۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۴۵۵۹۰۲

برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب تبریز اعلام شد

محرمی گفت: از آنجایی که چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز همزمان با ایام محرم برگزار شده است تلاش شد تا نمایشگاه حال و هوای ایام محرم را به خود بگیرد.
نمایشگاه کتاب تبریز

علی محرمی، مسؤول کمیته برنامه های جنبی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به برگزاری مسابقه و نمایشگاه خوشنویسی فرازهایی از زیات عاشورا در سالن شهریار نمایشگاه کتاب تبریز، اظهار داشت: این مسابقه به دنبال ترویج فرهنگ عاشورایی همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب است.

وی ادامه داد: از آنجایی که چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز همزمان با ایام محرم برگزار شده است تلاش شد تا نمایشگاه حال و هوای معنوی به خود بگیرد، از جمله برنامه های اجرایی در این نمایشگاه مسابقه خوشنویسی زیارت عاشورا از سوی خوشنویسان سراسر استان آذربایجان شرقی است.

محرمی با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقه و نمایشگاه، ابراز داشت: سعی بر این بوده است تا با اجرای برنامه های جنبی متناسب با ایام محرم یک کار فرهنگی در ترویج فرهنگ عاشورایی و همچنین فرهنگ ایثار و شهادت صورت گیرد که غرفه مدافعان حرم و شهید منا در سالن شهریار نیز با این هدف تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه اختتامیه این مسابقه و نمایشگاه روز جمعه ۳۰ مهر ماه با تجلیل از ده نفر از خوشنویسان برگزیده این مسابقه برگزار خواهد شد، افزود: میر حسین زنوزی، علی غیورانه و محمد قیاسی داوران مسابقات خوشنویسی زیارت عاشورا خواهند بود.

مسؤول کمیته برنامه های جنبی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز همچنین با اشاره به برگزاری مسابقه تصویر گری اقتصاد مقاومتی و قصه های قرآنی در این دوره از نمایشگاه، تصریح کرد: این مسابقات با حضور ۱۵ نفر در تصویر گری گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و ۱۵ نفر در تصویر گری قصه های قرآنی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مسابقه تصویر گری قصه های قرآنی و اقتصاد مقاومتی با هدف ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی و قرآنی طرح ریزی شده است، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی که سال جاری به این نام مزین شده است از محورهای مورد تآکید رهبر انقلاب است و تلاش شده است با این برنامه ها قامی در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی صورت گیرد.

محرمی همچنین با بیان اینکه قرآن و فرهنگ قرآنی یکی از موضوعات اساسی جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: قصه های قرآنی منبع غنی معارف الهی در قالب قصه است، از این رو تصویری قصه های قرأنی می تواند در ترویج فرهنگ قرآنی در قابل تصویر گری بسیار مؤثر عمل کند.

وی ادامه داد: سید رضی رضوی، جلال پیر مرز آبادی و خانم آیسان شیوا داوران مسابقات تصویر گری و طراحی پوستر خواهند شد، در اختتامیه این مسابقات که در روز جمعه برابر با ۳۰ مهر برگزار می‌شود از سه نفر در حوزه تصویرگری قصه های قرآنی و سه نفر در تصویر گری گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی تجلیل خواهد شد./302/854/ب1

ارسال نظرات