۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۴۵۱۶۵۳
حجت الاسلام سالک در گفت وگو با رسا:

روحیه سازشکارانه بر دستگاه دیپلماسی حاکم است

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که هرگونه کوتاه آمدن یک نوع وابستگی و تقویت ابر قدرت ها است، گفت: دشمن همین را می خواهد که ما کوتاه بیایم که فشار بیاورد تا براندازی و اهداف شیطانی را عملی کند.
حجت الاسلام سالک

حجت الاسلام احمد سالک نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین پیامدهای تنازل از اصول در عرصه دیپلماسی پرداخت و گفت: رسالت مسؤولان جمهوری اسلامی به ویژه وزارت خارجه در سطح جهانی حفظ مجموعه ارزش هایی است که انقلاب اسلامی با مدیریت حضرت امام آفریدند.

وی افزود: پای این مجموعه ارزش ها بیش از 200 هزار شهید، هزاران آزاده، ملت ایران و ایثارگران هزینه پرداختند تا به یک عزت بین المللی رسیدیم، کوتاه آمدن از اصول و ارزش های انقلاب اسلامی تحقیر ملت ایران و ذلیل شدن در برابر ابر قدرت ها است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که حضرت امام فرمودند من با اطمینان می گویم که اسلام ابرقدرت ها را به خاک مذلت می کشاند، اظهار داشت: وقتی حضرت امام این تبیین سیاست را انجام می دهند و با اطمینان چنین جمله ای می فرمایند هیچ دلیلی ندارد ما از اصول انقلاب اسلامی و اسلام ناب کوتا بیاییم.

وی ادامه داد: هرگونه کوتاه آمدن یک نوع وابستگی و تقویت ابر قدرت ها است، دشمن همین را می خواهد که ما کوتاه بیاییم که  فشار بیاورد تا براندازی و اهداف شیطانی را عملی کند؛ بنابراین وزارت خارجه ما نباید موجبات تحقیر ایران را در سطح بین المللی و شکستن عزت ملت ایران را فراهم کند.

حجت الاسلام سالک با بیان این که وزارت خارجه باید با قدرت از عزت اسلامی دفاع کند و با اشاره به اعتقاد برخی که سیاست خارجی جای واقعیت ها است نه آرمانگرایی، ابراز داشت: باید ببینیم که واقعیت ها چیست، اگر واقعیت ها این است که ابرقدرت ها کدخدای دنیا بوده و ما نوکر آنها باشیم به هیچ وجه این واقعیت با مجموعه ارزش های دینی ما تطبیق ندارد.

وی عنوان کرد: واقعیت چیزی است که اسلام و ولایت می گوید، قدرت اسلام باید بر تمام ابر قدرت ها پیروز شود، قرآن کریم خط سیاسی را برای ما تعیین کرده است؛ اسلام باید بر همه مسلط شده و بقیه باید تحت حکومت اسلام باشند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: دلیل نمی شود که چون ابرقدرت ها هستند نوکری آن ها را بکنیم، ما به هیچ وجه این مسائل استکباری و نگاه استعماری را قبول نداریم.

وی با اشاره به عملکرد دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم اضافه کرد: این بحثی است که واقعا عملکرد آن ها را بررسی کرد، آنچه که ظاهر قضیه است این است که تلاش می کنند تا از اصول دفاع کنند، حضرت امام می فرمودند سفارت ها ما تکه ای از جغرافیای اسلامی است که باید حفظ شود.

حجت الاسلام سالک با بیان این که روحیه سازشکارانه در وزارت خارجه حاکم است، گفت: بنده چهار سال در وزارت خارجه بودم و کار نهضت ها را انجام می دادم که این روحیه حاکم است، سازش با دولت ها و امتیاز دادن و امتیاز گرفتن وجود دارد که با معیار ارزش ها نمی خواند ما باید قاطعیت و تدبیر داشته باشیم تا تحت فشار قرار نگیریم./1323/ت302/ج

ارسال نظرات