۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۴۵۹۴۱۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ارتقای فرهنگ عمومی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی سبب سعادت مادی و معنوی جامعه می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: ارتقای فرهنگ عمومی مبتنی بر آموزه‌های دینی سبب سعادت دنیوی و اخروی آحاد مختلف جامعه اسلامی می‌شود.
حجت الاسلام یعقوبی

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت چهاردهم آبان، روز فرهنگ عمومی، اظهار کرد: پایه و بنیاد رشد و توسعه هر کشور، فرهنگ عمومی آن جامعه است.

وی با بیان اینکه درواقع فرهنگ عمومی سکوی پرش جامعه محسوب می‌شود، افزود: با اصلاح و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه بر اساس آموزه‌های اسلامی و دینی، عموم مردم به سمت تعالی و کمال هدایت شده و توسعه مادی و معنوی در کشور به وجود می‌آید.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی که رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی هم است، خاطرنشان کرد: درواقع ارتقای فرهنگ عمومی مبتنی بر آموزه‌های دینی سبب سعادت دنیوی و اخروی آحاد مختلف جامعه اسلامی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه پایدار و متوازن کشور درگرو رشد و توسعه مادی و معنوی است، تصریح کرد: نباید انتظار داشت با پرداختن صرف به یکی از بخشهای مادی و یا معنوی به توسعه پایدار دست یافت؛ همچنان که امروز جامعه غربی اگرچه از نظر مادی به توسعه رسیده است اما در اخلاق و معنویت دچار عقب‌گرد و نقصان شده است.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه درواقع توسعه توأمان مادی و معنوی یک جامعه بدون فرهنگ شکل نمی‌گیرد، اضافه کرد: اگر ما به دنبال جامعه اسلامی آرمانی هستیم باید فرهنگ در اولویت باشد نه آنکه در بودجه‌بندی فرهنگ مظلوم‌ترین بخش باشد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی به عنوان یکی از ساختارهای مهم نظام اسلامی به آسیبها، نیازها و مشکلات فرهنگی جامعه می‌پردازد، اظهار کرد: اگر چارچوب و ساختار فرهنگ عمومی به درستی شکل گیرد بدون شک فرهنگ جامعه هم اسلامی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت شورای فرهنگ عمومی در استان و شهرستانهای هشت‌گانه خراسان شمالی، تصریح کرد: باید شورای فرهنگ عمومی برای جهت‌دهی فعالیتها و برنامه‌های فرهنگی در استان تلاش بیشتری داشته باشد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه استان خراسان شمالی با بیان اینکه اکنون طلاق، اعتیاد و خشونت و پرخاشگری مهم‌ترین آسیبها و معضلات موجود در استان محسوب می‌شوند، ادامه داد: لازم است شورای فرهنگ عمومی در سطح استان و شهرستانها برای کاهش و رفع این معضلات برنامه‌ریزی بهتری کند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه همه باید برای به حداقل رساندن معضلات و آسیبهای اجتماعی تلاش کنند، افزود: با فرهنگ‌سازی دینی و اسلامی می‌توان جامعه را به تعالی و آرمان اصلی نزدیک‌تر کرد.

وی با بیان اینکه درصورتی که زیبایی‌های اخلاقی در جامعه نمود و بروز یابند فرهنگ عمومی هم زیباتر خواهد شد، تصریح کرد: در این میان رسانه‌ها و نخبگان جامعه وظیفه دارند قانون، اخلاق و عقلانیت را به خوبی برای مردم تبیین کنند تا از این طریق پایه‌های فرهنگ عمومی در جامعه اسلامی اصلاح و تقویت شود.

گفتنی است، در تقویم رسمی کشور چهاردهم آبان، سالروز تصویب آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی، به نام روز فرهنگ عمومی نامگذاری شده است./302/9314/ب1

ارسال نظرات