۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۴۶۱۷۹۲
فرمانده سپاه علی بن ابیطالب تشریح کرد؛

ویژه برنامه‌های هفته بسیج در استان قم

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) ویژه برنامه‌های هفته بسیج در استان قم را تشریح و از تشییع شهدای مدافع حرم در قم خبر داد.
سردار غلامرضا احمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامرضا احمدی، فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) ظهر امروز در نشست خبری هفته بسیج و یادواره سرلشکر پاسدار شهید مهدی زین الدین، سرداران و 6 هزار شهید استان قم و راهپیمایی عظیم اربعین که در کانون آیت الله سعیدی برگزار شد، ابراز داشت: برگزاری راهپیمایی اربعین یک امر مقدس که احیاگر امر نبوی شده است و رزمایش اقتدار امت اسلام را به نمایش گذاشته است.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) تصریح کرد: کسانی که در امر راهپیمایی بزرگ اربعین شرکت نکرده اند و موفق به شرکت در این راهپیمایی عظیم اربعین نشده اند به مراکز مقدس راهی می شوند و با بیان این که اماکن مقدسی مانند مسجد جمکران و حرم حضرت معصومه(س) در شهر قم وجود دارد مردم در این ایام با حضور در مراسم های مذهبی ارادت خود را به سیدالشهدا(ع) نشان می دهند.

وی به هفته بسیج و نامگذاری هر یک از این روزها اشاره کرد و گفت: دوشنبه اول آذر با عنوان بسیج، انقلابی‌گری و ظلم‌ستیزی، سه شنبه دوم آذر با عنوان بسیج، انقلابی‌گری و پیشرفت نامگذاری شده که در روز دوم نخبگان، فرهنگیان و دانشگاهیان در مراکز علمی، دانشگاهی و حوزوی حضور پیدا می‌کنند و در زمینه فرهنگ سیدالشهدا(ع) و بسیج به عنوان ادامه‌دهنده راه امام خمینی(ره) به تبیین مفاهیم پرداخته می شود.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) عنوان داشت:‌ روز چهارشنبه سوم آذر به عنوان بسیج، انقلابی‌گری و کارآفرینی نامگذاری شده که مهم‌ترین اقدامات برای این روزها تشریح فعالیت های بسیج سازندگی در زمینه ایجاد اشتغال، کارآفرینی و تقویت کارگاه‌های کوچک اقتصاد مقاومتی است؛ روز پنجشنبه چهارم آذر با عنوان روز بسیج، انقلابی‌گری و ایثار، روز پنجم آذر با عنوان بسیج، انقلابی‌گری و اقتدار جهانی که تجمع رده‌های بسیج با محوریت نواحی مقاومت در این روز برگزار می‌شود و بسیجیان در نماز جمعه شرکت می‌کنند.

وی عنوان کرد:‌ روز 6 آذر با عنوان بسیج، انقلابی‌گری و مبارزه با فساد و اشرافی‌گری است که در این روز برخی از اقدامات تحولی در اقتصاد مقاومتی به نمایش گذاشته می‌شود.

احمدی در پایان افزود: به مناسبت هفته بسیج و تقارن آن با اربعین حسینی مراسم تشییع شهدای مدافع حرم در روز اربعین از میدان آل یس قم به سمت مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

گفتنی است، در ادامه این نشست احمد بیطرفان، معاون اجرایی سپاه علی بن ابیطالب(ع) به برگزاری بیست و سومین یادواره شهید مهدی زین‌الدین، سرداران و 6 هزار شهید استان در روز 27 آبان امسال خبر داد و گفت: این یادواره پس از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی، تولیت آستان قدس رضوی در مجتمع امام خمینی در جوار امامزاده علی بن جعفر(ع) برگزار می‌شود./978/202/ب2

ارسال نظرات