۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۴۶۱۰۵۹
عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه مطرح کرد؛

ضرورت بهره گیری از ظرفیت‌های اربعین

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه اربعین از جهاتی از کنگره عظیم حج مهم تر است، گفت: اربعین خاص شیعیان نیست، اربعین را همه انسان ها و همه ادیان، مسلمانان، به ویژه انسان های آزاده گرامی می دارند و برایش ارزش قائل هستند.
حجت الاسلام علیزاده

حجت الاسلام عبدالرحیم علیزاده، نماینده طلاب رودسر و املش در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‏‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، مساله اربعین را یک ظرفیت جهانی، دینی، مذهبی و انسانی دانست و ابراز داشت: همه مظاهر انسانی و اسلامی جلوه های آن در  کربلا ظاهر شد.

وی ادامه داد: در عاشورا و کربلا اسلام و مکتب را به ویژه مکتب اهل بیت(ع) را می خواستند  سر ببرند و انسانیت را به نوعی تباه کنند که دیگر اثری از آن در دنیا وجود نداشته باشد.

نماینده طلاب رودسر و املش عنوان کرد: امروز به پاسداشت آن مجاهدت اعظمی که امام حسین(ع) انجام دادند مسلمانان و خاصه شیعیان و حتی عموم آزادگان جهان به این کار بسیار بزرگ ارزش قائل هستند و آنرا می ستایند.

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: یکی از مبارزات عظیم در مقابل ظلم و ستم افزون بر کفر و شرک و در واقع نفاق و اینها یکی از برجسته ترین و مهم ترین فرازهای مبارزه با ظلم، عاشورا است، آقا امام حسین(ع) به نوعی سردمدار مبارزه با ظالمان در آن دوره بوده است، برای اینکه حکومت بنی امیه به ویژه در زمان یزید کاملا غیر اسلامی و ضد اسلامی بود اما به نام اسلام انجام شد.

وی ادامه داد: از این جهت که اسلام به عنوان یک مکتب دین مورد احترام همه ادیان است و پاسداشت اربعین از سوی پیروان ادیان مختلف و انسان های آزاده جهان، بازگشت به این تحول بزرگ و این انقلاب بزرگ حسینی بوده است.

حجت الاسلام  علیزاده با بیان اینکه اربعین فرصت بزرگی است برای اینکه مسلمانان همدیگر را پیدا کنند، تصریح کرد: اربعین از جهاتی از کنگره عظیم حج مهم تر است، چرا که اربعین خاص شیعیان نیست، اربعین را همه انسان ها همه ادیان، مسلمانان، به ویژه همه انسان های آزاده دارند و گرامی می دارند و برایش ارزش قائل هستند.

 وی در پایان گفت: از حداکثر ظرفیت های اربعین باید استفاده شود، چه برای داخل کشورمان چه برای کشورهای اسلامی و در آنجا در این کنگره عظیم اربعین در زیر پرچم ولایت امام حسین(ع) که امروز به دست آقا بقیه الله(عج) است بتوانیم تعامل و هم اندیشی و در عین حال وحدت مسلمانان و شیعیان را در آنجا به نمایش بگذاریم./875/ت302/ب1

ارسال نظرات