۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۴۵۶۵۳۶
استاد حوزه:

امتحان شیعه درباره ولایت امام زمانش همیشگی است

استاد حوزه علمیه گفت: مردم کوفه با ولایت امام حسین (ع) امتحان شده و در اثر دنیاطلبی مردود شدند، امروز شیعیان هم درباره ولایت امام زمان (عج) لحظه‌به‌لحظه در حال امتحان دادن هستند.
حجت الاسلام میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید حمید میرباقری استاد حوزه علمیه امروز صبح به عنوان سخنران پیش از مراسم دعای ندبه که در مهدیه تهران برگزار شد، گفت: مردم کوفه با امام حسین (ع) دشمنی نداشتند بلکه حتی اندکی علاقه در قلب‌های آنها وجود داشت، اما در قضیه کربلا بر سر دوراهی نتوانستند راه درست را انتخاب کنند.

وی افزود: اگر آنها نتوانستند راه درست را انتخاب کنند به این علت بود که شیعه ناب نبوده و به ولایت و امامت اعتقاد نداشتند، در حقیقت امامت و ولایت اولویت اول آنها نبود که برای آن همه چیز خود را فدا کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امروز عاشورا نیست اما امتحانات آن باقی است، اظهار داشت: عمرسعد و کسانی که او را در کربلا همراهی کردند اینگونه نبودند هیچ پایه ایمانی نداشته و کافر مسلم باشند بلکه دلبستگی آن‌ها به دنیا سبب شد تا در مقابل امام حسین (ع) قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام میرباقری با اشاره به اینکه در عصر غیبت و به ویژه زمانی که وجود مقدس حضرت مهدی (عج) تشریف بیاورند امتحان اهل کوفه دقیق برای تک‌تک انسان‌ها برقرار است، گفت: منتظر واقعی در صورتی می‌تواند امام خود را یاری کند که برای آمدن حضرت خود را مهیا کرده باشد مگر می‌شود که کسی دلبسته همه دنیا باشد و لحظه آمدن حضرت همه چیز و دارای خود را برای ایشان قرار دهد.

وی افزود: امام عصر (عج) برای هدایت انسان‌ها آمده است که دنیا را به‌سوی سعادت متحول کند، بنابراین مأموریت اول امام زمان (عج) شفای مریض یا رفع گرفتاری‌های شخصی افراد نیست، بنابراین مراقب باشیم که مأموریت اصلی امام در ذهن ما مورد غفلت واقع نشود.

استاد حوزه علمیه در ادامه در پاسخ به اینکه گاهی برخی می‌گویند چرا امام زمان (عج) نمی‌آیند، بیان داشت: برای اینکه امام عصر (عج) در مأموریت اصلی خود به موفقیت دست پیدا کند نیاز به یارانی دارد که بدون چون و چرا از ایشان تبعیت و اطاعت داشته باشند و در این مسیر با همه آنچه دارند به فداکاری و ایثار بپردازند.

وی افزود: همیشه مساله ظهور و یاری فیزیکی امام زمان (عج) مطرح نیست، دوستداران و شیعیان حضرت در دوران عمر درباره افکار، اعتقادات، اعمال و رفتار خود لحظه‌به‌لحظه امتحان پس می‌دهند.

حجت‌الاسلام میرباقری در پایان گفت: برخی زندگی‌ها نام امام زمان (عج) را به همراه دارد اما منویات امام زمان در آن جاری و ساری نیست؛ مگر می‌شود زبان انسان همواره از امام زمان (عج) سخن بگوید اما به فرمایشات ایشان عمل نکند، مگر می‌شود ما عاشق اهل بیت (ع) باشیم اما مرام آنها در زندگی ما وجود نداشته باشد./201/807/ب1

ارسال نظرات