشان از حضور در جبهه های حق علیه باطل یاری دین بوده و علاوه بر حفظ آب و خاک، به عزت، امنیت و استقلال کشور می اندیشیدند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی فضیلت رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی را ایمان و اعتقاد به آرمان های امام راحل(ره) دانست و آزاد کردن قدس شریف از چنگال ضالمان و مستکبران جهانی را از بزرگترین آرمان های حاضر عنوان کرد.

بیش از دو قدم تا فتح قدس شریف نمانده است

وی با بیان این که هیچ کس آزادی قدس شریف را باور نمی کرد، تصریح کرد: اوایل انقلاب ما کف خیابان های مشهد شهید داشتیم و امروز شهدای ما در لاذقیه اند که این مبین آن است که دو قدم بیشتر تا فتح قدس شریف باقی نمانده است.

مجازات ایستادگی برابر مکتب اهل بیت ذلت و خواری است

کریمی قدوسی با بیان این که در سوریه هزاران گردان رزمنده بسیجی آماده نبرد به دنبال فتح قدس شریف هستند، این را به عنوان یکی از آرمان های دفاع مقدس دست یافتنی خواند و خاطر نشان کرد:  مطابق با بیان امام راحل(ره) هر کس در برابر اسلام ایستادگی و مبارزه کند خداوند متعال بینی او را به خاک مذلت می کشاند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که هر کس تا کنون در برابر ولایت ایستاد ذلیل شد، ابراز کرد: هر جریانی که در برابر ولی خدا بایستد نابود می شود.

وی فضیلت دیگر رزمندگان دفاع مقدس را تلاش برای استقلال کشور دانست و بیان کرد: انقلاب اسلامی ایجاد شد تا ملت شریف به استقلال برسند و هر کس در برابر نفوذی ها فرش قرمز پهن کند رسوای خاص و عام می شود.

هدف مستکبران مخالفت با استقلال و عزت ایران اسلامی است

کریمی قدوسی با بیان این که امروز غرب بیش از گذشته در عین عدم رفع تحریمها دست درازی می کنند، هدف آنان را مخالفت با رسالت شهدا یعنی تلاش برای استقلال کشور دانست و نسبت به بستن برخی از قرار دادها انتقاد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دشمن ستیزی حاصل از دشمن شناسی، آن را از خصیصه های بارز رزمندگان خواند و یادآور شد: معرفت دینی خود را در دشمن شناسی نشان می دهد و هر کس در سختی ها نتواند دشمن را بشناسد کم می آورد.

لزوم روحیه فعال دشمن ستیزی و موضع گیری در برابر سران فتنه

وی افزود: مهمتر از دشمن شناسی دشمن ستیزی است و اگر سران فتنه را بشناسید، اما در برابر آنها نایستید و موضع نگیرید، مسئول بوده و دشمن ستیزی که از ارکان معرفت اسلامی است را ندارید؛ در واقع اصحاب امیر مومنان(ع) به سبب مبارزه با منافق عزیز شدند.

کریمی قدوسی خصیصه دیگر رزمندگان دفاع مقدس، کسب تقوای سیاسی، فرهنگی، جهادی و مدیریتی به همراه اخلاص دانست.

رزمندگان هیچ گاه به دنبال پست و مقام نبودند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس رزمندگان را بهترین دشمن ستیزان خطاب کرد و گفت: آنان هیچ گاه به دنبال پست، حزب بازی، رباخواری و دروغ و دغل نبودند و با تمام وجود و جریان جنگیدند و برابر دشمنان مستکبر ایستادگی کردند.

وی با بیان این که داشتن این خصیصه ها مطابق بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی رزمنده انقلابی از انسان می سازد، اظهار کرد: ما امروز باید در جبهه حق و قطب توحید که مقابل آن قطب باطل قرار داد بمانیم و در برابر قدرت های مستکبر ایستادگی کنیم./864/پ201/ج 

ارسال نظرات