۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۴۵۶۱۱۰
جهانگیری:

بودجه دولت از شرايط خوبی برخوردار نيست

معاون اول رییس جمهور گفت: با بودجه دولت تنها مي توان مسائل جاري كشور را اداره كرد و عمران و توسعه با این بودجه اندک محقق نمی شود، چرا که بودجه دولت از شرايط خوبي برخوردار نيست.
جهانگیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، اسحاق جهانگيري معاون اول رییس جمهور عصر امروز در جلسه شوراي اداري استان هرمزگان كه با رويكرد اقتصاد مقاومتي برگزار شد با بیان اینکه شيوه انتظار دريافت اعتبار از سوی مركز شيوه درستي نيست گفت: اگرچه دولت در حد توان منابع مالي را در اختيار استانداران قرار مي دهد اما آنان بايد مسائل استانها با خلاقيت و استفاده از مديريت حل و فصل كنند.

وی افزود: با بودجه دولت تنها مي توان مسائل جاري كشور را اداره كرد و عمران و توسعه با این بودجه اندک محقق نمی شود، چرا که بودجه دولت از شرايط خوبي برخوردار نيست.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اعطای تسهیلات بيش از 500 هزار ميليارد تومان توسط نظام بانكي كشور در سال جاري تصریح کرد: شركتها و نهادهاي عمومي و غيردولتي نيز مي توانند در طرحهاي عمراني و توسعه اي كشور سرمايه گذاري كنند.

جهانگيري گفت: استانداران و مديران دستگاه هاي اجرايي كشور هزينه ها را كاهش دهند و خود را براي صرفه جويي در بودجه آماده كنند تا از محل صرفه جويي بتوانند به عمران و توسعه بپردازند.

وی با اشاره به بودجه اندک دولت ابراز داشت: كارهاي بزرگي را می توان با استفاده از تسهيلات نظام بانكي، سرمايه گذاري هاي خارجي و منابع مالي نهادهاي عمومي و غيردولتي در کشور انجام داد.

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: ما از اقتصاد دريا در ساليان گذشته غافل شده بودیم  و ظرفيت سواحل را ناديده گرفته بوديم و استفاده از ظرفيتهاي داخلي نظير دريا و سواحل مورد تاکید اقتصاد مقاومتي است.

جهانگیری ضمن تعریف جامع از اقتصاد مقاومتي گفت: به فعليت دراوردن ظرفيت هاي داخلي و جلوگیری از ناشناخته ماندن ظرفيت هاي كشور به معنای اقتصاد مقاومتی است..

وي تاکیدکرد: مسؤولان با دراختیار گرفتن میز و مسؤولیت، جرأت تصميم گيري داشته باشند و نبايد از تصميم گيري هاي صحيح به بهانه نهادهاي نظارتي واهمه داشته باشند.

معاون اول رييس جمهور بیان کرد: بیش از 700 هزار ميليارد تومان اعتبار براي اجراي طرحهاي عمراني نيمه تمام لازم است و  تنها راه برون رفت از آن، واگذاري طرحهاي نيمه تمام به بخش خصوصي است.

جهانگیری تصریح کرد: دولت رويكرد جدي در توسعه صادرات غيرنفتي دارد و درتلاشیم تا در صورت عدم هیچ گونه درآمد نفتي، ارز مورد نياز واردات كشور را از محل صادرات غيرنفتي تامين كنيم.

وی بر لزوم رفع موانع پيش روي توسعه صادرات غيرنفتي از سوي مسؤولان و استانداران تاكيد كرد و گفت: استانداران نيز بايد با هدف کسب اطمینان از عملکرد خوب گمرك و بخش هاي مربوط به صادرات، بازديدهاي سرزده از این اماکن داشته باشند./851/پ202/ج1

ارسال نظرات