۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۴۵۵۶۲۶
استاد حوزه و دانشگاه:

نهضت حسینی بهترین الگوی مقابله با تهاجم فرهنگی است

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تلاش بنی امیه برای انحراف دین اسلام و سنت نبوی، گفت: نهضت حسینی بهترین الگوی مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و رمز پویایی و حرکت جنبش های حماسی در میان شیعیان است.
امام حسین(ع)

حجت الاسلام رحیم سیاح، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فرهنگ حسینی ابراز داشت: این فرهنگ اصیل اسلامی رمز پویایی و حرکت جنبش های حماسی در میان شیعیان و نیز سرچشمه حرکت های اصیل اسلامی پس از گذر سالیان دراز از واقعه عاشورا است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که زندگی سیاسی و دینی شیعیان در زنده نگه داشتن واقعه عاشورا است، اظهار داشت: محرم و صفر بهترین زمان برای بهره برداری از این واقعه برای مبارزه با ظلم و ستم، ذلت ناپذیری و استبکار ستیزی است که یادآوری این واقعه در همه زمان ها و مکان ها به ویژه در محرم و صفر تسلی دهنده و امیدوار کننده جهانیان خواهد بود.

حجت الاسلام سیاح محرم و صفر را بهترین زمان برای نشر فرهنگ اصیل اسلامی و عاشورایی برشمرد و افزود: این ماه ها بهترین زمان برای نشر فرهنگ اصیل اسلامی و عاشورایی در میان جهانیان به ویژه مظلومان و آزادمردان خواهد بود.

وی ایستادگی در برابر ظلم و ظالم و ظلم ستیزی را از شعارهای نهضت امام حسین(ع) دانست و عنوان کرد: بسیاری از آزادمردان جهان آزادی و آزادمردی را از سالار شهیدان و قیام عاشورا آموختند و از این لحاظ محرم و صفر فرصتی مناسب در معرفی اهل بیت(ع)، فلسفه قیام عاشورا، زیبایی های دین، استقامت و جان فشانی در راه ارزش های اصیل انقلابی برای جهانیان است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: حکومت وقت اموی، مردم دوره سیدالشهدا(ع) را به شدت آماج حمله های فرهنگی خود قرار داده بود که قیام مسلحانه امام حسین(ع) در راستای روشنگری است و در حقیقت نهضت حسینی بهترین نمونه و الگوی مقابله با تهاجم فرهنگی و اقدامات ضد دینی دشمنان محسوب می شود.

حجت الاسلام سیاح به پیش بینی های امام حسین(ع) از تلاش بنی امیه برای انحراف دین اسلام و سنت نبوی اشاره و ابراز داشت: قیام امام حسین(ع) مانع از این اقدام شد و در زمان کنونی صیانت جوانان و حفظ ارزش های دینی در پاسداری از نهضت عاشورا و برگزاری عزاداری ها در طول محرم و صفر  و حضور در آنها خواهد بود.

وی تأثیر عزاداری های حسینی را در بیداری و روشنگری جامعه بسیار مهم عنوان کرد و اظهار داشت: شبکه الاهواز و صداو سیمای استانی با پوشش مراسم عزاداری در سراسر استان گامی در جذب جوانان برای حضور در مجالس عزاداری حسینی برداشتند که این اقدام نشان دهنده وجود پرشور جوانان انقلابی در عزاداری ها است./302/9456/ب1

ارسال نظرات