۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۴۵۵۰۶۷
همزمان با عاشورای حسینی؛

باب‌الرضا در سوگ سرور آزادگان جهان غرق در ماتم و عزا شد

همزمان با عاشورای حسینی، خراسان شمالی، استان باب‌الرضا(ع) و گنجینه معرفتها سراسر سیاه‌پوش شده و مردم این استان در سوگ شهادت بزرگ پرچم‌دار آزادگان جهان عزاداری و نوحه‌خوانی کردند.
عاشورای حسینی - بجنورد نماز جماعت ظهر عاشورا - بجنورد نماز جماعت ظهر عاشورا - بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، همزمان با عاشورای حسینی و سالگرد شهادت امام آزادگان جهان و یاران باوفایش، ده‌ها هزار عزادار در سراسر خراسان شمالی با برپایی دسته‌های عزاداری و سینه‌زنی در سوگ سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و شهدای کربلا اشک ماتم ریختند.

امروز در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی در حالی که خیابانها، میدان‌ها و کوچه‌ها یکپارچه سیاه‌پوش هستند، دسته‌ها و هیئات عزاداری از مناطق و محله‌های مختلف شهر به سمت حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع)، برادر گرامی امام رضا (ع) حرکت کرده و با رسیدن به این محل و تشکیل تجمع بزرگ عزاداران حسینی، به‌صورت هماهنگ به نوحه‌خوانی و سینه‌زنی پرداختند.

تجمع بزرگ عزاداران حسینی ظهر امروز در محل حرم مطهر برادر امام رضا (ع) در بجنورد با شکوه و عظمت ویژه‌ای برگزار شد و سوگواران اباعبدالله الحسین (ع) بر سر و سینه‌زنان، در سوگ مراد و مقتدای خود اشک ماتم ریختند.

در مسیر حرکت دسته‌ها و هیئات مذهبی در بجنورد خیمه‌ها و ایستگاه‌های صلواتی متعددی برپا شده بود و هر کس به طریقی عشق و ارادت خود را به بزرگ پرچم‌دار آزادگان جهان اعلام می‌کرد.

عزاداری تجمیعی هیئات مذهبی و مردم مؤمن بجنورد در مرکز استان خراسان شمالی تا هنگام اذان ظهر ادامه داشت و پس از آن مردم عزادار در صفوفی به هم فشرده و در قالب دسته‌ها و هیأت‌های عزاداری سجاده‌های عشق را گسترده و به یاد مولای خود نماز جماعت ظهر و عصر را پرشور و باشکوه برپا کردند تا بار دیگر تبعیت خود از سید و سرور شهیدان عالم را به جهانیان نشان دهند.

نماز جماعت ظهر و عصر عاشورا در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس (ع) در بجنورد به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد اقامه شد و در سایر شهرها و روستاهای این استان هم پس از برگزاری عزاداری هماهنگ دسته‌ها و هیئات مذهبی، نماز جماعت ظهر و عصر عاشورا به امامت ائمه جمعه و جماعات برپا شد.

بر اساس اعلام ادارات کل تبلیغات اسلامی و اوقاف خراسان شمالی، امروز نماز جماعت ظهر عاشورا با شرکت انبوه عزاداران و اعضای هیئات مذهبی در 52 امامزاده و بقعه متبرکه و حدود هزار مسجد محوری این استان برگزار شده است.

افزون بر این اطعام عزاداران حسینی و ادای نذورات بخش دیگری از برنامه‌های بزرگداشت روز عاشورا در استان خراسان شمالی بود و مردم عزادار در مساجد و حسینیه‌های مختلف پذیرایی شدند./202/9314/ب1

ارسال نظرات