۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۴۶۰۹۵۶
آیت الله خاتمی:

اعترافات کاندیداها نشان داد که آ‌مریکا کشوری ورشکسته است/ رییس جمهور جدید آمریکا اشتباهات گذشتگان را تکرار نکند

امام جمعه موقت تهران با بیان این که با اعترافاتی که کاندیداهای ریاست جمهوری کردند نشان دادند که آمریکا یک کشور ورشکسته است، گفت: آمریکا کشوری است که آواز آن برای برخی خوش بود، اگر ما کمتر از اعتراف کاندیداها حرف می زدیم آن ها می گفتند که شعاری سخن می گویند.
آیت الله خاتمی آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه تهران با بیان این که در گذشته عرصهدروغ محدود بود، گفت: در دوره ما عرصه دیگری به نام فضای مجازی پیدا شده که یک دروغ به توان صد و هزار می شود.

وی افزود: فضای مجازی می تواند فرصت و می تواند آسیب باشد، اگر ارزشی ها وارد این صحنه شدند و هدایت این فضا رت بر عهده گرفتند فرصت می شود اما اگر غیر ارزشی ها آمدند بحران زا هستند، از جمله آسیب های بحران زا دروغ است، کسانی که دستی در فضای مجازی دارند باید مستند صحبت کنند و دلیلی ندارد که هرچیزی شنیده می شود بر روی سایت و فضای مجازی قرار گیرد.

آیت الله خاتمی با بیان این که ممکن است موضوعی راست اما انتشارآن به مصلحت نباشد، اظهار داشت: اگر چیزی تفرقه افکن باشد مصلحت نیست، امام علی(ع) می فرماید هرچه که شنیدید سریع نقل نکن که نوعی دروغ است، اگر در فضای مجازی کسی خلاف واقعی گفت مردانگی این است که عذرخواهی کند، متأسفانه این فرهنگ غلط وجود دارد که می گویند اگر تکذیبیه بیاوریم بی اعتبار می شویم اما باید بدانند که با ادامه دروغ ها بی اعتبار می شوند.

وی ادامه داد: در پذیرش باید فیلتر وجود داشته باشد، هر خبری که نقل شد پذیرفتنی نیست، اگر در روزنامه یا کتابی دروغی بیان شده دلیل بر انتشار نیست، درفضای مجازی هم باید رعایت شود.

عضو هیأت رییسه خبرگان با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین ابراز داشت: این راهپیمایی نماد بیعت با ارزش ها و سالار شهیدان امام حسین(ع) است، این حماسه راهپیمایی عظیم جهان است، این نعمت باید شکرگزاری شود و دشمنان چشم دیدن ندارند.

وی با اشاره به تحولات منطقه به ویژه موصل عنوان کرد:  بحمدالله قدم به قدم شاهد پیروزی های چشم گیر برای فتح موصل هستیم، دنیا باید از ارتش و نیروهای بسیج مردمی عراق حشد الشعبی تشکر کنند چون این ها هستند که مردانه با داعش مبارزه می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ایران، عراق و سوریه با داعش و تروریسم مبارزه می کنند نه ائتلافی که ادای مبارزه با تروریست ها را در می آورد، مبارزه نمی کنند که هیچ بلکه داعش را حمایت هم می کنند، امیدواریم به زودی خبر فتح موصل به جهانیان برسد.

وی اضافه کرد: نیروهای عراقی قدرت مبارزه داشته و نیازی به دیگران ندارند آمریکای منافق و برخی کشورهای منطقه فرصت طلبی نکنند، موصل جزو خاک عراق است و همیشه خاک عراق باقی خواهند ماند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: سیاست نظام قبل از انتخابات سیاست بسیار معقول و منطقی بود که عبارت از سیاست بی طرفی است، نظام بیان کرد این ها تفاوتی با یکدیگر ندارند و نوکر صهیونیست ها هستند که موضع بسیار هوشمندانه ای بود.

وی افزود: متأسفانه برخی از سایت ها و روزنامه ها جانبدارانه وارد صحنه شدند و حتی قبل از انتخابات به استقبال پیروزی برخز از کاندیداها رفتند که نشد، این موضع افراد هوشمندانه نبود، بهتر بود که افراد با نظام و سیاست های نظام همراهی می کردند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که پس از انتخابات هم نظام موضع خوبی گرفت، گفت: ما در هیچ کشوری دخالت نمی کنیم و به انتخاب مردم احترام می گذاریم و 37 سال است که این سیاست را داریم از این رو می گوییم هر فلسطینی، بحرینی و عربستانی دارای رأی است.

وی افزود: متأسفانه کسانی که دم از دموکراسی می زنند این احترام را به ملت ها ندارند و باید دید در سوریه چه می کنند، رییس جمهور سوریه با 70 درصد آرا رأی آورده است، در آمریکا 47 درصد پای صندوق رأی آمدند.

آیت الله خاتمی با بیان این که با اعترافاتی که کاندیداهای ریاست جمهوری کردند نشان دادند که آمریکا یک کشور ورشکسته است، اظهار داشت: آمریکا کشوری است که آواز آن برای برخی خوش بود، اگر ما کمتر از اعتراف کاندیداها حرف می زدیم آن ها می گفتند که شعاری سخن می گویند.

وی ادامه داد: کاندیدای سرکار آمده می گوید «ما 20 تریلیون دلار بدهی داریم و وضع خراب است، اگر به مرکز شهرها نگاه کنیم 45 درصد مردم فقیر هستند و شاهد افزایش قتل در شهرها بودیم که در 45 سال گذشته بی سابقه بوده است، ما وضعیتی داریم که سیاه پوستان آمریکای لاتین تبار در جهنم زندگی می کنند مگر اینجا کشور جنگ زده است، اگر منابع نفت داعش را از بین می بردیم داعش نمی توانست شکل گیرد».

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اظهارات کاندیدای ناکام انتخابات آمریکا ابراز داشت: این فرد می گوید« مسأله نژادی چالش بزرگ کشور است و سالانه 33 هزار نفر بر اثر خشونت با اسلحه کشته می شوند» اگر این ورشکستی نیست پس معنای ورشکستگی چیست، کسانی در داخل نسخه می دهند که حل مشکلات کشور در گروه سازش با آمریکا است.

وی عنوان کرد: کشوری که خود بحران زده و بدبخت است می خواهد کشور دیگر را نجات دهند، راه درست همان است که ملت ایران انتخاب کرده که مرگ بر آمریکا است؛ مردم آمریکا از ماجراجویی های آمریکا در جهان خسته شدند، هر جا یک شلوغی هست سرو کله آمریکا پیدا می شود، مالیات مردم آمریکا خرج آدمکشی در یمن، سوریه، عراق و کشورهای دیگر می شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: به عنوان نصیحت گرچه اثر ندارد به رییس جمهور آمریکا می گویم اگر راه شما همان راه پیشینیان باشد سرانجام شما همانند آن ها خواهد بود، پیشینیان شما چند ویژگی داشتند که نباید اشتباهات آنان تکرار شود.

وی اضافه کرد: پیشینیان آمریکا بسیار مغرور بودند و غرور استکباری داشتند، دنیا را دهکده می دیدند و خود را کدخدا می دانستند از این رو هر جا دلشان می خواست می آمدند، ویژگی دیگر دروغگویی است، وقتی اوباما سر کار آمد گفت مداخله نظامی آمریکا را لغو می کنیم و زندان گوانتانامو را می بندم اما همانند گذشتگان عمل کردند، پرونده آن ها در ایران بسیار سیاه است و از 28 مرداد 32 تا کنون چه کارها و توطئه هایی که نکردند.

آیت الله خاتمی با بیان این که تقویت رژیم پهلوی، جنگ تحمیلی، حمایت از منافقان، حمایت از فتنه گران بخشی از کارنامه سیاه آمریکا است، گفت: هرچه از دستشان بر آمد علیه نظام اسلامی انجام دادند، گذشتگان آمریکایی در جهان اسلام جنایت بسیاری کردند و 19 ماه از جنگ یمن می گذرد که اتاق فکر این جنگ به دست آمریکایی ها است.

وی افزود: اگر رییس جمهور تازه به دوران رسیده بخواهد در همانند افراد گذشته عمل کند در همان ماه های اول از چشم مردم خواهد افتاد و منفور مردم خواهد شد؛ در مناظرات، کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا در اهانت به ملت ایران سنگ تمام گذاشتند، کاندیدای روی کار آمده اگر بخواهد همان حال و هوا را داشته باشد باید بداند که ملت ایران رؤسای جمهور سابق آن ها را خسته کرده و اگر شما هم بخواهید همان دیوانگی ها را داشته باشید قطعا ملت پاسخ خواهد داد، در مناظرات بیان کرد که ملت ایران تروریست است اگر یک ذره مردانگی داشته باشد باید از ملت ایران عذرخواهی کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که رییس جمهور جدید آمریکا باید بداند که بازی با ملت ایران بازی با دم شیر است، اظهار داشت: به کاندیدای تازه به دوران رسیده می گویم ایران اسلامی یک منش و یک شعار دارد، منش آن مقاومت تا آخرین نفر و نفس است و شعار ملت هم هیهات مناالذله است، امیدوارم که سر عقل بیایند و به حرف خود که گفت نمی خواهد با کشورها تنش داشته باشد عمل کند و اگر هم نخواست عمل کند باید ملت ایران را بشناسد و به بیراهه نرود./1323/پ201/ج1

ارسال نظرات