۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۴۵۳۱۶۳
عصر امروز در ارومیه برگزار شد؛

همایش طب اسلامی؛ احیاگر سلامت

همایش «طب اسلامی؛ احیاگر سلامت» به همت اندیشکده دین و زندگی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین تبریزیان در کانون جوانان بسیج ارومیه برگزار شد.
آیت الله تبریزیان- پدر طب اسلامی ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، همایش «طب اسلامی؛ احیاگر سلامت» عصر امروز در کانون جوانان بسیج ارومیه به همت اندیشکده دین و زندگی و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عباس تبریزیان متخصص طب اسلامی برگزار شد.

در این مراسم که با هدف معرفی آثار استفاده از طب اسلامی در بالا بردن میزان سلامتی افراد برگزار شد، علل افزایش بیماریهای صعب العلاج یا ناعلاج از نظر طب مدرن بررسی شد.

تغییر محصولات ارگانیک، استفاده از سموم گیاهی، استفاده از روغن نباتی، مصرف داروهای آنتی بیوتیک برای رفع بیماریهای جزئی و عدم رعایت نکات بهداشتی تغذیه ای که دین اسلام به آن توجه داده است، در روند افزایش بیماریها موثر بوده و سلامت مردم جوامع بشری را به خطر انداخته است.

بر اساس مطالبی که در این همایش عنوان شد راه علاج و برون رفت بشر از شیوع بیمارهای صعب العلاج و ناتوانی جامعه پزشکی از علاج و درمان قطعی آنها رجوع به طب غنی اسلامی است که مبنا و منشا آن به ائمه اطهار(ع) و به واسطه ایشان به خالق و سازنده انسان یعنی خدای متعال بر می شود که به واسطه جبرائیل امین چنین علمی را در اختیار نبی خاتم(ص) قرار داده است.

وجود باندها و مافیای کلان ساخت و فروش دارو که از این مرکز سودهای بسیار کلانی را به دست می آورند که عمده آنان نیز مرتبط با صهیونیسم است مانع از ترویج استفاده از طب سنتی و اسلامی در بهبود روند رو به رشد افزایش بیماریها و ضعف و ناتواناییهای جسمی بشر شده است.

نظام صهیونیستی که بر اقتصاد غرب و خاورمیانه سلطه دارد و ضدیت آن با ملت ایران آشکار است مدیریت تغذیه ای و داروی کشور ما را تحت کنترل خود دارد و با نفوذ دادن محصولات دستکاری شده و مضر و نیز داروهای مخرب سعی در آسیب زدن به مردم و از بین بردن ملت ایران دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس تبریزیان، متخصص طب اسلامی و علوم اسلامی در این همایش به تبیین فواید طب اسلامی و مضرات طب مدرن پرداخت و اظهار داشت: طب اسلامی فقط طبی است که از ائمه معصومین(ع)، از پیامبر اکرم(ص)، از جبرئیل و از خداوند تبارک و تعالی به دست ما رسیده است.

وی افزود: خالق جان و تن انسان می داند برای درمان بیماری او چه چیزی مناسب و چه نامناسب است و می داند انسان به چه سبک و روش باید زندگی کند تا بیمار نشده یا بیماریهای او برطرف شود.

متخصص طب اسلامی گفت: در زمان پیامبر(ص) طبیبی نصرانی به مدینه آمد که کسی به او رجوع نکرد به نزد پیامبر آمد که آیا شما مردم را نهی فرموده اید که به من مراجعه کنند حضرت فرمودند: خیر، گفت پس چرا کسی به من رجوع نمی کند فرمودند که به این مردم یاد داده ام چگونه زندگی کنند تا بیمار نشوند.

وی با بیان اینکه اگر مردم به طب اسلامی و سفارشات ائمه(ع) عمل کنند بیمار نشده و محتاج دوا و درمان نمی شوند، ادامه داد: هنر این است که مردم به بیماری مبتلا نشوند نه زیاد ساختن بیمارستان، مطب، داروخانه و دانشگاه علوم پزشکی، هنر این است که در بیمارستانها و داروخانه ها و .. بسته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین تبریزیان خاطرنشان کرد: اگر مردم به طب اسلامی، محرمات، مکروهات، واجبات و مستحبات عمل کنند، بیمار نمی شوند، قرآن کریم اساس بیماری را در اسراف دیده است و از ائمه(ع) می پرسند که آیا قرآن شما چیزی راجع به طب گفته است، در حالی که علم دو تا است علم ابدان و علم شریعت، بله قرآن کریم تمامی علم مورد نیاز بشر در مورد ابدان را در آیه بخورید و بیاشامید و اسراف نکنید بیان فرموده است.

وی در ادامه گفت: اسراف یعنی خوردن غذای مضر؛ یعنی چیزی که ضرر دارد را وارد بدن نکنید، مثلا خوردن روغن نباتی اسراف است ولی اگر روغن زیتون استفاده کرده و سلامتی خود را به دست آورید اسراف نیست، چون خوردن چیزی که به سلامتی کمک کند اسراف نیست با مصرف غذاهای طبیعی و سالم سلامتی خود را بخرید.

کارشناس علوم اسلامی افزود: مصرف غذاهای ارزان که به سلامتی آسیب می زند، اسراف است، روغن نباتی و هر چیزی که سبب سرطان شود خوردن آن اسراف است چون برای درمان آن باید هزینه چند ده میلیونی کرد، اسراف نکنید یعنی چیز ضرردار نخورید.

وی با اشاره به این سخن از خدای متعال که نسان باید به طعام و غذای خود نگاه کند، گفت: انسان باید بداند منبع و منشا غذایی که می خورد چیست؟ ما به این آیه عمل نکرده ایم، دو تفسیر از این آیه ارائه شده است؛ چیزی که مصرف می کنید منشأ و معرف آن چیست؟ دوم علم آن در دست کیست؟

حجت‌الاسلام والمسلمین تبریزیان با بیان اینکه تمام خوراکیهای امروز ما مال صهیونیست و اروپا است، توضیح داد: گندم ما اصلاح ژنتیکی شده ارمغان صهیونیسم است تا ما بیمار و نازا شویم، خواستن ما بیمار شویم و شدیم، این همه آمار سرطان و نازایی! با سیاست و ترفندها ما را بیمار کردند، غذاهای سالم از ما گرفته غذاهای بیمار به ما داده اند در حالی که خدا به ما هشدار داده است که غذایی که می خوری منشا آن کجاست؟

وی با اشاره به مضرات استفاده از محصولات تغییر ژنتیک داده شده، گفت: ما غافل شدیم که محصولی که حشرات آن را نمی خورند، سم است، تخمهایی که کاشته می شود سم است، نزدیک به بیست میلیون نازا در ایران وجود دارد از هر سه نفر یکی مبتلا به هپاتیت و تروئید و ... است، نگاه نکردیم آنچه مصرف می کنیم با چه هدفی و از کجا آماده است.

متخصص طب اسلامی یادآوری کرد: می خواهند ما را ضعیف، کم جمعیت، بیمار و نازا کنند و نسلی ضعیف، ناتوان و بی قدرت از ما بر جای بگذارند که کسی حال و قدرت دفاع و مبارزه ندارد، چون ما به قرآن خود نگاه نکردیم، به پیامبر و اهل بیت(ع) در مورد بهداشت و طب رجوع نکردیم، گرفتار فتنه های دشمنان شده ایم.

وی با بیان اینکه بیشتر مطالبی که در کتب طب اسلامی وجود دارد حتی خواص هم از وجود آنها بی اطلاع هستند، گفت: رعایت آداب تمیزی، زیبایی، خواب، حمام، خانه سازی، پوشش و رنگ لباسها تمامی شئون زندگی است و در روایات بیان شده است.

کارشناس علوم دینی با بیان اینکه ایجاد انقلاب صنعتی در غرب سبب شد که فکر کنیم غرب همه چیزش خوب است، افزود: ولی نه اینگونه نبود و بیشتر آنان تبلیغ دارند و برنامه های آنان بیشتر بر خلاف دین است، به طور مثال پیامبر اکرم(ص) فرمودند نمک بخورید می گویند نخورید، می گویند شب شام نخورید چون دین گفته با شکم پر بخوابید، یا پنج وعده غذا بخورید چون معصوم(ع) فرمودند دو وعده غذا در طول روز کافی است.

وی با بیان اینکه همه این چیزهای فرنگی که به ما می فرستند همه از روی حساب است مانند نخود و سویای فرنگی که نازایی می آورد یا هویج فرنگی تا هویج زرد را از ما بگیرند، چون هویج زرد سبب افزایش باروری و توان جنسی می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین تبریزیان با بیان اینکه یک وعده صبح و یک وعده شب غذا خوردن پیشنهاد دین است که همه بیماریهای ناشی از تغذیه غلط را رفع می کند، افزود: اگر مردم بر اساس تعالیم دین در علم ابدان عمل کنند بیمار نمی شوند و امروز یک بحران پزشکی واقعی وجود دارد و در مقابل بیشتر بیماریها بشر عاجز است.

وی با اشاره به شیوع بیماریهای صعب العلاجی مانند سرطان،  دیابت، سنگ کیسه صفرا، نیوپاتی، ام اس و ... در جهان، ادامه داد: علم پزشکی امروز عاجز از درمان این بیماریها است و فقط مسکن می دهند که دارو نیست، چون دارو درمان می کند بشر از معالجه ناعلاج شده و مسکنها و داروها روز به روز بیشتر و نتیجه گیری از آنها عکس شده است.

متخصص طب اسلامی با بیان اینکه شیوع بیماری در جهان امروز بیشتر شده است، افزود: در گذشته مشهد فقط دو بیمارستان و داروخانه خالی داشت اما الان صدها بیمارستان و هزاران مطب و داروخانه در این شهر همه پر است، مردم مسواک نمی زدند و دادندانپزشک شهر فقط چند نفر بود ولی الان همه مطبها پر است در حالی که همه هم مسواک می زنند.

وی با توجه به این مسأله که طب اسلامی یک ودیعه گرانبها است اما کتابهای آن در کتابخانه ها خاک می خورد، گفت: امروز بشر عاجز شده است، طب اسلامی مترقیترین طب موجود است و در مقابل هیچ بیماری عاجز نیست و همه بیماری ها را می تواند درمان کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تبریزی با تاکید بر این مسأله که طب اسلامی با گذشت 1400 سال مقتدرانه همه بیماریها را درمان می کند، افزود: بیماری های صعب العلاج در طب اسلامی وجود ندارد، درمان سرطان و ام اس به مانند درمان یک تب است ولی ما قدر آن را نمی دانیم.

وی ادامه داد: یک سال پیش فردی هلندی نزد من آمد که شما دانشی فراتر از دانش بشر دارید آنها می فهمند که این دانش راه برای کل بشریت نشان داده است و برای یادگیری و استفاده از آن تلاش می کنند.

کارشناس علوم اسلامی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که فرموده اند: «معده محل تمام بیماریها است»، افزود: قرآن هم می فرماید بخورید و بیاشامید و اسراف نکنید؛ خانه و اساس بیماری معده است، در غرب مهمترین راز سلامتی را قلب می دانند ولی تنظیم ضربان قلب در دست انسان نیست.

وی ادامه داد: پیامبر خدا(ص) خانه بیماری را معده می دانند اگر غذایی که به این خانه داده می شود سالم و به اندازه باشد کسی بیماری نمی شود و بر اساس کلام امام علی(ع) گرسنگی و بیماری با هم در یکجا جمع نمی شوند، طب اسلامی روی معده تاکید دارد که اگر سالم باشد کسی بیمار نمی شود.

این متخصص طب اسلامی با اشاره به حدیثی از معصوم(ع) غذا خوردن در حالت گرسنگی، دست کشیدن از غذا پیش از سیری، جویدن غذا و رفتن به بیت الخلا پیش از خواب را چهار راهی که انسان را از بیماری حفظ می کند دانست و خاطرنشان کرد: اگر به این چهارچیز عمل کنیم نیازمند مطب و دارو و درمان نمیشویم، لذا در دین اسلام بیشترین تاکید روی مساله تغذیه است.

وی افزود: قرآن کریم می فرماید به آنچه وارد بدن می کنید، نگاه کنید، غذا و دارو دو چیزی است که به از کجا آمدن آن توجه کردو در علم پزشکی رایج کدام دارو ضرر ندارد، همه داروها عوارض و مشکلات دارد باید انسان نگاه کند چه غذا و دارویی را مصرف می کند، وقتی در بروشور داروها نوشته فلان ضررها را دارد انسان چرا بایدآن را مصرف کند ؟

حجت‌الاسلام والمسلمین تبریزیان گفت: در مقابل داروهای صنعتی در طب اسلامی عمده داروها گیاهان و از دور ریزهای ما است که ضرری نداشته و آسیبی به انسان نمی زند، پس ما مکلف هستیم بدانیم چیزی که به بدن ما می رود از کجا است؟

وی با بیان اینکه 92درصد داروها از صهیونیستها است، افزود: آیا انتظار داریم صهیونیست دلش به ما سوخته و داروی سالمی به ما دهد؟ آنها به دنبال منافع هستند و هم از بین بردن ما! هر دارویی را که مصرف می کنید بعد آن داروی قویتری باید مصرف کنید، داستان هر انسان با یک قرص شروع و با مرگ ختم می شود.

متخصص طب اسلامی با اشاره به این مسأله که هر دارویی عوارضی دارد که سبب می شود از داروی دیگری استفاده کنی تا به یک بیماری برسی که درمان ندارد مثل سرطان، گفت: همه این مسائل عمدا طراحی شده به دنبال منافع و نابودی ما هستند، پانصد تومان ما برای آنها ارزشی ندارد اما زمانی ارزش پیدا می کند که تبدیل به سرطان شده و هزینه کلانی خرج آن شود.

وی افزود: کسی امروز اگر مبتلا به سرطان که به مانند سونامی به جان مردم افتاده شود باید خانه خود را بفروشد و خرج آن کند، دانشمندان غربی خودشان پی برده اند که عامل سرطان داروها است و نود درصد کسانی که شیمی درمانی می شوند بعد از یک سال می میرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تبریزیان با بیان اینکه مافیای دارو می خواهند مردم بمیرند تا هر چه دارند هزینه کنند برای نجات خود، ادامه داد: با داروسازها ساخت و پاخت می کنند که سود را درصدی بین هم تقسیم کنند، پزشکان که زمان مرگ بیمار را پیش بینی می کنند علم غیب ندارند بلکه بیمار را زجر کش می کنند و می دانند که چه می کنند، اگر کسی سرطان داشته باشه و بیست سال هم نداند که سرطان دارد زنده می ماند ولی اگر بداند در عرض یک سال زجر کش می شود.

وی با تاکید بر این مسأله که همه پزشکان عالم یک صدا می گویند سرطان درمان ندارد ولی طب اسلامی برای آن درمان دارد، افزود: این مسأله باید تبلیغ شود، جامعه اسلامی با پیروی از خاندان طهارت(ع) سالم می ماند، بهداشت و طب اسلامی را بلد نیستیم ضربه جمعیتی خورده ایم، بیست درصد مردم نازا بقیه هم کم زا شده اند، اگر طب اسلامی، زندگی سالم و غذای سالم را بخواهید همه چیز فراهم می شود./504/936/ب1

ارسال نظرات