۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۴۵۸۹۳۸
حجت الاسلام ابوالقاسمی:

اربعین فضای ظهور را آماده می‌کند

استاد اخلاق گفت: اربعین فضایی است که امام حسین(ع) را معرفی می‌کند، اربعین فرهنگ سازی فضای ظهور است، وقتی 40میلیون برای زیارت به اربعین می‌آیند این نشان می‌دهد که شرایط ظهور در حال فراهم شدن است.
حجت الاسلام ابوالقاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام محمود ابوالقاسمی شامگاه سه‌شنبه به مناسبت ایام عزاداری ماه صفر که در هییت کربلا برگزار شد با اشاره به اینکه حمد نعمت همیشه متصل به ائمه است، اظهار داشت: در اصل واسطه‌ وجود همه نعمات اهل‌بیت(ع) هستند، یکی از این نعمت‌ها استفاده از فضای اربعین است.

وی ادامه داد: کربلا محصولی است که خداوند ارائه داده است تا انسان‌ها را تربیت کند و به مسیر صراط مستقیم  بکشاند، در واقع کربلا پناهگاهی است که خداوند تعبیه کرده تا انسان‌ها به او بپیوندند.

استاد اخلاق با بیان اینکه انسان فقط باید به ائمه رجوع کند نه غیر از آن خاطرنشان کرد: در کربلا درس پناه بردن بارها گفته شده است اما متاسفانه تمرینی صورت نگرفته است، در عصر امروز شیعه باید به پناه امام عصر(عج) برود، شیعه نیاز به یک پناهگاه دارد، یکی از این پناهگاه در عصر حاضر اربعین است.

حجت الاسلام ابوالقاسمی تاکید کرد: سفر اربعین برعکس سایر مسافرت‌ها است، انسان برای آنکه به یک مسافرت برود از پیش برنامه‌ریزی می‌کند و وسایل مورد نیاز همراه خود می‌برد اما در سفر اربعین زائر باید خود را قبل از سفر به اهل‌بیت(ع) بسپارد و در این شرایط تمام امنیت سفر برای زائر در همه مراحل فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: اربعین فضایی است که امام حسین(ع) را معرفی می‌کند، اربعین در واقع فضای ظهور را آماده می‌کند، اربعین فرهنگ سازی فضای ظهور است، وقتی 40میلیون برای زیارت به اربعین می‌آیند این نشان می‌دهد که شرایط ظهور در حال فراهم شدن است.

استاد اخلاق در پایان گفت: وقتی در فضای اربعین حضور پیدا می‌کنیم یک فضای تربیتی فردی وی یک فضای تربیتی جهانی و عمومی شکل می‌گیرد، اربعین و شرایط آن در حقیقت یک معجزه محض است، اربعین در اصل امام حسین(ع) را پیش از ظهور به ما معرفی و زمینه ظهور امام عصر(عج) را آماده می‌کند./816/202/ب3

ارسال نظرات