۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۴۵۶۴۱۳
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

بصیرت و دشمن‌شناسی ملت ایران ثمره فعالیت روحانیت آگاه و مبارز است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: به فضل الهی و به برکت خون پاک شهدا و وجود روحانیت آگاه، مبارز و بصیری چون امام راحل و رهبر معظم انقلاب مردم مؤمن ایران اسلامی همواره با بصیرت در صحنه‌ها حاضر بوده و هرگاه احساس وظیفه کرده‌اند تا پای جان سر عهد و پیمان خود ایستاده‌اند.
حجت الاسلام سالاری - ستاد گرامیداشت یوم الله 13 آبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست اعضای ستاد گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان استان، با گرامیداشت یاد و خاطره 3 هزار شهید خراسان شمالی، با اشاره به حدیث نورانی از مولای متقیان، امام علی(ع)، اظهار کرد: این امام همام بصیرت را مهم‌تر از دید بصری دانسته است.

وی افزود: نبود بصیرت انسان را از مسیر هدایت الهی و سعادت حقیقی دور می‌کند؛ به‌ گونه‌ای که نه‌ تنها آخرت، بلکه دنیای انسان هم به‌ تبع نبود بصیرت تباه می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری که رییس ستاد گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان استان خراسان شمالی است، با اشاره به ایام اسارت بازماندگان واقعه کربلا، عاشورا را جلوه بارز بصیرت و دشمن‌شناسی دانست و گفت: اگر مردم عصر امام حسین(ع) بصیرت داشتند هیچ‌گاه شاهد این واقعه دردناک نبودیم و این به علت بی‌بصیرتی خواص بود که امام مسلمین به مسلخ شهادت رفت.

وی تصریح کرد: ملتی که بصیرت نداشته باشد همانند مردم کوفه دچار شرمندگی و ذلت تاریخی و ابدی خواهد شد؛ از این‌ رو باید همواره برای دفاع از جبهه حق و ولایت هوشیار و بیدار باشیم.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به اینکه عاشورا و مکتب امام حسین(ع) آیینه تمام نمای آزادگی و عزت است، افزود: سید و سالار شهیدان به ما آموخت مؤمن و مسلمان هیچ‌گاه و در هیچ شرایطی با ظلم و ظالم کنار نخواهد آمد.

وی اظهار کرد: به فضل الهی و به برکت خون پاک شهدا و وجود روحانیت آگاه، مبارز و بصیری چون امام راحل و رهبر معظم انقلاب مردم مؤمن ایران اسلامی همواره با بصیرت در صحنه‌ها حاضر بوده و هرگاه احساس وظیفه کرده‌اند تا پای جان سر عهد و پیمان خود ایستاده‌اند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه از پیگیری‌های صورت گرفته با هدف دعوت از عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور به‌ عنوان سخنران محوری مراسم راهپیمایی سیزدهم آبان در مرکز استان خبر داد.

حجت‌الاسلام سالاری زمان آغاز راهپیمایی مرکز استان را ساعت 9:30 روز سیزدهم آبان از میدان شهید بهشتی بجنورد اعلام کرد و افزود: مراسم راهپیمایی و تظاهرات روز دانش‌آموز در تمامی مراکز شهرستانها، شهرها و مناطق استان برگزار می‌شود.

گفتنی است، روز 13 آبان که به‌ عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده، یادآور سه واقعه مهم تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 1343، به شهادت رساندن دانش آموزان در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 است که این سه رویداد متفاوت هر یک در شکل دادن به حرکت انقلاب اسلامی نقش خاصی ایفا کردند./9314/202/ب2

ارسال نظرات