۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۴۶۰۲۵۲
مدرس حوزه علمیه زاهدان:

پیروی از اهل بیت، کلید سعادت دنیا و آخرت است

مدرس حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) زاهدان گفت: پیروی و محرمیت معنوی با اهل بیت(ع) کلید سعادت دنیا و آخرت است و بهترین راه رسیدن به این محرمیت، پیدا کردن طهارت نفس است.
معرفت اهل بیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام سید حسن‌ پورموسوی، استاد حوزه علیمه امام جعفر صادق(ع) شهرستان زاهدان صبح امروز در مراسمی که در مسجد علی‌ابن ابیطالب(ع) زاهدان برگزار شد، گفت: امروزه جوانان به دنبال الگو و مدل می‌گردند و ما وظیفه داریم بهترین الگوها را معرفی کنیم.

استاد حوزه علیمه امام جعفر صادق(ع) زاهدان افزود: ما باید نگاه کنیم برای سعادت دنیا و آخرتمان چه کسانی را باید الگو قرار بدهیم؛ قرآن می‌گوید پیامبر خدا اسوه خوبی برای ما است و بعد از پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) الگوی خوبی برای ما هستند.

وی بیان کرد: کسانی که در کنار اهل بیت(ع) قرار گرفتند به سعادت دنیا و آخرت رسیدند که یکی از آنها سلمان فارسی بوده است، ایشان به سبب همراهی با بزرگان دین، به مقامی والا رسیدند که پیامبر اکرم(ص) نیز ایشان را والا می‌داشت.

حجت‌الاسلام پورموسوی با بیان اینکه ما چند نمونه محرمیت داریم که یکی از آنها محرمیت معنوی به معنای محرمیت با اهل بیت(ع) است، ادامه داد: بهترین راه برای محرمیت با اهل بیت(ع) این است که طهارت نفس داشته باشیم که اگر نداشته باشیم نمی‌توانیم محرم اهل بیت(ع) باشیم؛ اهل بیت(ع) با ظلمت و تاریکی سازگاری ندارند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که سلمان فارسی از اهل بیت(ع) شد، این بود که همیشه خواسته های امام زمان خودش امیرمؤمنان(ع) را مقدم بر خواسته‌های خودش می‌دانست و فقیرها را خیلی دوست می‌داشت.

مدرس حوزه علمیه افزود: پیامپر می‌فرماید بهشت مشتاق چهار نفر است که اولین نفری که بهشت مشتاق او است امام علی(ع) است و سه نفر دیگر یکی  سلمان فارسی، نفر دوم ابوذر و دیگری مقداد است.

حجت‌الاسلام پورموسوی اظهار کرد: اگر از هدایتگری که خدا برای ما فرستاده است پیروی کنیم، گمراه نمی‌شویم و اگر پیروی نکردیم زندگی ما پریشان می‌شود./831/202/ب2

ارسال نظرات