۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۴۵۵۵۵۶

مکتب حضرت سیدالشهدا مایه حیات بشریت است

حجت الاسلام فتاحی با بیان این‌که اهل بیت عصمت و طهارت بهترین و کامل‌ترین اسوه برای تعالی بشریت هستند، گفت: مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) مایه حیات بشریت است.
عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام محمد فتاحی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی در جمع زائران و مجاوران امامزاده سیدحمزه تبریز با بیان این‌که مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) مایه حیات بشریت است، اظهار داشت: امروز همگان رسالت زینبی در ترویج فرهنگ عاشورا بر عهده داریم.

وی با بیان این‌که آموزه‌های عالی و انسان‌ساز نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در هیچ مکان و زمانی منحصر نمی‌شود، افزود: اگر خود را پیرو راه آن حضرت می دانیم؛ بایستی در اشاعه اهداف و پیام نهضت حسینی بکوشیم، چراکه دشمنان اسلام و تشیع از هر فرصتی برای خاموشی چراغ هدایت اهل بیت استفاده می کنند.

حجت الاسلام فتاحی با اشاره به این‌که اهل بیت عصمت و طهارت بهترین و کامل‌ترین اسوه برای تعالی بشریت هستند، گفت: انسان برای رسیدن به کمال حقیقی نیازمند الگویی تمام عیار است که چنین اوصافی در وجود مبارک رسول گرامی اسلام(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت تجلی یافته است.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان با تاکید بر اینکه اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) بهترین اسوه برای جهانیان هستند، خاطرنشان کرد: نگاهی به تاریخ اسلام نشان می‌دهد که اگر خطبه‌های آتشین حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) پس از حماسه بزرگ عاشورا نبود، به یقین دشمنان اهل بیت در انحراف و فراموشی نهضت حسینی موفق بودند.

وی با بیان این‌که مهم‌ترین ویژگی حضرت زینب کبری(س) امام‌شناسی و ولایت‌مداری ایشان بوده است، گفت: حضرت زینب کبری(س) در تمامی ابعاد، اسوه‌ای ارزشمند برای جامعه‌ اسلامی شناخته می‌شوند؛ اگر حرکت امام حسین‌(ع) از مدینه‌ تا کربلا را مرور کنیم خواهیم یافت که آن بانوی مکرم اسلام در تمامی صحنه‌ها همواره در اطاعت از امام بوده است.

حجت الاسلام فتاحی با بیان این‌که حضرت زینب(س) در حفظ و حراست از شأن و جایگاه امامت جهاد کردند، افزود: امروز جوانان ایران اسلامی و دیگر کشورهای مسلمان با حضور در سوریه، دشمن و زینبیه و دفاع از حرم آن بانو این پیام را به جهانیان دارند که شیعه در دفاع از حریم عمه سادات از جان می‌گذرد.
وی با بیان این‌که شهدای مدافع حرم با الگوپذیری از مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) و صبر و استقامت حضرت زینب کبری(س) در برابر یزیدیان زمان و گروه‌های تروریستی و تکفیری ایستادگی کرده‌اند، گفت: دشمنان بدانند که مبارزه با تروریستی های تکفیری تا نابودی کامل جبهه باطل ادامه خواهد داشت./935/103/ب2

ارسال نظرات