۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۴۵۳۵۸۰
رييس اداره حج و زيارت کاشان:

آخرين مهلت ثبت نام زائرين پياده روي اربعين حسيني در سامانه سماح 24 آبان است

رييس اداره حج و زيارت كاشان، آخرين مهلت ثبت نام زائرين پياده روي اربعين حسيني در سامانه سماح تا روز دوشنبه 24 آبان ماه اعلام کرد و گفت: زائرين كربلا ثبت نام خود را به روزهاي پاياني موکول نكنند.
وحيد اسكندري

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، وحيد اسكندري بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، تعداد زائرين پياده روي اربعين حسيني سال گذشته شهرستان كاشان را 10 هزار نفر اعلام كرد و گفت: با توجه به بهبود شرايط موجود منطقه نسبت به سال گذشته، پيش بيني شود اين ظرفيت نسبت به سال گذشته افزايش داشته باشد.  

وحيد اسکندي با بيان اينكه در اربعين سال جاري بر اساس تقسيم بندي استاني از سوي وزارت کشور مرز خروجي اين شهرستان از مهران به شلمچه و چزابه تغيير يافته است از زائران خواست تا با احترام به اين تقسيم بندي نسبت به ثبت نام در سامانه سماح اقدام كنند.

وي، سامانه سماح را تنها سامانه رسمي ثبت نام و اخذ رواديد براي مشتاقان پياده روي در ايام اربعين معرفي کرد و گفت: از طريق اين سامانه استانداري، بيمه، هلال احمر، نيروي انتظامي و ساير نهاد هاي مرتبط از اطلاعات آن تغذيه و بهره برداري مي‌كنند.

رييس اداره حج و زيارت شهرستان كاشان يادآور شد: طي مذاکراتي که با وزارت کشور و نيروي انتظامي صورت گرفته است، تنها کساني که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند مجوز خروج از کشور را خواهند داشت.

اسکندري با اشاره به اينكه متقاضيان ثبت نام شده در سامانه سماح تحت پوشش بيمه و خدمات درماني قرار مي گيرند، افزود: هزينه رواديد 40 دلار و خدمات بيمه و هلال احمر 35 هزار تومان است که از طريق درگاه اينترنتي قابل پرداخت خواهد بود.

رييس اداره حج و زيارت کاشان، با اشاره به فعاليت افراد سودجو و فرصت طلب در اين ايام، ضمن تاکيد بر مراجعه متقاضيان به 23 دفتر خدمات زيارتي تحت نظارت سازمان حج و زيارت در سطح شهرستانهاي کاشان، آران و بيدگل، افزود: به منظور سهولت در امر ثبت نام، تعداد 9 دفتر موقت نيز در شهرهاي راوند، مشکات، ابوزيدآباد، برزک و نوش آباد داير شده است.

به گفته وي، مدارک مورد نياز جهت دريافت رواديد اعم از انفرادي و يا گروهي، اصل گذرنامه، اصل مانيفست و دو قطعه عکس رنگي 3*4 پشت زمينه سفيد است.

رييس اداره حج و زيارت شهرستان كاشان همچنين، آخرين مهلت ثبت نام در سامانه سماح تا روز دوشنبه 24 آبان ماه  اعلام کرد و يادآور شد: زائرين كربلا ثبت نام خود را به روزهاي پاياني موکول نكنند.

اسکندري افزود: براساس اعلام سفارت عراق حداقل تعداد نفرات هر گروه ‹‹مانيفست›› پنج نفر و حداکثر تعداد نفرات 50 نفر است و گروه هاي کمتر از پنج نفر بايد به صورت انفرادي ثبت نام كنند.، ضمن اينكه به دليل محدوديت هاي سفارت عراق در تأمين برچسب هاي مخصوص رواديد به زائرين توصيه مي شود به صورت گروه هاي پنج نفره و بيشتر در سامانه سماح اقدام به ثبت نام كنند./1307/302/ب3

ارسال نظرات