۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۴۵۳۰۳۶
معاون فرهنگی اوقاف لرستان خبر داد؛

اعزام بیش از 250 مبلغ به بقاع متبرکه استان

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان لرستان گفت: به مناسبت ماه محرم بیش از 250 مبلغ به بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه های استان اعزام می شود.
معاون فرهنگی اوقاف لرستان

حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، اوقاف و امور خیریه لرستان از دستگاه های فعال در اعزام مبلغان است.

وی با اشاره به حضور و فعالیت مبلغان در ایام محرم در امامزادگان، حسینه ها و مساجد، بیان داشت: در این راستا بیش از 250 مبلغ بومی و غیربومی به مناطق شهری و روستایی استان لرستان اعزام شده است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان ار برگزاری طرح بصیرت عاشورایی از ابتدای ماه محرم خبر داد و افزود: تجمع «لبیک یا حسین(ع)» دوم محرم در امامزادگان شاخص استان برگزار می شود.

برگزاری همایش شیرخواران حسینی در 46 بقعه لرستان

وی در ادامه با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی در ۴۶ بقعه شاخص استان لرستان و هم‌زمان با نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این همایش در هر شهرستان در یک یا دو امامزاده برگزار می شود.

حجت الاسلام عباس زاده از برگزاری همایش «احلی من العسل» همزمان با سالروز شهادت حضرت علی‌اکبر(ع) و با همکاری اوقاف و امور خیریه و آموزش و پرورش استان خبر داد و خاطرنشان کرد: همایش «رهروان حضرت زینب(س)» نیز 12 محرم برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش پیاده‌روی از حرم تا حرم، بیان کرد: پیاده روی این همایش از حرم امامزاده زیدبن علی(ع) شروع و تا امامزاده عبدالله ادامه دارد.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان به برنامه های اوقاف در 28 صفر اشاره و عنوان کرد: اعزام مبلغ در امام زادگان از جمله این برنامه ها است.

وی از راه اندازی موکب‌هایی در مرزها به مناسبت اربعین حسینی خبر داد و اظهار داشت: یکی از این موکبها به لرستان، ایلام و خوزستان واگذار شده است و کارهای فرهنگی در این موکب از سوی اوقاف صورت می گیرد./9459/303/ب2

ارسال نظرات