۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۴۵۹۱۷۷
عضو هیأت علمی مجمع عالی حکمت مطرح کرد؛

نقش اباحه گری و خرافه گرایی فرقه بهائیت در تحریف مکتب انتظار

حجت الاسلام والمسلمین رضانژاد به تبیین «نقش اباحه گری و خرافه گرایی فرقه بهائیت در تحریف مکتب انتظار» پرداخت و گفت: متأسفانه گاهی اوقات از تریبون دولت هم حرف هایی درباره پیوستن به نظم نوین جهانی زده می شود که از نظر جریان شناسی این حرف ها از دهان بهائی ها شنیده شده است و رهبر معظم انقلاب هم چنین سخنانی را سخیف دانستند.
حجت الاسلام عزالدین رضانژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پنجمین نشست تخصصی «واکاوی و مواجهه با شبهات و جریان های فکری و فرهنگی مهدویت» با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عزالدین رضانژاد در بنیاد مرکز پژوهش های مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

عضو هیأت عملی مجمع عالی حکمت در این جلسه با موضوع «نقش اباحه گری و خرافه گرایی فرقه بهائیت در تحریف مکتب انتظار» به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: در ابتدای این مبحث باید به جریان پیدایش این فرقه پرداخته شود.

شناسایی فرقه ضاله بهائیت

وی ابراز داشت: هم عصر با تأسیس فرقه وهابیت در میان اهل سنت در حجاز، در میان شیعه جریانی به نام شیخیه به وجود آمد؛ محمد بن عبدالوهاب و شیخ احمد هر دو از شهر حجاز بودند.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی خاطرنشان کرد: این جریان در میان اهل سنت نماینده تفریطی نسبت به اهل بیت(ع) و شیخیه در شیعه نیز یک عقیده افراطی نسبت به اهل بیت(ع) داشتند که به آن ها مفوضه می گفتند.

وی ادامه داد: سال 1241 شیخ احمد از دنیا رفت و سید کاظم رشتی جانشین آن شد و تا سال 1259 این مسیر را دادمه داد؛ این جریان پس از مرگ سید کاظم به چند طیف تقسیم شد که یک طیف در آذربایجان، یک طیف آن در کرمان و گروهی هم به نام بابیه معروف شدند و در واقع سه نفر ادعای جانشینی او را کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رضانژاد افزود: گروه سوم که این دو گروه در آذربایجان و کرمان را نپذیرفتند، در شیراز به دنبال جوانی به نام سید علی محمد شیرازی رفتند و او را به عنوان جانشین سید کاظم برگزیدند؛ شیرازی در ابتدا گفت که من باب امام زمان(عج) هستم، بعد گفت که من ذکر حکیم هستم و پس از آن هم مدعی شد که من همان موعود هستم.

وی بیان داشت: علی محمد شیرازی در ادامه مدعی شد که من هم همانند مهدی دین جدید آورده ام و پس از این ادعا، دین بابیت را بنا نهاد؛ انحرافات مهدویت در دوران قاجار در حدود سال های 1260 تا 1266 به وجود آمد و پس از این که علی محمد شیرازی اعدام شد، سران بابیه در 1280 هجری قمری به عراق تبعید شدند و جریانی را به راه انداختند و خیانت هایی را انجام دادند که مردم عراق هم نسبت به آن ها انزجار نشان دادند.

عضو هیأت علمی مجمع عالی حکمت گفت: سال 1284 هجری قمری یکی از این سران بابیه به نام میرزا حسین علی نوری ادعا کرد که موعود است و می گفت همان منجی است که به قول خودشان حضرت باب وعده آن را داده است.

وی با بیان این که از این جا طیف جدیدی به بهائیه شکل گرفت، ادامه داد: نوری کتابی را با عنوان «کتاب اقدس» تألیف کرد که به گفته خودش از سوی خداوند به او وحی شده است؛ کتاب اقدس کتاب مقدس این فرقه جدید است؛ این فرقه با حمایت انگلستان در سرزمین اشغالی جای گرفتند.

مفهوم شناسی اباحه گری و خرافه گرایی

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی اظهار داشت: خرافه در لغت معناهای مختلفی دارد که یکی از آن ها سخنی ملیح و شنیدنی است که دیگران به آن جذب می شوند اما حقیقت ندارد؛ سخن بیهوده، افسانه، چیدن میوه هم از معانی دیگر آن در زبان عربی است؛ خرافه در زبان فارسی به سخنان بیهوده، پریشان و افسانه ای گفته می شود که حقیقت ندارد.

وی افزود: بهائیت هم با رفتن به سمت خرافه، مردم را تحریف کرد؛ حدیث  و شعر خرافه هم مشهور است و عده ای از مشرکان که به آخرت اعتقاد نداشتند شعرهایی را می گفتند؛ این شاعران معتقد بودند که لذت های این دنیا را نباید برای آخرت رها کرد چرا که آخرت، اعتقاد به قیامت و معاد یک اعتقاد خرافه ای است.

حجت الاسلام والمسلمین رضانژاد تأکید کرد: اعتقادات بی اساسی که با عقل، منطق، علم و واقعیت سازگاری نداشته باشد را در اصطلاح خرافه می گویند.

اباحه و اباحه گرایی

وی مباح را یک اصطلاح فقهی دانست که به معنای انجام فعلی است که از جانب شارع ذم و نهی نسبت به آن صورت نگرفته باشد، گفت: مقصود از اباحه گری به معنای اباحه اندیشی و بی اعتنایی عملی به محرمات، منهیات و منکرات است.

عضو هیأت علمی مجمع عالی حکمت به تشریح واژه اباحه گر پرداخت و تأکید کرد: هر کس نسبت به تعالیم دینی بی تفاوت باشد را اباحه گر می گویند؛ هر کس حرامی را مباح کند اباحه گر می شود و به عبارت دیگر اباحه گرایان کسانی هستند که محرمات الهی را بر خودشان حلال کرده اند.

ویژگی های کلی مکتب انتظار و اهداف تخریبی و تحریفی فرقه بهائیت

وی ادامه داد: منتظران بحث تشکیل حکومت دینی را مطرح کرده و ظهور حضرت حجت(عج) را در آخرالزمان می دانند؛ مکان ظهور را کعبه معظمه دانسته و در واقع کعبه برای ما موضوعیت دارد؛ اجرای قوانین اسلام، نه آوردن دین جدید از دیگر ویژگی های مکتب انتظار است و بهائیت دین جدید با قوانین جدیدی آورده است.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی افزود: ویژگی دیگر مکتب انتظار بسط اخلاق، عفاف، حجاب و پاکدامنی است؛ مبارزه با خرافات و عقاید باطل از دیگر ویژگی های مکتب انتظار است که امام زمان(عج) هم پس از ظهور با این فرق و جریان های خرافه ای مبارزه خواهند کرد.

وی ابراز داشت: استعداد جهانی برای تشکیل حکومت جهانی باید فراهم شود و زمانی ما آماده هستیم که حکومت های کوچکی را تشکیل دهیم و امام عصر(عج) پس از ظهور، این حکومت های کوچک را به هم وصل کنند و یک حکومت سراسری تشکیل دهند.

مواردی از اباحه گرایی بهائیت

حجت الاسلام والمسلمین رضانژاد گفت: موارد بسیاری از اباحه گری بهائیت وجود دارد که یکی از آن ها اباحه گرایی از نظر جنسیتی است که مربوط به تساوی زن و مرد بدون در نظر گرفتن موارد روانی و آفرینشی زن و مرد است.

وی با اشاره به تعالیم دوازده گانه بهائیت اظهار داشت: این تعالیم در تضاد با تعالیم انبیاء علیهم السلام است و حتی خود آموزه ها هم با هم تناقض دارند؛ یکی از موارد تناقض این است که مهریه زن روستایی و زن شهری یکسان نیست و مهریه زن روستایی باید نقره و زن شهری طلا باشد.

عضو هیأت علمی مجمع عالی حکمت بیان داشت: اباحه گرایی مذهبی و دینی که به معنی نفی هر گونه تعصب دینی است و اجازه می دهد که افراد با هر کسی رفت و آمد داشته باشند؛ در حالی که صف مؤمنان و صف مشرکان در مکتب منتظران جداست؛ دین خواهی و دین داری از ارکان مکتب منتظران است.

انتقاد از ورزش یوگا

وی افزود: برخی در داخل کشور می گویند که ورزش یوگا انجام دهید چرا که این ورزش هیچ دخالتی در دین و مذهب شما ندارد، اما وقتی که این شخص نماز خوان و روزه گیر وارد این رشته ورزشی می شود، به تدریج نسبت به نماز و روزه سهل انگار شده و آن ها را ترک می کند و بعد از آن هم نگاهش نسبت به خدای متعال تغییر می کند.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی ادامه داد: اباحه گری بهائیت در طهارت و نجاست که معتقدند بول و منی پاک است؛ این در حالی است که بهائیت مدعی بودند که از اسلام نشأت گرفته اند؛ سگ، خوک، کافر و مشرک را هم پاک می دانند و این تضادهایی است که در بهائیت وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اباحه گری سیاسی و حکومت که بهائی ها در هر حکومتی باشند با آن سازش می کنند و چون هیچ حکومتی را بد نمی دانند، در کنار بدترین آن ها هم زندگی می کنند و در مکتب بهائی هجرت اصلا معنی ندارد؛ در سیاست و حکومت هم دخالت نمی کنند و بر حاکمان هم هیچ اعتراضی نمی کنند؛ در واقع اعتراض به حکام در بهائیت ممنوع است.

حجت الاسلام والمسلمین رضانژاد گفت: اباحه گری در حجاب و عفاف که ابتدا بهائی ها کشف حجاب کردند و نخستین شخص هم زرین تاج (معروف به طاهره) در بدشت بود که مفاسد اخلاقی بسیاری هم داشته است؛ این رسم کشف حجاب را قرة العین نامیدند.

اباحه گرایی جنسی

وی ادامه داد: بهائیت ازدواج با همه مقارب و محارم غیر از زن پدر را مجاز می داند؛ علی محمد شیرازی در کتاب خود ازدواج میان خواهر و برادر را هم مستند کرده که خداوند اجازه آن را داده است؛ ازدواج با محارم یکی از تاکتیک های فرقه بهائیت برای ازدیاد نسل بود.

عضو هیأت علمی مجمع عالی حکمت اظهار داشت: از موارد دیگر اباحه گری جنسی، جواز همخوابی زن شوهردار با مرد اجنبی برای بچه دار شدن است؛ یعنی اگر مردی عقیم است، همسرش برای بچه دار شدن می تواند با مرد دیگری هم بستر شود.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که امروزه سایت های بهائی و ماهواره ها تبلیغ می کنند و متأسفانه در کشور هم نمونه هایی از آن مشاهده شده است، هم‏باشی سفید است؛ هم‏باشی سفید به معنای زندگی مشترک بدون ازدواج و عدم مسؤولیت پذیری در خانواده است؛ همجنس گرایی و احکام سست مجازات زناکار از دیگر موارد اباحه گری جنسی بهائیت است.

موارد خرافه گرایی بهائیت

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی ابراز داشت: یکی از کارهایی که بهائی ها انجام دادند، این بود که قبر حسین علی نوری (بهاء) که در عکای فلسطین اشغالی است را قبله خود قرار دادند؛ محمد علی قائینی می گوید که قبله ما اهل بهاء در مدینه عکا است و در وقت نماز رو به آن می ایستیم و حسین علی نوری هم در کتاب اقدس می گوید که در هنگام خواندن نماز رو به من باشید.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موارد خرافه گرایی بهائیت، تقویم سازی علی محمد شیرازی و حسین علی نوری بود؛ آن ها تقویم جدیدی برای خود نوشتند و یکسال را به 19 ماه تقسیم کردند و هر ماه را به 19 روز تقلیل دادند؛ 19 را ضرب در 19 کردند که 361 روز شد؛ این 5 روز باقی مانده را «ایام الها» نامیدند که به معنی برکت بود و این 5 روز را روزه می گیرند؛ اول سالشان هم از فروردین شمسی آغاز می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضانژاد افزود: امروز بهائی ها در ایران به شکل پنهانی تبلیغ می کنند و آموزه های خود را ترویج می دهند و روی هم‏باشی سفید تأکید زیادی دارند که این افکار جوان پسند هم هستند.

وی به آخرین آمار هم‏باشی سفید در تهران اشاره کرد و گفت: متأسفانه تا امروز در تهران ده ها هزار خانه مجردی برای زندگی های به این شکل کشف شده است و در این 10 سال بیشتر مشکلات جنسی و جرم های اباحه گری جنسی که در جامعه ما وجود دارد، مستقیم از تبلیغ بهائیت نشأت گرفته است.

عضو هیأت علمی مجمع عالی حکمت خاطرنشان کرد: جریان کنترل جمعیت هم ازسوی فرقه بهائیت بود؛ در واقع این شعار برای یک مدت کوتاه ذکر شده بود اما بسط آن از سوی بهائیت انجام شد؛ روز گذشته طبق آخرین اخبار اعلام شد که سیستان و بلوچستان بیشترین زاد و ولد و شمال کشور و مرکزی که بحث بهائیت در این مناطق مطرح است، کمترین زاد و ولد را به خود اختصاص داده اند.

وی تصریح کرد: در تهران، اصفهان و شیراز هم مهد کودک هایی ازسوی بهائی ها کنترل می شود که غیر مستقیم آموزش هایی به کودکان داده می شود؛ بهائی ها برای ممانعت از گسترش اسلام و شیعه از قدرت های بزرگ حمایت می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رضانژاد در پایان تصریح کرد: بهائیت در کشورهای خارجی که اکثریت آن ها مسلمان هستند هم نفوذ کرده است؛ متأسفانه گاهی اوقات از تریبون دولت هم حرف هایی درباره پیوستن به نظم نوین جهانی زده می شود که از نظر جریان شناسی این حرف ها از دهان بهائی ها شنیده شده است و رهبر معظم انقلاب هم چنین سخنانی را سخیف دانستند./840/ز504/ب1

ارسال نظرات