۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۴۵۳۱۰۵
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بوئین زهرا:

ظرفیت و فرهنگ عاشورا توانست انقلاب اسلامی را به وجود بیاورد

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بوئین زهرا با اشاره به اهمیت اینکه ظرفیت و فرهنگ عاشورا توانست انقلاب اسلامی را به وجود آورد، گفت: باید همان‌طور که ظرفیت و فرهنگ عاشورا توانست انقلاب اسلامی را به وجود آورد، در مسیر تداوم انقلاب از همین ظرفیت استفاده شود.
حجت‌الاسلام محمد رضوانی

حجت‌الاسلام محمد رضوانی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بوئین زهرا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، به جایگاه و رسالت سنگین روحانیون در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم به علما و مبلغان به‌عنوان الگو نگاه و تمامی رفتارهای آن‌ها را رصد می‌کنند، از این رو مراقبت کامل در گفتار و کردار برای روحانیون امری اجتناب‌ناپذیر است.

 

ظرفیت و فرهنگ عاشورا توانست انقلاب اسلامی را به وجود آورد

حجت الاسلام رضوانی با اشاره به اهمیت اینکه ماه محرم یک فرصت بزرگ و استثنایی برای اسلام و بلکه مکتب تشیع است، ابراز کرد: باید همان‌طور که ظرفیت و فرهنگ عاشورا توانست انقلاب اسلامی را به وجود آورد، در مسیر تداوم انقلاب از همین ظرفیت استفاده شود.

 

باید مغز و ذهن تبلیغ روحانیان بصیرت‌افزایی باشد

وی با تأکید بر اینکه باید مغز تبلیغ روحانیون بصیرت‌افزایی باشد، افزود: اغلب مشکلات ملّت‌های گذشته به‌دلیل بی‌بصیرتی بوده بنابراین باید برنامه‌ریزی دقیقی در این حوزه به‌ویژه ‌برای جوانان انجام شود و مجالس عزاداری منجر به بصیرت‌افزایی شود.

 

مهم‌ترین آسیبهای عزاری چیست

این استاد حوزوی به آسیب های عزاداری اشاره و اظهار کرد: متأسفانه در سالهای اخیر بعضی از هیئات مذهبی از مسیر و هدف خود دور شده‌اند و متوسل به آلات و ابزارهایی شده‌اند که شأنیت مجلس عزاداری امام حسین (ع) را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بوئین زهرا در ادامه بیان کرد: استفاده از خطبه‌های گرانقدر و همچنین قاریان گرامی در برنامه‌های عزاداری با اولویت بهره گیری از معارف قرآن و عترت، توجه به موضوعات حجاب و عفاف، اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، سبک زندگی حسینی، آزادگی و عزت، شجاعت و حماسه، نقش بی بدیل مقام معظم رهبری در وحدت و اتّحاد و همدلی و هوشیارى جهان اسلام در برابر دشمنان اسلام به‌ویژه تکفیری‌ها باید در اولویت برنامه‌های هیئات مذهبی قرار گیرد.

 

هماهنگی برای حضور گسترده عزاداران در نماز جماعات از مهم‌ترین اهداف مسؤولان مساجد در ایام ماه محرم است

وی در پایان گفت: مسؤولان مساجد بسترسازی و هماهنگی‌های لازم را برای حضور گسترده عزاداران در نماز جماعات فراهم آورند و برگزاری مراسم عزدارای هیئات مذهبی، با محوریت مسجد به‌ ویژه در اجتماع بزرگ هیئات مذهبی در شهرها مدنظر قرار گیرد./853/302/ب3

ارسال نظرات