۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۴۵۶۶۷۳
استاد حوزه علمیه زاهدان:

نهادینه شدن حجاب در جامعه نیازمند معرفی صحیح است

معاون پژوهش و تهذیب حوزه علمیه امام صادق(ع) زاهدان گفت: تاکنون تعریف صحیحی از حجاب ارائه نکرده‌ایم، در حالی که اگر حجاب را درست به افراد معرفی کنیم، به نهادینه شدن آن در جامعه کمک می‌کند.
محبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام مهدی محبی، معاون پژوهش و تهذیب حوزه علمیه امام صادق(ع) زاهدان صبح امروز در نشست حجاب و عفاف که در زاهدان برگزار شد، گفت: متأسفانه تاکنون حجاب را به‌گونه‌ای صحیح تعریف نکرده‌ایم در صورتی ‌که حجاب قبل از مصونیت زنان از خطر، نشانه مهربانی آن‌ها نسبت به دیگران است.

وی افزود: حجاب مظهر اقتدار زن و نشانه مدیریت او در ارتباط با نامحرمان است و لازم است حجاب را در دین خود محبوب و زیبا کنیم، چون در نهادینه کردن عفاف و حجاب در جامعه، هدف انسان‌سازی است.

مدرس حوزه علمیه امام صادق(ع) زاهدان بیان کرد: حجاب و عفاف در جامعه منجر به استحکام بنیان خانواده‌ می‌شود؛ همچنین خانواده‌ای که از سبک زندگی اسلامی پیروی کند، اعضای آن صحیح تربیت شده و اهل حجاب و عفاف خواهند بود.

وی ادامه داد: وقتی پدر و مادر روی مسأله حجاب تأکید داشته باشند، فرزندی که در این محیط تربیت می‌شود هم با فرهنگ عفاف بیگانه نیست و به طور غریزی، به سمت حجاب گرایش پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام محبی اظهار کرد: وقتی حجاب و عفاف در جامعه نهادینه و بنابراین ارتباط نامحرمان کنترل شود، جامعه خود به خود به سمت آرامش و نشاط حرکت می‌کند و بسیاری از معضلات اجتماعی کاهش می‌یابد.

معاون پژوهش و تهذیب حوزه علمیه امام صادق(ع) زاهدان افزود: از سوی دیگر، اگر حجاب در جامعه رخت بربندد و فساد شیوع پیدا کند، باید آماده هر گونه معضل و آسیب اجتماعی باشیم، زیرا وقتی فساد رایج شود، دیگر جایی برای تحقق اهداف متعالی و ارزشهای الهی نمی‌ماند.

گفتنی است، نشست حجاب و عفاف با حضور فعالان فرهنگی و مذهبی سیستان و بلوچستان در اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان زاهدان برگزار شد./831/202/ب2

ارسال نظرات