۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۴۵۹۵۸۵
مدیر جذب و ساماندهی بعثه مقام معظم رهبری خبرداد؛

تشکیل 14 کمیته در ستاد اربعین/ اعزام 1100 ملبغ به عراق

مدیر جذب و ساماندهی بعثه مقام معظم رهبری از اعزام هزار و 100 مبلغ در ایام اربعین به کشور عراق خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمين علي پروانه، مدير جذب و سازماندهي معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام علی پروانه صبح امروز در جمع خبرنگاران، گفت: ستاد اربعین سال گذشته پس از فاجعه منا و اتفاق تلخی که رخ داد با درخواست رییس جمهور از مقام معظم رهبری به دولت واگذار شد و زیر نظر وزارت کشور قرار گرفت.

مدیر جذب و ساماندهی بعثه مقام معظم رهبری افزود: در ستاد اربعین 14 کمیته فعال است که کمیته آموزش و فرهنگی آن به عهده بعثه رهبری است و در همین کمیته تعداد 10 کارگروه با چهار شورا و یک اتاق فکر تشکیل شده که همگی اعضای آن مسؤولان فرهنگی و سیاسی فعال هستند.

وی با بیان اینکه در هر مرکز استان کمیته فرهنگی استان فعال شده است، ادامه داد: در برخی از استان هایی که بعثه رهبری نداریم مسؤولیت آن به سازمان تبلیغات اسلامی آن استان سپرده شده و الحمدلله کارهای خوبی در این راستا انجام شده است.

حجت الاسلام پروانه یکی از سیاست های کمیته آموزش و فرهنگی ستاد اربعین را آموزش زائران عنوان کرد و گفت: در این راه با کمک از ائمه جماعات به عنوان یاوران معنوی این حرکت زائران را نسبت به برخی مسائل در این سفر معنوی آموزش و توجیه کرده ایم.

مدیر جذب و ساماندهی بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه در ایام اربعین 12 سخنران و 12 مداح شاخص کشور به این حرکت معنوی اعزام می شوند، خاطرنشان کرد: این سخنرانان و مداحان روزانه و شبانه در برخی موکب های نجف و کربلا به اجرای مراسم می پردازند.

وی از اعزام هزار و 100 مبلغ در ایام اربعین به کشور عراق خبر داد و گفت: با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه این تعداد مبلغ ساماندهی شده اند، همچنین طلابی از جامعة المصطفی که به زبان های دیگر آشنایی دارند و همچنین تعدادی راوی به عراق برای پاسخگویی به زوار اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام پروانه تعداد افراد ثبت نام کننده در سامانه سماح را تا امروز حدود 750 هزار نفر اعلام کرد و ابراز داشت: همه زائران بایستی ویزای ورود به عراق را به همراه داشته باشند همچنین در مرز نیز ویزایی صادر نخواهد شد.

مدیر جذب و ساماندهی بعثه مقام معظم رهبری، استان بوشهر را یکی از استان هایی دانست که با کمبود روحانی و مداح مواجه است.

وی در همین ارتباط افزود: به همین منظور روز 13 آذر ماه از طریق سایت مدیریت و جذب رهبری ثبت نامی خواهیم داشت که طلابی که توانسته اند پایه هفت حوزوی را به اتمام برسانند می توانند ثبت نام و در آزمون شرکت کنند؛ روز برگزاری آزمون نیز 19 آبان خواهد بود./833/203/ب2

 

ارسال نظرات