۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۴۶۱۶۶۲
امام جمعه خرم آباد:

زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا پیام اربعین است

نماینده ولی فقیه در لرستان پیام اربعین حسینی را زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا عنوان کرد و گفت: مردمی که این فرهنگ را زنده نگه داشتند، اربعین را نیز حفظ می کنند.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، شامگاه امروز در بازدید موکب امام خامنه ای که در منطقه کمالوند خرم آباد برپا است، گفت: برپایی موکبها فرصتی برای خدمت رسانی به زائران حسینی است.

وی با اشاره به استقبال و فعالیت نسل جوان در راه اندازی موکبها، افزود: فعالیت جوانان نشأت گرفته از عشق، ایمان و اخلاص عمل است.

نماینده ولی فقیه در لرستان پیاده روی اربعین حسینی را بزرگ ترین اجتماع مردمی خواند و بیان داشت: به لطف الهی امروز پیاده روی اربعین حسینی با حضور میلیونی زائران به یک همایش و اجتماع میلیونی امت اسلامی تبدیل شده است.

وی برپایی موکبها را نشان از اراده مردم نسبت به اهل بیت(ع) خواند و اظهار داشت: پیاده روی اربعین حسینی این فرصت را فراهم کرده است که اقشار مردم به ویژه نسل جوان عشق و ارادت خود را به اهل بیت(ع) نشان دهند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی فعالیت مردم در موکبها را ایثار دانست و گفت: تشکیل این موکبها در مسیر راهپیمایی زائران در استان لرستان و مرزهای منتهی به کشور عراق اقدامی ارزشمند است.

وی در ادامه با بیان اینکه پیام حضور در پیاده روی اربعین حسینی، زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا است، بیان داشت: پیام این حضور ایستادگی در برابر ظلم و ستم و احیای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: مردمی که عاشورا را این گونه زنده نگه داشته اند، اربعین حسینی را نیز همین گونه حفظ می کنند./9459/202/ب2

ارسال نظرات