۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۴۶۰۶۰۷
کدخدایی در نشست خبری در نمایشگاه مطبوعات:

شورای نگهبان وامدار هیچ جناح و گروهی نیست/ فتنه خط قرمز ماست

کدخدایی با تأکید بر این که شورای نگهبان هیچ گاه تحت تأثیر فشار قرار نخواهد گرفت، گفت: شورای نگهبان بدون توجه به فشارها با نهایت دقت به کار خود ادامه خواهد داد و در این بین وامدار هیچ گروه و جناحی هم نیست.
عباس کدخدایی کدخدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عباس کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، عصر امروز در نشست خبری با اهالی رسانه که در محل بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌‌های کشور برگزار شد، از مغایرت طرح استفساریه ماده 73 و تبصره 3 ماده 52 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با اصل 99 قانون اساسی خبر داد و گفت: این طرح به دلیل محدود کردن حق اظهار نظر شورای نگهبان درباره صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس رد شد.

وی همچنین به بحث ابلاغ سیاست های کلی انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: در بحث سیاست های کلی، مجلس و دولت هر کدام وظایف متفاوتی دارند که قرار است از سوی دولت لایحه ای در هیأت دولت آماده و در اختیار مجلس گذاشته شود تا به تصویب برسد و این در حالی است که در ابلاغ سیاستهای کلی انتخابات وظیفه آنچنانی برعهده شورای نگهبان گذاشته نشده است.

کدخدایی با تأکید بر این که هر مسیری که طبق قانون انجام شود، شورای نگهبان از آن استقبال می کند، ابراز کرد: در جمهوری اسلامی سیاست ما بر اساس سیاست های قانون اساسی و سیاست هایی است که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ می شود.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا همچنان و در آستانه انتخابات فتنه خط قرمز شورای نگهبان خواهد بود، ابراز کرد: به یقین فتنه و عوامل فتنه در عملکرد شورای نگهبان به عنوان یک خط مشی و به صورت همیشگی مورد پیگیری قرار می گیرد.

وی با تأکید بر این که شورای نگهبان هیچ گاه تحت تأثیر فشار قرار نخواهد گرفت، افزود: شورای نگهبان بدون توجه به فشارها با نهایت دقت به کار خود ادامه خواهد داد و در این بین وامدار هیچ گروه و جناحی هم نیست.

کدخدایی همچنین در پاسخ به این سؤال که چرا شورای نگهبان در مورد تخلفات اعضای شورای شهر و نظارت بر آنها ورود نمی کند، گفت: طبق اصل 99 و از لحاظ قانونی نظارت بر شوراهای شهر وظیفه شورای نگهبان نیست.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا شورای نگهبان می تواند فیلم جلسه ای را که ادعا می شود وزیر اطلاعات دولت دهم برای رد صلاحیت آقای هاشمی حضور داشته را منتشر کند، خاطرنشان کرد: ما حاضریم تمام مذاکرات را و نه تنها آن جلسه بلکه همه جلسات را منتشر کنیم به شرط آن که به حرمت کسی برنخورد./9457/پ202/ج

ارسال نظرات