۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۴۵۳۹۴۲
همزمان با ایام سوگواری ماه محرم؛

طرح بصیرت عاشورایی در امامزادگان آذربایجان‌شرقی برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در 34 بقعه و امامزاده شاخص استان همزمان با ایام سوگواری ماه محرم خبر داد.
بصیرت عاشورایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به استقبال عموم مردم در ماه محرم برای حضور در اماکن متبرکه و امامزادگان استان، اظهار داشت: طرح بصیرت عاشورایی در 34 بقعه و امامزاده شاخص استان همزمان با ایام سوگواری ماه محرم برگزار می شود.

وی همچنین از برگزاری تجمع بزرگ عاشورائیان همزمان با دوم ماه محرم در 20 بقعه استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تجمع بزرگ شیرخوارگان حسینی نیز همزمان با سراسر کشور در 15 بقعه شاخص استان به یاد حضرت علی اصغر(ع) با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به این‌که همایش «احلی من العسل» نیز با همکاری آموزش و پرورش، هیأت رزمندگان اسلام، صدا و سیما مرکز آذربایجان‌شرقی در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد، گفت: این همایش روز دوشنبه ششم ماه محرم از ساعت 10 تا اذان ظهر با سخنرانی آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی همچنین از برگزاری همایش رهروان زینبی در دوازدهم ماه محرم با عنوان «لبیک یا زینب» خبر داد و افزود: این همایش به صورت همزمان در 17 بقعه شاخص استان با سخنرانی مبلغان حوزوی و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که همزمان با ایام سوگواری ماه محرم 42 نفر از علمای قم و 20 روحانی برجسته در بقاع شاخص استان حضور داشته و سخنرانی خواهند کرد، افزود: ارائه مشاوره خانواده، پاسخگویی به شبهات دینی، برپایی خیمه های معرفت، ختم قرآن، اطعام و احسان از محل نیات موقوفات مرتبط از دیگر برنامه‌های ایام محرم در امامزادگان است.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به این‌که 46 هزار نفر همزمان با ماه محرم از محل نیات واقفان اطعام خواهند شد، افزود: درآمد حاصل از موقوفه خیره النساء و دیگر موقوفات غیرمتصرفی در شهرهای مختلف استان در راستای اطعام عزاداران حسینی همزمان با ماه محرم صرف خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که سازمان اوقاف در عرصه های فرهنگی ستاد اربعین استان فعالیت خواهد کرد، گفت: اداره کل اوقاف در برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت تبریز نیز مشارکت خواهد داشت./935/202/ب2

 

ارسال نظرات