۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۴۵۶۷۳۹
استاد حوزه و دانشگاه:

ولایتمداری درس ارزشمندی از نهضت حسینی است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: بهره گیری از رهنمودهای ولایت فقیه زمینه ساز سعادت و تعالی انسان می شود که درسی از حماسه سرور و سالار شهیدان است و برکات و دستاوردهای ارزشمندی دارد.
عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام رضا حیدری، استاد حوزه و دانشگاه امروز در مراسم عزاداری دهه دوم ماه محرم که در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آمل برگزار شد، اظهار داشت: در ایام ارزشمند و گرانقدری قرار داریم که انسان می تواند بهره گیری شایسته ای برای ارتقای جایگاه خود داشته باشد.

وی تصریح کرد: انسان با حضور در محضر اهل بیت معصومین(ع) می تواند به مراتب والا رسیده و به سعادت و رستگاری حقیقی در عالم هستی دست پیدا کند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که اهل بیت معصومین(ع) ظرفیتهای ارزشمندی برای تعالی انسان هستند، گفت: انسان با استعانت از خاندان عصمت و طهارت می تواند به مراتب والایی دست پیدا کند.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که محرم ماه عزاداری سرور و سالار شهیدان است که فرصت خوبی برای ارتقای معنویت انسان است، اظهار داشت: فرصت تبلیغی خوب و شایسته ای در این ایام وجود دارد تا در راستای ترویج ارزشهای دینی تلاش شود.

وی ادامه داد: عاشقان و دلدادگان امام حسين(ع) هر ساله مراسم عزاداری را با شکوه خاصی برگزار و با جان و دل از حماسه کربلا ياد کرده و برای مصيبت عظيمی که بر آل پیامبر(ص) و جهان شيعه وارد شده سر و سينه می زنند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امام حسين(ع) در حماسه عاشورا برای احیای عدالت وارد کربلا شد که این امام همام و یاران باوفایش حماسه آفرینی شایسته ای صورت دادند.

حجت الاسلام حیدری خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) و یاران باوفایش با حضور در حماسه عاشورا و تقدیم خونهای پاکشان زمینه نوسازی اسلام و ابقای دین را فراهم کردند.

وی بهره گیری از فرهنگ عاشورایی را زمینه ساز سعادت و تعالی انسان دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ عاشورایی نیازمند تبدیل به گفتمان جهانی است.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: روز عاشورای حسينی يکی از ايام سخت و دردناک برای حضرت زينب(س) بوده است که بهترين ياران و اصحاب امام حسين(ع) را به شهادت رساندند و سر از بدنشان جدا کردند.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: حضرت زينب(س) در تمامی صحنه های کربلا مانند کوهی استوار مقاومت کرد تا رسالتی بر عهده گرفته است به شايستگی به انجام برساند.

وی با بیان این که حضرت زينب(س) مقاومت و صبر والایی از خود صورت داده است، گفت: این بانوی بزرگوار در مجلس يزيد با سخنان کوبنده و آتشين خود از حيثيت اسلام دفاع و با برهانی قاطع اهل مجلس را از خواب غفلت بيدار کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: حضرت زینب کبری(س) بعد از واقعه عاشورا حماسه ای ديگر در جهان اسلام پديد آورد که تمام نقشه های عوام فريبانه يزيد و يزيديان را آشکار و آنها را رسوا کرده است.

حجت الاسلام حیدری بر ضرورت الگوگیری از حماسه سرور و سالار شهیدان تأکید کرد و بیان داشت: ضرورت دارد تا از نهضت حسینی درس بگیریم که انسان را به مراتب والایی می رساند.

وی اظهار داشت: بهره گیری از رهنمودهای ولایت فقیه زمینه ساز سعادت و تعالی انسان می شود که درسی از حماسه سرور و سالار شهیدان است و برکات و دستاوردهای ارزشمندی دارد.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: انسان باید از نهضت حسینی بیاموزد تا همیشه در خط ولایت بوده و اهتمام شایسته ای داشته باشیم که زمینه ساز خنثی شدن هجمه های دشمنان می شود.

گفتنی است، ویژه برنامه های عزاداری دهه دوم ماه محرم در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد شهرستان آمل برگزار می شود./1314/202/ب2

 

ارسال نظرات