۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۴۵۹۱۱۰
معاون امور طلاب و دانش آموختگان زنجان خبر داد؛

فراهم کردن شرایط ویژه برای خروج طلاب از کشور در ایام اربعین

معاونت امور طلاب و دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه زنجان با اشاره به فراهم کردن شرایط ویژه برای امور مربوط به خروج طلاب از کشور در ایام اربعین، گفت: خوشبختانه با همکاری مسؤولان و با پیگیری های مرکز مدیریت حوزه های علمیه زنجان تسهیلات خوبی در این امور ایجاد شده است.
اربعین

حجت الاسلام محمود امیری کیا، معاون امور طلاب و دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه زنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به نزدیکی ایام اربعین و اشتیاق طلاب برای حضور در این مراسم معنوی، اظهار داشت: با نزدیک شدن ایام اربعین امام حسین(ع) طلاب زیادی برای پیگیری امور خروج از کشور خود روزانه مراجعه می کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال های گذشته بسیاری از طلاب مجبور بودند برای انجام امور خروج از کشور خود به قم مراجعه کرده و دوباره برمی گشتند که قطعا این امر موجبات آزردگی آنها را در آستانه سفر زیارتی اربعین فراهم می کرد.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به فراهم کردن شرایط ویژه برای امور مربوط به خروج طلاب از کشور در ایام اربعین، تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری مسؤولان و با پیگیری های مرکز مدیریت حوزه های علمیه زنجان تسهیلات خوبی در این امور ایجاد شده است.

حجت الاسلام امیری کیا در ادامه با بیان این که طلابی که در زنجان نیز پرونده تحصیلی ندارند می توانند به ما مراجعه کنند، افزود: یکی از شرایط خوبی که امسال توانسته ایم فراهم کنیم، امکان به انجام رساندن امور خروج طلابی است که در زنجان پرونده تحصیلی ندارند و پرونده آنها در شهر مقدس قم است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه زنجان در ادامه خاطرنشان کرد: البته تمامی اجازه هایی که ما برای خروج طلاب از کشور صادر می کنیم با اذن گرفتن از مدیران مدارس بوده و بدون اجازه آنها به هیچ کس اجازه نامه خروج از کشور صادر نمی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تعداد بالای طلابی که از زنجان برای اربعین عازم هستند، گفت: خوشبختانه امسال آمار طلابی که قصد زیارت اربعین سیدالشهدا(ع) را دارند بالا است و فقط تعداد افرادی که از ما تقاضای اجازه کرده اند، نزدیک به 150 نفر است که البته این آمار رو به افزایش است.

گفتنی است، امسال از سوی مدیریت استانی حوزه های علمیه زنجان شرایط ویژه ای برای اعزام اربعین اعلام شده که از جمله آنها می توان به عدم اجازه به طلابی که غیبت های غیر موجه زیادی دارند، اشاره کرد./949/302ب2

ارسال نظرات